BMW neplánuje spolupráci s Tesla Motors

Před pár týdny začaly virtuálním éterem kolovat spekulace o tom, že BMW jedná o spolupráci s Tesla Motors. Podpořil je i samotný Elon Musk zmínkou o tom, že neformálně skutečně jednají. Zástupci BMW ale nyní řekli, že žádná spolupráce v plánu není.

BMW aktuálně slaví úspěch s elektromobil BMW i3 a plug-in hybridem BMW i8
foto: BMW

Německý hospodářský magazín Wirtschafts Woche neváhal a oslovil s dotazem na spolupráci BMW-Tesla přímo mnichovskou automobilku. Ta mimo jiné odpověděla, že BMW nemá žádný zájem na nákupu akcií společnosti Tesla Motors, jak se dříve spekulovalo.

Automobilka BMW se domnívá, že její slavnou značku používá ke svým PR aktivitám. Neformální setkání a jednání jsou totiž v automobilovém průmyslu na denním pořádku, ale rozhodně neznamenají nic závazného nebo indikativního.

BMW pro magazín WiWo potvrdilo, že lehké materiály si od nich může objednat kterákoliv automobilka včetně Tesla Motors. A dále BMW řeklo, že „žádnou továrnu na baterie nepotřebuje“. To v souvislosti s tím, že Elon Musk prohlásil něco o možné stavbě nové továrny na baterie v Německu.

Shrnuto a podtrženo, BMW se oficiálně staví k jakékoliv spolupráci s Tesla Motors velmi chladně. Na druhou stranu, aktuálně představilo nové BMW řady 3 ve verzi plug-in hybrid a chystá i další auta do zásuvky.

22 Comments on “BMW neplánuje spolupráci s Tesla Motors”

  1. Spíš BMW se nechce
    Spíš BMW se nechce zahazovat s Teslou.
    Měl jsem možnost sedět v obou vozech a kvalita zpracování je u BMW trochu jinde. Technologie které používá BMW jsou taky trochu jinde než u Tesly. Když pominu fakt že BMW je v zisku což se o Tesle říci nedá. Tesla používá indukční motor, BMW BLDC/PMSM který má účinnost někde jinde. A tak bych mohl pokračovat dál a dál. Tesle fandím nebáli se toho a byli první a jistě se nakonec auta dělat naučí alespon na stejné úrovni zpracování jako ostatní Americká auta ( i tak to pořád bude hluboko pod německou precizností). Ale to si povíme za pár let jestli tu budou jezdit víc Tesly nebo BMW..

    1. Mate klasicky zkresleny
      Mate klasicky zkresleny pohled. Delam v automobilovem vyvoji 6 let a veci se ma trochu jinak. Tesla outsourcuje a pretahuje nejlepsi konstruktery z celeho sveta, podminkou je minimalne 5 let zkusenosti a prokazatelne vysledky. Vyvoj automobilu stoji a pada s lidmi, ktereho vytvareji a Tesla ma dnes jeden z nejlepsich tymu na svete. To auto nezacali vyvijet zadni novacci bez zkusenosti, ale lidi ochotni pristoupit na jiny model mysleni, s touho delat veci jinak. (Podobna pripadova studie je prvni Kia Ceed, vyvoj probihal v Nemecku s lidmi se zkusenostmi na projektech VW). V Tesle S jsem take sedel, a kdyz pominu ergonomicke preslapy na zadnich sedadlech a nedostatek odkladacich prostor v interieru, tak kvalita zpracovani a pouzite materialy, spary, navaznosti je na urovni BMW. Tesla ma celohlinikovou konstrukci karoserie (postranici, platformu, atd) to samo o sobe je slusny technologicky kousek. BMW 5 ma pouze hybridni (hlinikova je kapota, dvere, blatniky). Tesla je takovy jezdici Smartphone, sama se aktualizuje. Verze P85D bude po vsech aktualizacich behem 2015 z 90% autonomni. Zatimco Audi teprv prohani sve autonomni A7 s jezdci v prilbach s notebooky v ruce po okruhu. Tesla dokazala postavit elektromobil na baterkach do RC hracek s dojezdem 400km, cim dokazala zesmesnit cely automobilovy vyvoj zavedenych znacek, ktery brecel, ze stale neni dostupna technologie vykonych baterii. Je dost naivni chtit po automobilce stare 10 let, ktera ma obrovske investice stejne hospodarske vysledky jako po BMW, ktere si za 90 let existence na sebe vydelalo uz nekolikrat.

