Společnost BMW experimentuje s využitím infračervených systémů vytápění ve svých budoucích automobilech, či spíše v elektromobilech a hybridních vozech. V současnosti využívaný systém vyfukování teplého vzduchu do vnitřního prostoru vozu má totiž velký vliv na spotřebu elektrické energie, a tak by technologie přímého vyhřívání mohla výrazně prodloužit dojezd elektrických automobilů.
foto: BWM
Minimalizace spotřeby elektrické energie má u elektromobilů a hybridních automobilů zásadní význam, neboť přímo ovlivňuje jejich dojezd. Infračervené vytápění má podle automobilky BMW hned několik výhod oproti vyhřívání teplým vzduchem.
V prvé řadě lze totiž ušetřit energii vytápěním výhradně míst, která jsou obsazená cestujícími. V praxi by to mohlo vypadat tak, že pokud řidič cestuje sám, ohřívá infračerveným světlem pouze sebe a ostatní sedadla zůstávají chladná. Nastavení by bylo dle potřeb samozřejmě možné variabilně měnit.
BMW a Toyota společně: baterie a další šetrné technologie
BMW testuje elektromobil i3 ve Skandinávii
BMW začne s prodejem aut po internetu, vč. elektromobilů a hybridů
Další výhodou by měl být téměř okamžitý tepelný vliv na pasažéry. Podle automobilky je infračervený systém připraven začít zahřívat za pouhých 60 vteřin od zapnutí a lidé tak nemusí čekat dlouhé minuty, než se k nim dostane teplý vzduch z tradičních systémů.
Za výhodu se dá také považovat bezhlučný provoz infračerveného systému, neboť ten nepoužívá žádné hlučné větráky, a tak je i výsledná spotřeba energie zase o něco nižší.
Pokud by ovšem BMW v budoucnu skutečně infračervené vytápění ve svých automobilech začala využívat, neočekává se, že by současné teplovzdušné vytápění z aut zcela vymizelo.
Technologii infračerveného záření totiž nelze využít k ochlazování, a tak bavorská společnost spíše očekává, že by se nový systém mohl stát volitelným technickým doplňkem ke zvýšení komfortu, podobně jako je tomu u vyhřívání jednotlivých sedadel.
Jestli se nový systém vytápění v automobilech BMW vůbec objeví není v této chvíli zřejmé, ovšem je třeba poznamenat, že automobilka již nyní nabízí několik modelů vybavených inovativními technologiemi. Tak například BMW řady 7 je vybaveno prediktivním jízdním systémem využívajícím mapy GPS k využívání energie s maximální účinností.
Infračervené vytápění
Infračervené vytápění nikdy více je to skutečně jako mikrovlnce.Ohřívá jenom lidskou tkáň. Pro mě velice nepříjemné !
Zlaté sálavé teplo.
1. Takovou izolaci ještě
1. Takovou izolaci ještě nevymysleli aby to bylo jako
pasivní dům 🙂
2. Infra a mikrovlny jsou něco jiného dost jiného.
3. A tepelné čerpadlo určitě není úspornější a rychlejší než infra.
Držím BMW palce ať jim to vyjde.
Proč nevyužijí odpadní
Proč nevyužijí odpadní teplo od baterií a elektromotoru? Tohle, plus teplo, které vyzáří posádka by mělo bohatě stačit pro běžný chlad a pokud se použijí podobné principy jako v pasívních domech – tepelná izolace a rekuperační tepelný výměník pro cirkulaci vzduchu v kabině, teplota v kabině by měla být celkem snesitelná. A ve velkých mrazech se holt k tomu přitopí baterkou. Ráno, kdy je největší chlad se auto předehřeje ještě připojené do sítě, takže se tím baterky nevybijí.
Rekuperační tepelný
Rekuperační tepelný výměník ??? To jste se zbavil topení a nainstaloval zařízení o příkonu klimatizace. Tomu se říká vytloukat klín klínem.
Je to jen par desek z plastu
Je to jen par desek z plastu a ventilátor, který vzhledem k malému vnitřnímu objemu auta nemusí být příliš výkonný.
Ale nezapomínejte, že to
Ale nezapomínejte, že to auto byste musel nejdřív zateplit a utěsnit. A pak by ta rekuperace musela 100% fungovat a navíc mít nějak jištěno, že se uvnitř lidi při poruše neudusí.
A ještě lepší a
A ještě lepší a účinější by byl tlustý kožich a rukavice.
Audi používá tepelné
Audi používá tepelné čerpadlo. Není to náhodou jeśtě efektivnéjśí?
Jezdit v mikrovlnce? To by
Jezdit v mikrovlnce? To by se mi asi nechtělo.
Těsně vedle..
mikrovlnné
Těsně vedle..
mikrovlnné pásmo s infračerveným pasmem sice sousedí ale účinky na člověka jsou nesrovnatelné 🙂
1. pozrite si škálu
1. pozrite si škálu elektromagnetických žiarení…
2. a že nosíte „mikrovlnku“ vo vrecku (mobil) to vám nevadí? 😀