Británie od roku 2040 zakáže prodej všech benzinových a dieselových aut

Britská vláda se údajně chystá ohlásit záměr zakázat od roku 2040 prodej všech nových benzinových a dieselových aut. Nabízí se však hned několik otázek.

Podobný nápad jako Británie už dříve ohlásily i další země, kromě Francie např. také Norsko, Nizozemsko, Německo či kupodivu také Indie.
foto: andriusm, licence public domain

Ta první zní: jak může tato, vpravdě problematická, britská vláda, ohlašovat co udělá úplně jiná vláda v roce 2040? Za 23 let se toho může stát opravdu hodně.

Druhá otázka je také nasnadě: nebude už v roce 2040 jakýkoliv zákaz benzinových a dieselových aut zcela zbytečný? A v posledku, nechce náhodou jen britská vláda odvést pozornost od jiných, palčivějších problémů dneška?

Podobný plán, skončit do roku 2040 s prodejem fosilních aut, ohlásila aktuálně Francie.

Podle britské vlády jde o součást plánovaných opatření na zlepšení kvality ovzduší v hodnotě asi 3 mld. liber. Např. britští liberální demokraté však plán kritizují jako málo ambiciózní a volají po zákazu dieselů do roku 2025.

Znečištění ovzduší je v Británii spojováno s 40 000 předčasnými úmrtími. Podle britské vlády je špatná kvalita ovzduší největším nebezpečím pro veřejné zdraví. V úvahu proto podle mluvčího britské vlády připadá i zavedení šrotovného.

68 Comments on “Británie od roku 2040 zakáže prodej všech benzinových a dieselových aut”

  1. boze, pane horciku vy jste fakt mistr technickeho bulvaru.
    boze, pane horciku vy jste fakt mistr technickeho bulvaru. britska vlada stejne jako kazda jina dela ze sve pozice vsechno, aby se tam udrzela dalsi 4 roky. vic bych za tim fak nehledal. co bude v r. 2040 britska vlada netusi stejne tak jako to netusi nikdo z nas.

      1. tak se na to podivejme. nadpis: „Británie od roku 2040
        tak se na to podivejme. nadpis: „Británie od roku 2040 zakáže prodej všech benzinových a dieselových aut“ prvni veta: „se údajně chystá ohlásit záměr zakázat od roku 2040 prodej všech nových benzinových a dieselových aut“ opakuji: „se údajně chystá ohlásit záměr “ citite ten bulvar? ja jo.

    1. Hm… ročně najedu tak 40-50 tisíc km, většina z toho v
      Hm… ročně najedu tak 40-50 tisíc km, většina z toho v Německu, což je západní Evropa. Ale že bych tam viděl jezdit elektroauta v nějakém větším rozsahu se říct nedá. Čím to asi bude, když ty EV jsou tak skvělá a dá se s nimi tak pohodlně jezdit?

      Já bych to nechal na přirozeném vývoji, až EV dospěje do stádia, že bude pro uživatele zajímavý a užitečný, koupí si ho rádi, ne? 🙂 I bez zákazů klasických aut.

      1. v Německus neviděl jezdit elektroauta ve nějakém větším
        v Německus neviděl jezdit elektroauta ve nějakém větším rozsahu, Čím to asi bude? Tak to ti můžu říct naprasto přesně Úďo, jsem totiž analytik 😉 Germání se svou rozmldanou strojírenskou pakáží pro fosilní mašinériji svých germánských navzájem domluvených automobilek totiž fakticky nechtějí nástup elektromobilů ale chtějí svoje fabriky na fosily šrotovat ještě dalších 20-30-40 let. A proto elektromobilitu sabotují. Je to jeden národ nacijonálně vycvičen od Hitlera 😉 a táhnou za jeden provaz. Keci a věci je rozdíl. To co žvaněj ještě neznamená že dělají. Elektromobilitu v germániji rozvíjí defakto jen americká Tesla. Germánský automobilky ji jen simulují 😉 A od toho se to celý odvíjí 🙂

