BMW iX3 jde na trh, první recenze jsou nadšené

BMW spouští v Evropě prodej v Číně vyráběného elektromobilu BMW iX3. Jde teprve o druhý plnohodnotný elektromobil této značky od roku 2013.

Cena elektromobilu BMW iX3 v Evropě by měla začínat na €70 000.
foto: BMW

Výroba elektromobilu BMW iX3 začala v čínské továrně BMW Brilliance Automotive (BBA) už v září 2020. K evropským dealerům se ale dostává teprve nyní.

BMW tento model, tedy výroba v Číně, prodej v Evropě, využívá ve své historii poprvé. Nedávno ale podobný systém zavedla například také Tesla s elektromobily Tesla Model 3.

BMW iX3

BMW iX3
foto: BMW

Elektromobil BMW iX3 je vybaven 80kWh baterií (74 kWh využitelných) pro dojezd 460 km WLTP. Max. výkon je 210 kW/400 Nm a zrychlení 0-100 km/h zvládne auto během 6,8 sekundy. Max. výkon rychlonabíjení je 150 kW.

Auto už si mohli vyzkoušet vybraní novináři, například z magazínu Autogefühl. Podle tamního redaktora Thomase Majchrzaka jde o jedno z nejlepších aut roku 2020.

Výtečně se prý řídí, je agilní jako sporťák a super-zábavné. Ale zároveň pohodlné a kvalita provedení je adekvátní značce. Překvapivě funkční je také hlasové ovládání.

39 Comments on “BMW iX3 jde na trh, první recenze jsou nadšené”

  1. „BMW tento model, tedy výroba v Číně, prodej v Evropě,
    „BMW tento model, tedy výroba v Číně, prodej v Evropě, využívá ve své historii poprvé.“

    Další blábol. BMW vyrábí celou X řadu v USA a pak to prodává v Evropě, čili tento model výroby jinde není není historicky první ani náhodou. :)))

      1. No mluví se o modelu tudíž o věci obecné, tudíž obecně
        No mluví se o modelu tudíž o věci obecné, tudíž obecně o výrobě v zahraničí a dovozu zpět do domovské krajiny a jiných států. Výroba a dovoz z Číny je už konkrétní aplikace daného modelu, stejně jako ze Slovenska, Turecka, Koreje či USA. V dnešní době globalizace už je to buřt a výrobci měněj země jako ponožky a nechaj se ještě uplácet těma odpornejma úplatkama kterým se říká pobídky.

  2. Off. Kdo umi poradit s rekuperaci. Kdyz se da noha z plynu,
    Off. Kdo umi poradit s rekuperaci. Kdyz se da noha z plynu, tak motor rekuperuje, ok. Ale kdyz se slapne na brzdu, tak je rekuperace vyssi. A ted otazka, jak se spusti vyssi stupen rekuperace? Stacilo by spojit/rozpojit kontakt na brzdovem pedalu na rozsviceni brzdovych svetel? Pokud by to bylo tak jednoduche, dalo by se dobastlit zvyseni rekuperace bez pouziti brzdoveho pedalu? Zna nekdo odpoved?

      1. Tak jak se inverter dozvi, ze ma vic rekuperovat?
        Tak jak se inverter dozvi, ze ma vic rekuperovat? Nejjednodussi by bylo zjistit stav spinace brzdnych svetel. Rekuperace se zvysi jeste predtim, nez zacnou mechanicke brzdy pusobit. I svetla se rozsviti v predstihu. K tomu slouzi prave ten kontakt na brzdovem pedalu.

    1. Stručně: řídící jednotka vyhodnocuje požadovaný
      Stručně: řídící jednotka vyhodnocuje požadovaný brzdný účinek podle intenzity sešlápnutí brzdového pedálu a v případě, že už nepostačuje výkon rekuperace (z jakýchkoliv důvodů), zapojí brzdy. Podle toho rozsvěcuje brzdová světla.

