BMW v Číně odstartovalo výrobu elektromobilu iX3

V továrně v čínském městě Šen-jang se začala vyrábět elektromobil BMW iX3, zatím v předprodukci. Auto je vybaveno 74kWh baterií pro dojezd 440 km WLTP.

BMW iX3 se údajně bude chlubit průměrnou spotřebou pod 20 kWh/100 km.
foto: BMW

Elektromobil BMW iX3 půjde na trh do konce letošního roku. Nabídne celkový výkon 210 kW, 74kWh baterii (využitelných) a dojezd 440 km WLTP, takže reálně spíš kolem 400 km.

V Číně se auto bude vyrábět pro domácí trh i Evropu. Elektromobil BMW iX3 do USA nepůjde, má příliš malý dojezd..

Rychlonabíjení zvládne nový elektrický bavorák snad až 150 kW (zatím ale nepotvrzeno). Půjde o první elektroauto BMW vybavené elektrickéým pohonem páté generace, což mimo jiné znamená společné zapouzdření elektromotoru i dalších komponent.

34 Comments on “BMW v Číně odstartovalo výrobu elektromobilu iX3”

    1. Nejhorsi je kdyz se nad tim clovek zamysli tak ten dojezd je
      Nejhorsi je kdyz se nad tim clovek zamysli tak ten dojezd je tragickej. Dejme tomu 250km v zime. Jenze malokdo bude riskovat jako Nyland aby dojizdel na „suchej hadr“. To znamena nabijet uz treba po 200km a ne nejvyssi rychlosti protoze ta je dosazitelna vetsino do tak 20% SOC.

      1. Ja si kludne dojdem k nabijacke aj s 2% v baterii (+/- 2%).
        Ja si kludne dojdem k nabijacke aj s 2% v baterii (+/- 2%).

        Ale to viem, ze na zostavajuci dojazd ukazovany Ioniqom sa mozem spolahnut – aj ked popravde, ked uz mam pod 10%, tak sa riadim skor zostavajucimi percentami.

        Hlavne ked v zime prichadzam vecer domov z prace, tak mi to teda vobec nevadi – cez noc sa mi Ioniq nabije uplne v pohode.

        A degradaciu baterie vidim zatial na urovni chyby mererania = +/- 1%.

          1. Pokud běžný uživatel zná trasu a svoje auto, tak klidně.
            Pokud běžný uživatel zná trasu a svoje auto, tak klidně. S Leafem jsem domů běžně dojížděl na “čáry”, to je když už auto neukazuje ani dojezd, ani procenta. Bohužel, byla to nutnost bo to nešlo jinak a tak i starost o baterku musela stranou. Párkrát jsem k nabíječce dojel tak, že stojan po zapojení ukázal 0%.
            Teď je nabiječek podstatně víc, tak to není potřeba a s větší baterii už to vůbec neřeším.

                1. Tak jeste vymamit ze Spetaka adresu a uz staci jen par minut
                  Tak jeste vymamit ze Spetaka adresu a uz staci jen par minut odvahy 🙂 Mezinarodni zatykac kvuli autu na Vas neuvali 🙂

                2. Jo a pojedu s tim pres Sibir ne? Kolik ze to ma dojezd v -30?
                  Jo a pojedu s tim pres Sibir ne? Kolik ze to ma dojezd v -30? 🙂

                3. Ted momnentalne se to muz eblizit papirovym hodnotam 🙂 Kdyz
                  Ted momnentalne se to muz eblizit papirovym hodnotam 🙂 Kdyz byste udelal video, tak byste mozna byl jeste slavnejsi jak Bjorn 🙂

                4. A streamování budu z basy ne?
                  A streamování budu z basy ne?

                5. Z ruske, to je selanka. 🙂
                  Lidi zboznuji zaporaky, budete

                  Z ruske, to je selanka. 🙂
                  Lidi zboznuji zaporaky, budete bohaty, slavny 🙂 a mirne zavreny 🙂 Pak Spetakovi koupite e-Nira 2 🙂

                6. Teď bez omezování půl napůl silnice dálnice jsem 400
                  Teď bez omezování půl napůl silnice dálnice jsem 400 ujel. S lehkou nohou to 450 dá, po okreskách si troufnu říct i víc. Nekecaj vůbec v ničem. S Leafem když jsem valil stovkou po dálnici, byl jsem rád za 17-18/100km. Niro stodvacet a s klidem za 15 i míň. Fakt to maj dobře udělaný. Úžasný je, že stodvacítkou dojedu z Prahy do Plzně a z dojezdu mi po sto kilometrech ubyde 95-105 km, na to jsem fakt zvyklej nebyl.