              1. jistě že cenu samotnýho auta nastavuje jeho výrobce, ale
                jistě že cenu samotnýho auta nastavuje jeho výrobce, ale cenu za kterou se budou rozvíjet elektromobily nebo fosil nastavuje vláda, respektive by měla nastavovat. A když vládu ovlivňujou nechci říct vydírají velice bohatí a mocní šedivý dědkové automobilek kteří nemají z osobních finančně prospěšnických důvodů vlastní zájem o nástup elektromobility, tak ji nastavuje vláda zkresleně dle vůle těch šedivých dědků vyděračů fosilních uondáváčů příštích desítek let. A kdoví jestli za tu dobu se nevylepší palivový článek a to je přesně co by chtěli a potom žádný elektromobily ale rovnou vodík. A zase na čerpačku za prachy diktovaný vládou a korporacema 😉 A to je ten kolotoč, celá pohádka o tom proč v německu 2017 nepotkáváš elektromobily ve velkým. Diskuze slepice nebo vejce jsou ty uondávací zdržovací keci kolem 😉 Že tam je pár dobíječek (krom tesláckých) může úsilí předchozích vlád zelených 😉

                1. Myslím, že pokud se nastaví stejné podmínky (daně) pro
                  Myslím, že pokud se nastaví stejné podmínky (daně) pro klasická auta i pro EV, tak se velice rychle ukáže, co je pro řidiče výhodnější. Němci nechtějí jít cestou Norska, které brutálně zdaňuje klasická auta a tak se pak najednou EV stávají výhodnými. Ale ne pro svoje užitné vlastnosti, ale pro ten způsob jejich „násilného protlačování“ vládou. A to není, podle mě, správná cesta. Přístup Německa je mi sympatičtější – EV auta se musí prosadit na trhu svými vlastnostmi a užitnostípro uživatele.

                  Ostatně, i v ČR je zastoupení EV nizerné, nejenom v Německu. A to jsme malá krajina, kde by teoreticky spoustě řidičů EV mohl vyhovovat. Prostě myslím, že jejich čas ještě nenastal, pro masivní rozšíření, je potřeba počkat na nějaký zásadnější průlom co se týče baterek, rychlosti dobíjení a ceny.

                2. no to ale pouze v tom případě kdy se filozoficky německý
                  no to ale pouze v tom případě kdy se filozoficky německý lidský život upozadí před migrantským lidským životem, když už je zároveň dávno odsunut na 2hou kolej český lidský život jako €jroobčana 2hé kategorie (stejný výrobek 2jí kvality a zbavování se jedovatých dízlpopelnic z germánie do čech). Potom ano dej fosil do stejný roviny s elektro a nech to trhu a lidským kobylkám. Vyhrajou fosily páč už se do nich 100 let investovalo a dle namnožení jedou jak vlak který se jen tak nezastaví. Ale když zapojíš zdravý rozum a nebudeš nahrazovat rodilý němce bubáckým importem a přičteš náklady za onkologiji tak dle zdravý filozofie pokroku k elektromobilitě od čuchání dízlpopelnic je potřeba k vítězství elektromobility trh regulovat. Tak jako je regulováno kde co jinýho a má to samozřejmě důvod i smysl 😉 A jestlis ještě nebyl v arábii doporučuju Emirates Dubaj za výhodnou cenu letenky – samozřejmě zlatotrubkama dotované 😉 tečka

                3. OK, je to váš názor a beru to. Já si ale myslím, že
                  OK, je to váš názor a beru to. Já si ale myslím, že dobrý, zdravý a ekologický výrobek se prosadí i bez regulací a dotací. Lidé jsou rozumní a časem, až EV bude mít rozumné vlastnosti, tak zvítězí. Nená nutno jej protlačovat velkou silo 🙂

                  Do Emirátů lítám, dá se říct, pravidelně. S manželkou se nám tam líbí a myslím, že příští rok navštívíme znovu, třeba Abu Dhabi.

                4. pravidelně Abu Dhabi ?? hmm někdo by to mohl označit za
                  pravidelně Abu Dhabi ?? hmm někdo by to mohl označit za zrádce národa rasy i přesvědčení 😉 já to každopádně nepodporuju

                5. novinky.cz/domaci/444642-pobodana-ceska-v-egypte-zemrela.html
                  novinky.cz/domaci/444642-pobodana-ceska-v-egypte-zemrela.html

