Británie ukončuje dotace na plug-in hybridy a snižuje dotace na elektromobily

Jan Horčík - 15 Říjen 2018

Během posledních sedmi let britská vláda udělila 160 000 grantů na pořízení plug-in hybridu nebo elektromobilu. Program měl podle ní úspěch, a proto teď podporu ořeže.auto elektromobily nabíjecí stanice

Plug-in hybridy Chevrolet a Volvo u nabíjecí stanice.
foto: Joenomias, licence CC0 Creative Commons

Před sedmi lety, 1. ledna 2011, odstartoval ve Velké Británii dotační program Plug-In Car Grant. Díky němu bylo možné získat na nákup aut na baterie státní dotaci až 5000 liber.

Aktuálně britská vláda oznámila, že bude tento program upravovat. Zcela zruší dotace na plug-in hybridy a sníží dotace na elektromobily. Důvod? Podle vlády úspěch samotného dotačního programu.

Trh s auty do zásuvky se v Británii konečně vzmáhá, a tak už podle vlády není potřeba tolik dotací. Jen za první čtvrletí 2018 se tam prodalo téměř 15 000 aut do zásuvky.

Z dotačního programu bylo v posledních sedmi letech uskutečněno 160 000 nákupů, z toho 100 000 plug-in hybridů. Podmínky se nově mění od 9. listopadu 2018. Dotace na elektromobil v hodnotě 4500 liber klesá na 3500 liber.

Kromě těchto změn ale britská vláda ohlásila také novou dotační kategorii, a to nákladní elektrokola. Vláda uhradí až pětinu z maximální ceny 5000 liber.

Velká Británie v polovině letošního roku ohlásila velký plán elektrifikace dopravy "The Road to Zero". Cílem je mít v Británii do roku 2040 zcela bezemisní dopravu.

Zpět na HybridPřidat komentář

Dotace na elektromobil v hodnotě 4500 liber klesá na 3500 liber.
---
I po snížení je to pořád částka, o které se nám může jen zdát.

---

Nissan Leaf 24kWh, 198.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Krok spravnym smerem. A u nas dotace nikdy nezavadet. Velke a bohate staty proslapaly cesu a my pujdeme uz po proslapanem chodnicku. Ostatne u nas dotace vlastne uz jsou, tarify na elektrinu nejsou realne dlouhodobe udrzitelne.

Obrázek uživatele Radovan

Správný krok. Přichystali podporu, stanovili si cíl, poté co jej dosáhli, podporu upravili. To je Velká Británie.
Srovnejte s ČR a solárním tunelem - přichystali si pro sebe a své známé podporu, nestanovili si cíl a poté, co se podpora začala příliš zhodnocovat nejen kamarádům a známým, tak ji obratem zastavili a retroaktivně uvalili solární daně. Na přechodnou dobu. Tu pak prodloužili na nekonečno a daň jen snížili.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC Groupe-SalonBUS2BUSAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% online

Newsletter