        1. Co se týče vstupních
          Co se týče vstupních materiálů, AC je levnější minimálně o poměrně drahé permanentní magnety. Složitost motoru v Tesle asi nebude úplně malá, když si to nakonec museli navrhnout a vyrobit sami, protože oslovené firmy toho nebyly schopné.

          Aby nedošlo k mýlce, neporovnávám řešení Tesla versus BMW, pouze podotýkám, že tvrzení o BLDC jako highendovém řešení je nesmyslné.

    2. k ucinnosti hnaci jednotky
      k ucinnosti hnaci jednotky muzu rict jen tolik:
      i3 vs Model S
      i3 je v realu jen o ~16% ucinnejsi ackoli ma o 45% mensi hmotnost a je mnohem mensi (a pomalejsi).

      jinak gratuluji BMW k peknym prodejum – hlavne v USA. U nas a v Nemecku jsem i3 na cestach videl uz celkem 2x a to neslo o zadny sraz 🙂
      Srazy a jine udalosti samozrejme nepocitam 🙂

    3. V Modelu S jsem taky seděl
      V Modelu S jsem taky seděl a jakožto člověk, který mimo jiné vlastnil MB E320, mohu s klidem říct, že úroveň zpracování je zcela na úrovni Mercedesu.
      Co se týče elektromotorů – nejsem na to expert, nicméně když je od Tesly odebírá i Mercedes a Toyota, tedy špička automobilového průmyslu, tak asi zase tak špatné nebudou 😉
      A co se týče zisku/ztráty, tak to už jste úplně mimo. Ona je totiž mnohem důležitější struktura výdajů a příjmů – jestli firma tratí na běžném provozu, nebo má záporný cashflow díky vysokým investicím. Za situace, kdy má Tesla vysoké výdaje na vývoj nových modelů, výstavbu Superchargerů a v neposlední řadě gigatovárny na baterie a přitom se výroba neustále rozšiřuje a nabídka nestíhá pokrýt poptávku, není ztráta vůbec podstatná. Co by za takovou situaci daly jiné mnohem slavnější automobilky. A je třeba si uvědomit, že Tesla je stále malá automobilka s produkcí řádově v desetitisících, zatímco BMW řádově v milionech…

    4. Nic není černobílé. Tady
      Nic není černobílé. Tady je zajímavé čtení o porovnání indukčního a bezkomutátorového motoru. Každý motor má své výhody a nevýhody. Nelze je porovnávat jen na základě účinnosti. Navíc účinnost je vžy jen v určitém momentě. K určitým otáčkám, proudu atd. Při jiných parametrech je účinnost jinde.

      http://www.teslamotors.com/blog/induction-versus-dc-brushless-motors

  2. Zajimávý vhled do
    Zajimávý vhled do zákulisí. Tesla ohlásila závod na výrobu baterií v Německu. BMW ohlásilo že „CRP od nich může koupit kdokoliv a žádné baterie nepotřebuje“. Z toho lze usuzovat, že Tesla přišla za BMW s nabídkou baterií výměnou za nakupování CRP. Ovšem BMW nehodlá dopustit, aby se schopný konkurent utábořil přímo na jejich německém dvorku.

    Nicméně prohlášení BMW nelze brát příliš vážně. Ještě okolo roku 2008 tvrdili marketingoví manipulátoři BMW, že elektromobily a hybridy jsou slepá větev vývoje a BMW je nikdy vyrábět nebude. Odpůrci elektromobilů z toho tehdy řvali nadšením, protože „špičkoví odborníci BMW přeci musí dobře vědět, jak je elektromobil nesmyslný“. Z dnešního pohledu je ale jasné, že už tehdy muselo BMW rozhodnout o intenzivním vývoji i3. BMW cˇasto dělá pravý opak toho co halasně vyhlašuje.

    1. podobne je na tom i treba
      podobne je na tom i treba Toyota, taky na oko dava prednest vodiku, ale soucasne investuje do vlastniho vyvoje baterii…

      A pokud se da verit Muskovi, tak s Teslou chteli udelat dalsi elektromobil, ktery by se prodaval ve vetsi mire nez RAV4, ale Tesla k tomu nema dostatek baterii.

  3. Jaképak furt komploty a
    Jaképak furt komploty a konsorcia. Ať je hezky konkurence a každý dělá své věci. Já osobně bych si taky vsadil, že tesla bude úspěšnější. Všichni včetně BMW budou za pár let řešit to, co řeší tesla teď – nedostatek baterií pro svoji produkci, zato tesla je už mít bude.

Napsat komentář