Brno má první elektrické taxi
Brněnský taxi dispečink City Taxi Brno od dnešního dne testuje provoz taxi vozu s čistě elektrickým pohonem. Jedná se o vozidlo Nissan e-NV 200 ve verzi pro 6 cestujících.
Inspirací byly údajně světové metropole jako New York a Londýn, které tyto vozy již využívají a kde mají skvělé ohlasy. Elektromobil Nissan e-NV200 byl vybrán i proto, že je vhodný pro službu SENIOR TAXI - nabízí komfortnější nástup a výstup.
"V následujících 14 dnech si provoz tohoto vozu vyzkouší nejen všichni naši řidiči City Taxi, ale především nás bude zajímat názor zákazníků a obyvatelů Brna," říka majitel City Taxi David Dostál.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Vídeň plánuje 250 elektrických taxíků
Nissan Leaf taxi najezdil přes 160 000 km, baterie drží
Elektromobil Nissan e-NV200 v roli taxi je jako tiskárna peněz
Projekt zařadit elektrovozidla taxi zapadá do dlouhodobého konceptu City Taxi. Firma klade důraz na ekologickou dopravu v Brně. Již v tuto chvíli se ve flotile žlutých vozů objevují nové vozy Škoda Octavia G-TEC s pohonem na CNG, které postupně nahrazují starší vozy.
Obyvatelé Brna a turisté, kteří o prázdninách zavítali do centra města se mohli svést po památkách v elektro rikších, které v případě příznivého počasí budou jezdit i v zimě, kdy nabídnou vyhlídkové okruhy centrem města v příjemné vánoční atmosféře.
Dalším a určitě ne posledním článkem eko přepravy v Brně je plánované sdílení kol, tzv. Bike Sharing, které by City Taxi rádo spustilo od jara 2016. V následujících měsících bude testovat i jiné elektrovozy, které budou k dispozici obyvatelům města formou sdílení vozu tzv. Car sharingu.
Všechny tyto způsoby přepravy v kombinaci s MHD města Brna budou obsaženy v připravované mobilní aplikaci City Taxi, kde si budou moci uživatelé vybrat nejrychlejší volbu přepravy kombinací všech nabízených druhů dopravních prostředků.
já bych měl též jednu pravopisnou:
elektro rikších by asi mělo být rikšách
je to TA rikša ne TEN rikš
Super zpráva, jenom jedna pravopisná: svést x svézt
mala newska : pristo VW Paheton zrejme bude jen v elektricke podobe, zeby konecne poradna konkurence pro Teslu S, a rekneme asi lepsi konkurence?
Třeba se po tom průšvihu s emisemi rozhodnou si spravit jméno a udělají opravdu elektromobil, bylo by to jenom dobře. A pro ně asi i dost dobré PR.
samozrejme bych byl rad, bohuzel takovych slibu uz bylo a zatim porad nic :(
zatim to sou jen další vw keci na papíře, takovejch už bylo, uvidí se ;)
Jsem si říkal, že byste takovou informaci zanedbali.
Jel jsem za ním na letiště už před dvěma týdny. :-)
My jsme se s tímto elektrotaxíkem v barvách City Taxi potkali na nabíječce v Brně na Holandské už před nějakými 2 měsíci. Takže nechápu tu úvodní větu: "Brněnský taxi dispečink City Taxi Brno od dnešního dne testuje provoz taxi vozu s čistě elektrickým pohonem.", a to v článku s datem 13 Říjen 2015. Autor by si měl ověřit informace, než je zveřejní.
Zdravím, tak jsem byl dnes na zkušební jízdě s Nissanem Leaf v Pardubicích a chtěl bych se podělit o své zážitky a získané informace. Z dealera jsem vydoloval, že na přelomu listopadu a prosince půjde objednat nová verze s větší baterií. Bude stát stejně jako stávající verze, jenom novější baterie bude k dispozici pouze ve dvou vyšších výbavových verzích, výbavě Visia zůstane stávající baterie. K prodeji momentálně budou mírně ojetá půlroční auta po operativním leasingu, najeto od 3000 do 20000 km, ve výbavě silnější nabíječka a paket s tempomatem, cena kolem 620 000 Kč.