                7. I Michelin je z Nira nadseny. Korejci udelali obrovsky pokrok,
                  I Michelin je z Nira nadseny. Korejci udelali obrovsky pokrok, ta spotreba je az neuveritelna, kdyz si clovek uvedomi, jakej kolmej a velkej to ma cumak. Jeste by mohli udelat Ceed v kombiku a milionovou serii a i pres Covid by to lehce prodali.

                8. Dodávám, že jsem ze Soula 64kWh také nadšený a můžu
                  Dodávám, že jsem ze Soula 64kWh také nadšený a můžu pitovnavat z. 27kWh. V tomto počasí po Praze 11,5 na sto, nyni najeto 10000, cca 15% Praha, zbytek silnice a dalnice, jezdim do 130,dojezd 435

                9. To isté môžem potvrdiť z kamarátovej Kony 64kWh. Keď mi
                  To isté môžem potvrdiť z kamarátovej Kony 64kWh. Keď mi posiela tie spotreby medzi 10-11kWh, tak sa mi ani veriť nechce. Ale je to pravda, Korejci to majú fakt dobre zmáknuté, už to len vyrábať vo väčších sériách a v lepšej cene.
                  Gratulujem Vám aj Spetákovi k dobrému kaufu a prajem veľa šťastných km.

                10. Koupeno v září v Bratislavě, super jednání, bez
                  Koupeno v září v Bratislavě, super jednání, bez problémů prodej do ČR.Auto, kromě dvou zkušebních, nabíjím doma 2.6 kW,a v létě jen do 80%, vsechny moje jizdy po Čechách takto zvládám tam i zpět.pro mne funguje uz jako normální auto.

                11. To vám verím. Dojazd je dostačujúci pre drvivú väčšinu
                  To vám verím. Dojazd je dostačujúci pre drvivú väčšinu ľudí. Mne sa hlavne páči tá super efektivita. Ak urobia niečo také v kombíku, tak to bude jazdiť pod 10kWh

                12. Kamarát má asi moooc lehkou nohu. Pokud jedu poklidně, tak
                  Kamarát má asi moooc lehkou nohu. Pokud jedu poklidně, tak po Praze za 12,5. Děkuji za gratulaci a přeji totéž.

            1. Suhlas – prvych par dojazdov som sa tiez trochu bal.
              Ale

              Suhlas – prvych par dojazdov som sa tiez trochu bal.

              Ale clovek nemusi byt nadsenec – postaci zacat EV jazdit pravidelnejsie.

              Ako ked teraz pocas Covid-u na Ioniq-u jazdi manzelka (ja som na home office). Tak tiez sa najprv bala ci dojde domov z 10km vzdialenej Levoce, ked este mala 30% kapacity baterie. Ale teraz nabija 1x tyzdenne, a aj to az ked jej kapacita klesne k 20% 🙂

      1. Ahoj Kuku 🙂 Safra… to jsem netušil. Z toho úhlu pohledu
        Ahoj Kuku 🙂 Safra… to jsem netušil. Z toho úhlu pohledu Elonova strategie, že nebude prodávat Tesly přes soukromá dealerství byl víc než rozumný krok. Nemusí s nima bojovat a ani se dělit o marži… Jednou koncept Apple store převezmou ty chytřejší automobilky taky ….

  1. Rozumnejsie auto nez ten ich predchadzajuci smejd.
    Trochu sa

    Rozumnejsie auto nez ten ich predchadzajuci smejd.

    Trochu sa ale bojim pojmu „zapuzdrenie“. Aby to nebolo ako pri zamkoch, ze ked sa tam pokazi mikrospinac za par eur tak to aj tak opravit nemozu, lebo je to zapuzdrene a musim si kupit novy zamok za 200 eur.

Napsat komentář