Historie jako by se opakovala. Automobilka BMW nechala v USA sešrotovat minimálně desítky testovacích elektromobilů ActiveE. Podobný osud potkal před 10 lety elektromobily GM EV1 nebo Honda EV Plus.
foto: Facebook/transportevolved.com
BMW nabízelo testovací elektromobily ActiveE ve Spojených státech k pronájmu pionýrům elektromobility přezdívaným „elektronauté“. Pronájem byl na dva roky a měl sloužit především k tomu, aby BMW otestovalo elektrický pohonný systém, který následně využilo v produkčním elektromobilu BMW i3.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
BMW svolává k opravě 360 elektromobilů ActiveE
S ním dnes automobilka slaví úspěch na celém světě, včetně USA. BMW nicméně vždy avizovalo, že hodlá elektromobily ActiveE po skončení testovací doby stáhnout. Mnozí elektronauté však pochopitelně doufali, že dostanou možnost si je „nějak“ zajistit. A navíc, Američané mají pro „svá“ auta až nezdravě vyvinuté emoční cítění.
foto: BMW
Není jasné kolik přesně prototypů ActiveE skončilo v drtičce. Samotná automobilka BMW se nicméně k otázce poměrně férově vyjádřila v tom smyslu, že vždy jasně říkala, že životnost těchto vozů bude omezená. Navíc, baterie z oněch sešrotovaných vozů byly pochopitelně recyklovány. A co víc, asi 80 elektromobilů ActiveE putovalo do San Franciska a programu sdílení aut DriveNow.
Hlavní důvod proč musely vozy do šrotu je ovšem legislativní: zákony Spojených států prostě neumožňují, aby zůstaly na silnici déle.
No, ale je to krásná
No, ale je to krásná příležitost pro konspirátory zase vymýšlet teorie o tlaku naftařské loby 😉
Tak je sešrotovali před
Tak je sešrotovali před nebo po použití? Z nadpisu a celého článku jsem to pochopil tak, že ještě před uvedením na trh, „protože něco“ a že o ně neměl nikdo zájem, ale ta poslední věta vyznívá, že si odsloužily svoje.
Po použití. Viz. odstavec:
Po použití. Viz. odstavec: „BMW nabízelo testovací elektromobily ActiveE ve Spojených státech k pronájmu pionýrům elektromobility přezdívaným „elektronauté“. Pronájem byl na dva roky a měl sloužit především k tomu, aby BMW otestovalo elektrický pohonný systém, který následně využilo v produkčním elektromobilu BMW i3.“
Ano, byly nabízeny, ale
Ano, byly nabízeny, ale nikde nepíšete, jak úspěšně, resp. vzhledem k nadpisu jsem celý článek předpokládal, že neúspěšně a zrovna toto mé pochybnosti nerozptýlilo.
Celkem bylo takto pronajato
Celkem bylo takto pronajato 673 vozidel BMW ActiveE americkým zákazníkům, primárně těm, kteří se předtím podíleli na testovacím programu BMW MiniE a kteří v těchto elektroautech najeli nejvíce kilometrů.
Nechápu, proč je
Nechápu, proč je nerozebrali a neprodali na díly. Hned bych si jeden vnitřek koupil. Ale co už, zřejmě levnější to sešrotovat…
Baterie zrecyklovány byly,
Baterie zrecyklovány byly, zbytek bohužel nikoliv.
Já bych bral i ten zbytek.
Já bych bral i ten zbytek. Elektromotor, řídicí prvky, měniče, nabíječku, kdyby k tomu přihodili manuál a diagnostiku, urval bych jim k tomu i ruce. Ideálně samozřejmě i s hnací nápravou, nebo alespoň s rozvodovkou, poloosy bych si už vyrobil sám.
Věřil bych tomu,že
Věřil bych tomu,že nějaký ten exemplář někdo v garáži má 🙂
zakony usa to umoznuju ale
zakony usa to umoznuju ale BMW by za to muselo zbytocne platit dan, tak ich dali zosrotovat, ako EV1 a este pred tym Chrysler Turbine s krasnymi karoseriami od Ghia