V porovnání s BMW i3 je Leaf praktičtější auto. Chová se v podstatě jako běžný spalovák s automatem (což mě tedy moc netěší, i3 má tohle vychytanější, po zařazení D stojí a čeká na sešlápnutí plynu). Rekuperace je po sundání nohy z plynu ve srovnání s i3 mnohem slabší, pro silnější rekuperaci je nutné sešlápnout brzdový pedál (a to i v případě Eco D režimu). Celkově se rekuperace hůře dávkuje, nicméně asi se s tím bude lépe jezdit na dálku, protože při sjíždění z kopce nebudete muset pořád držet nohu na plynu jako u i3 (ta je zase lepší do města, kde lze jezdit pomocí jednoho pedálu). Rozdíl mezi běžným a Eco režimem je v podstatě v průběhu reakce na akcelerační pedál. V normálním režimu ho není nutné pro velké zrychlení mačkat až na zem jako v Eco. Jinak je ale všechno stejné. Jinak volant je přeposilovaný jako u všech elektromobilů, ale to je asi daň za elektromobilitu :-)
Celkově z auta mám dobrý dojem, celkový dojezd je u nových modelů velmi solidní a dostačující i v zimě. V případě ekorallye rychlostí do 80 km/h dojedete skutečných 200 km. Při normální jízdě do 90–100 km/h lze dle vyjádření prodejce (a jeho osobních zkušeností, nemám důvod mu nevěřit) i 160–170 km.
Ten dojezd bych s rezervou bral. I mě tento prodejce tvrdil, že nebude problém jezdit 160km s e-nv200 a že to lidi běžně jezdí. A realita je max 130
Tesla referral kód: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 340.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42
Jak ho máte dlouho? On toto tvrdil o poslední generaci s inovovanými články z roku 2015. Ty předchozí to opravdu nedávaly.
"Bude stát stejně jako stávající verze, jenom novější baterie bude k dispozici pouze ve dvou vyšších výbavových verzích, výbavě Visia zůstane stávající baterie."
Super! Snad to tak bude aj na Slovensku a terajsia "vychodoeuropska" verzia Leafu (Visia s Winter paketom) tak definitivne skonci. Znamena to teda, ze budu verzie Visia, Acenta a Tekna tak ako v Nemecku ci Rakusku, kde su uz cenniky od oktobra k dispozicii :-) Verzie s 24kWh bateriou zlacnili o 700 eur oproti MY2015 a rozdiel medzi 24kWh a 30kwh verziami (Acenta a Tekna) je 2000 eur. Prakticky teda rozdiel medzi Acenta-24kWh 2015 a Acenta-30Kwh 2016 je len 1300 eur.
Doporucuji k porovnání Kia soul ev-větší dojezd, průměr po půl roce 12,8kwh/100 km, 3/4 po Praze, po dálnici tempomat 105km,zda se mi velmi praktická a pohodlna, slušná palubní nabijecka v zakladu,prijemna rekuperace b,d.,tepelné cerpadlo atd. Ve světě hodnocena jako nejlepší městské Ev,27kwh aku opravdu k použití. Mají urcite v nh car Praha,nebo i rad predvedu. Zabrala
Problém je bohužel s cenou, která je poněkud vyšší, než u Leafu. Zvláště co se týče ojetin. Já koukám po ojetinách z roku 2013 s tempomatem. Tam se lze dostat kolem 15000 Eur za kousky s nájezdem kolem 20000 km. To je dost slušné.
Neni pravda ze vsechny EV jsou preposilovane. Skuste Teslu Roadster nebo Model S v rezimu rizeni Sport :-)
Pravda, měl jsem napsat: všechny EV v mé cenové relaci :)