                6. Tak to je velmi smutné. Obrana proti překvapivému útoku
                  Tak to je velmi smutné. Obrana proti překvapivému útoku nožem je velmi problematická, pokud je veden zákeřně z boku či zezadu, tak tím tuplem. Nebo když se v klidu opalujete a klimbáte na pláži, jste v podstatě bez šance.
                  Zde selhala ochranka hotelu. Byli jsme v Egyptě 2x a vždy seděl alespoň 1 člobrda na kraji pláže u plotu blízku u moře a měl přehled. Pokud to byly sousedící resorty, tak tam měli budku a byli v ní dva, k moři se pak dalo dostat jedině přes hotel (ozbrojená ostraha, bezpečnostní rámy, betonové šikany na vjezdu, výsuvné kolíky a masivní závory v dostatečné vzdálenosti a příjezd obvykle parkem se vstupní branou a plotem na začátku. Místní byli jen obsluha.
                  A to jsme jeli s vědomím rizika, kdy v Káhiře to už vřelo a v Safaze (vedle Hurghady) byl klid. Později, když to vřelo v Tabě a Hurghada taky nic moc, až dolů do Marsa alamu. Pokud tedy chtějí mít dále turistický ruch, budou muset ty svoje dementy sami vystřílet. Jinak mohou s dementy žít ve shodě požírajíc písek a zahaleni od hlavy až k patě mlátit hlavou o zem, páč de facto nic jiného v Egyptě, kromě památek a moře, na uživení zrovna není. A díky jejich přemnožení za posledních pár desítek let tím tuplem ne.

                7. To chápu, že v očích elektrofanatiků (a odpůrců
                  To chápu, že v očích elektrofanatiků (a odpůrců spalovacích aut) je cesta do ropné velmoci jedním z nejtěžších zločinů 🙂

        1. 0,27 centů za kWh a 10EUR/za jistič je fakt brutální cena
          0,27 centů za kWh a 10EUR/za jistič je fakt brutální cena elektřiny :-)), Helmuti mají možná brutální cenu u notáře za ověření podpisu na smlouvě ale rozhodně ne cenu elektřiny vzhledem k jejich platům

          raději mrkni jakou máš spotřebu ty

          spritmonitor.de/de/detailansicht/631158.html

      1. benzínové sekačky :))) jen debííl tahá po zahradě
        benzínové sekačky :))) jen debííl tahá po zahradě těžkou benzínovou sekačku, furt do ní bleje a když nebleje tak je v sevisu. 20 let tahám lehkou jednoduchou plastovou poctivou elektrickou sekačku z germánije a šlape jak víno ;)))))

          1. UZ dlho dostat kvalitne bateriove kosacky, cena je sice
            UZ dlho dostat kvalitne bateriove kosacky, cena je sice vysoka, ale odvdaci sa velni prijemnym pouzivanim. Benzinova kosacka je v sucasnosti vhodna len na kosenie travnika vacsieho ako 300 az 500m2, pretoze profesionalne bateriove kosacky s velkym zaberom su este extremne drahe.
            Mam uz tri roky styri bateriove stroje na jeden typ vymennej baterie k uplnej spokojnosti. Kupil som 2 baterie 4Ah 36V pre 43cm kosacku, noznice na zivy plot, lankovu vyzinacku a retazovu pilu.

    1. nesnáším motorovou pilu co věčně nechytá nebo je
      nesnáším motorovou pilu co věčně nechytá nebo je přechlastaná, taháním za ten přiblblej špagát se tak unavím, že není pak síla na řezání a furt se ten krumpl musí servisovat nemluvě vo čuchání těch jedů při práci. Parádní je elektrická motorová pila. Dáš jí do zástrčky a jen se staráš abys kabel nepřefik a to je vše. Pak už jen řežeš :)))))))))))))))

      1. Na rezani klacku u baraku mozna. Ale na tezbu v lese o tom
        Na rezani klacku u baraku mozna. Ale na tezbu v lese o tom jeste par let pochybuju – tam na kazdem stromu zasuvka neni (a pro soucasne baterie je x hodin v zaberu pri nejake rozumne hmotnosti iluze, tahat s sebou xy kilo baterii misto maleho kanystru benzinu je dost neprakticke)

          1. :)))) do lesa máš přece v autě honda generátor a v něm
            :)))) do lesa máš přece v autě honda generátor a v něm zásuvku ;)) Ale je fakt že do hodně nepřístupných míst to nejde, tam je lepší benzin. No tak doufejme že vám na něj €U udělá taky emise a limity hluku a nařídí vodíkový palivový článek :DDDD

