BMW údajně chystá další verze i3, včetně dodávky
Elektromobil BMW i3 slaví úspěch v Evropě a nově i v USA. Bavorská automobilka se zjevně strefila do černého a podle německého magazínu Automobilwoche nehodlá polevit. Údajně chystá další verze i3, včetně dodávky.
Elektrická dodávka ve stylu BMW i3 zní našim uším jako opravdu velký úlet a nečekáme, že by se něco takového skutečně mohlo realizovat. Tady si z nás nejspíš redaktoři německého magazínu spíš střílí.
Jakkoliv by stylová dodávka značky BMW byla velmi zajímavým konkurentem pro Renault Kangoo Z.E., Peugeot Partner Electric nebo Renault Twizy Cargo, případně Volkswagen e-load Up!
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
VIDEO: elektromobil BMW i3 umí zaparkovat sám
Že by se mohlo BMW i3 dostat na trh také s prodlouženým rozvorem, případně ve verzí kupé, to už zní realističtěji. Ostatně, BMW před časem BMW i3 Coupe Concept skutečně ukazovalo.
Řada BMW i má, zdá se, nakročeno k velkým věcem. Už dnes se živě spekuluje o BMW i5, BMW i9 a už dříve avizovaný BMW i8 Spyder podle Automobilwoche bude na trhu dřív, než by kdo čekal. Rádi se necháme překvapit!
Musím říci, že jsem ho krátce řídil a byl jsem z něho naprosto uchvácený, vše na 5 hvězdiček (jediná škoda, že je jen pro 4 osoby, no a pak ta cena).... Ten motor - prodlužovač dojezdu má, alespoň podle majitele, několik možností zprovoznění.
1) Jedu na elektro a když dojde, tak se automaticky spustí i přídavná elektrocentrála a pak se prý s k krátkými přestávkami dá pomalejší rychlostí jet dál.
2) Víte dopředu, že vám k dojezdu na dobíjecí stanici nebude stačit elektřina a ručně si v dostatečném časovém předstihu pustíte centrálu a auto pak jede, ale ubývá mu pomaleji elektřina a v takovým případě může jet stejně svižně, jako doposud.
Důležitý je ale především prý psychologický efekt té elektrocentrály. Navigace Vám ukazuje přesně kde je další dobíjecí stanice a nejste díky existenci elektrocentrály nikdy nervózní, že nedojedete.
Zdálo se mi to senzační.
Uměl bych si představit BMW i5 jako plug in hybrid s dojezdem na elektřinu 100km a zbytek by obstaral nějakej motor ze sekačky.... :-)
Ale doufám je vám jasné, že pak byste měl i výkon motoru ze sekačky. Taková i3 s extenderem má motor z poměrně silného skútru a na plnohodnotnou jízdu bez baterie to fakt nestačí.
Ta sekačka byla nadhodnocena.....Ale už jsem někde četl,že extander to neutáhne.....Tak by mě pak zajímalo,jaký to má smysl?:-)
Smysl to má.
Pokud pojedete tak daleko, že to nebude stíhat ani benziňák, tak si prostě dáte po těch 400 km 30 minut pauzu a auto se dobije. Nevidím v tom problém. :)
Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012, jen 1-f 3,6kW
Není to 400, ale 240km a na dobití za takovou dobu je nezbytná rychlonabíječka (a dolití benzínu). A pokud je k dipozici rychlonabíječka, zase není potřeba ten extender. Podle mě je to naprosto slepá cesta. Buď ať tam dají namísto spalovače větší akumulátor, který těch 240km dá sám o sobě nebo ať to je plnohodnotný plug-in hybrid. Extender v podání i3 ale spojuje nevýhody obou řešení.
Tedy vlastně Opel Ampera v kabátku od BMW.
Nevypadlo nějaké slovíčko z nadpisu článku?
Mimochodem pokud vím, tak pouze i3 je z celé řady i čistý elektromobil i5, i8 a i9 jsou/budou hybridy?
Vypadlo, díky. Přesně tak, i8 s jistotou a i9 a i5 by také měly být plug-in hybridy.
šéfredaktor Hybrid.cz