        1. :)) není potřeba. prodlužka má 40 metrů a na lesní
          :)) není potřeba. prodlužka má 40 metrů a na lesní cestě mám zaparkovanou káru a v ní honda generátor. A až bude schopný elektromobil tak v něm bude měnič rovnou se zásuvkou 220V 😉 A neplaším v lese zvířátka o smradu ani nemluvě ;)) Musíš mysletz pokrokově a ne komunisticko-zpátečnicky!! Teď jeden VW manažér přiznal, že kdyby 1910 vyhrály elektromobily tak dodneška nikoho ani nenapadne vyrábět tak složitý krám jako je spalovací motor :)) Sním a ropou je jen samý problém :))))

        1. Jj, tehlech xenofobinich zvastu sem uz slysel. Kdyz to nekoho
          Jj, tehlech xenofobinich zvastu sem uz slysel. Kdyz to nekoho bavi, zabyvat se takovyma kravinama a strachovat se o hovadiny…uzijte si to. Vsude budou muslimove a zavedou tady islamysky stat a bla bla bla…popravde, jestli ma evorpa vymrit a nahradit ji arabove, tak at se to stane, to je evoluce. Pokud se evorpani prestanou mnozit, tak nemaji pravo obyvat tak velke uzemi, jen at nas arabaci obsadi. A cinani s Indama by se mohli taky trochu rozsoupnout a obsadit vetsi cast sveta, maji na to manpower i skill. Rozhodne nejsem fanoskem zaprdenych ustrasenych evropanu, co sou pokud mozno singl, honi se v praci jak banda prasat za karierou 8hodin denne a pak se srachy poserou z kazdeho clanku o tom jak jakysi arabac nekde udelal bordel a ze ma 8 decek. Ja sem zastancem prirodnich zakonu evoluce a prava schopnejsiho, vsechno ostatni sou jen kecy.

          1. Nevím proč by měl člověk zdravého rozumu mít v dnešní
            Nevím proč by měl člověk zdravého rozumu mít v dnešní době 8 dětí. Veškeré problémy, ekologické, ekonomické i sociální jsou způsobené velkým počtem lidí na malém území. Ale máte pravdu v tom, že kdo si své území neobhájí nemá na něj nárok.

            1. Proc mit 8 decek? To ja netusim, ale to neres. Pokud je to
              Proc mit 8 decek? To ja netusim, ale to neres. Pokud je to blby napad tak to lidi delat nebudou, tecka. Pokud se na malem uzemi lidi premnozi a neuzivi se, tak umrou na hladomory, vymlati se ve valkach o suroviny nebo se pokusi zabrat uzemi jineho statu. Pokud je ten stat tak slaby/blby ze je necha toto uzemi zabrat, jeho chyba, uzemi si nezaslouzi a prijde pravem o nej. Zadny problem.

              1. Tak se seber a odtáhni si za nima někam na saharu , kde ti
                Tak se seber a odtáhni si za nima někam na saharu , kde ti bude ještě víc svítit na lebku, protože těma kydama akorát urážíš spoustu poctivě pracujících lidí , kteří už tak musí živit ty co nikdy dělat nebudou a ty co seděj ve sněmovně

                1. poctivě pracujících lidí ?? většina lidí co musí
                  poctivě pracujících lidí ?? většina lidí co musí chodit do práce a dělat co se jim řekne jsou otroci a blbci. A jelikož nemají schopnosti na dělání správných věcí sami na sebe dělají i kraviny a co je nebaví jen když za to dostanou prachy. A tak je vychcanější blbci využívají, těm se říká zaměstnavatelé 🙂 A kdo by měl dělat ještě děti když je po práci tak nasrrr a unavený :))) Ještě že tu máme ještě chytřejší blbce co vyrábějí zbraně 😀

                2. Řešením přemnožení a lidské přesily se zabývaly
                  Řešením přemnožení a lidské přesily se zabývaly národy už dávno. Proto taky vymysleli kulomet…….. 🙂

          1. někde sem tady četl a už to nemůžu najít, že jeden
            někde sem tady četl a už to nemůžu najít, že jeden manager VW prohlásil, že kdyby na začátku minulýho století vyhráli elektromobily s jednoduchým elektromotorem tak by pak už nikoho ani nenapadlo vyrábět tak šíleně složitý a náročný zařízení jako je spalovací motor 😉

Napsat komentář