      Spekulace: někde v dolní úvrati brzdového pedálu bude něco jako ‚fyzické ovládání brzdového okruhu‘, takže když na to hemstnu, tak jdou brzdy hned.

      Tady popisují, jak je to u Citigo (začíná to ve 28:20).
      https://youtu.be/JMjsnG95xoo

      1. Konkretne mi jde o Leaf 1 a Ion. U obou aut bych rad vyuzil
        Konkretne mi jde o Leaf 1 a Ion. U obou aut bych rad vyuzil teto „skryte“ moznosti zvysit rekuperaci pomoci nejakeho dobastleneho tlacitka, ale tak aby brzdy nebrzdily. Prece jenom jsou situace, kde by vyssi rekuperace prisla vhod. Pokud tam je reostat a ridici jednotka vyhodnocuje vic parametru, tak by to bylo asi dost komplikovane.
        Prinejmensim by slo zvysit rekuperaci u Iona na uroven iMiev. Ten ma 3 urovne a Ion jen jednu. Ty dodatecne se daji zapinat po vyfrezovani otvoru pro radici paku. Jak ukazuje kiwi od 2:00 minuty.
        https://www.youtube.com/watch?v=xwsHidbzfmwh

        1. Ale mechanicke brzdy prece nebrzdi hned jak slapnete na
          Ale mechanicke brzdy prece nebrzdi hned jak slapnete na pedal,ale az kdyz brzdite vetsi silou, kdy uz rekuperace nestaci, takze by jste delal upravu zbytecne. Zkuste si nekdy jet plynle bez prudkeho brzdeni a zjistite, ze kdyz slapete na brzdu tak jsou kotouce studene.

  3. Jestli Tesle povoli robotaxi, tak neni co resit a spousta lidi
    Jestli Tesle povoli robotaxi, tak neni co resit a spousta lidi bude kupovat Tesly, i kdyz bude treba tohle BMW stat podobne. U nas doma bysme s robotaxi usetrili jedno auto. Manzelka by se odvezla do prace, auto by prijelo a mohl bych s nim jezdit pracovne ja. Odpoledne by zase zajelo pro manzelku, vyridila by nakup a prijela domu. To bych za to klidne zaplatil tech 10tis USD. Krasne vyuzite auto 🙂 Snad to v EU povoli az zjisti, ze to jinde ve svete setri zivoty, vzduch ve mestech, protoze tam bude jezdit mene aut kvuli sdileni. Snad to do 5ti let bude.

      1. tak oni to treba v EU i povolej, ovsem ono jsou tam jeste
        tak oni to treba v EU i povolej, ovsem ono jsou tam jeste delasi uskali, treba pojisteni a odpovednost, a ty v obou pripadech ponese majitel vozu, a verim ze prvni nehoda takove Tesly tohle zavlaje do zavratnych vysin, a vesmes se to pak nikomu nevyplati

        1. Pojistovny musi samozrejme zapocitat nejake nehody s mrtvymi,
          Pojistovny musi samozrejme zapocitat nejake nehody s mrtvymi, protoze i u lidskych ridicu to je bezne. Myslite si, ze mrtvoly jsou neco vyjimecneho pro pojistovnu? Akorat statisticka zalezitost. Pripadate si tak vyjimecny, ze by se svet bez vas prestal tocit? Mrtvy clovek v silnicnim provoze zarmouti v prumeru dejme tomu 10-20 lidi.

          1. pojistka pro vozeni lidi, taxikari maji jine podminky
            pojistka pro vozeni lidi, taxikari maji jine podminky pojisteni nez jake ma bezny ridic na svem aute, to muze hodne zamavat s cifrou, protoze tady pro pojistovny nebude dulezity jedinec jako v pripade pojisteni taxikare, ale celek protoze auto ridi pocitac stejny ve vsech tech Teslach ktere to budou umoznovat

            pojistovny maj tabulky, a autonomni taxi zrejme tedy bude ciste tabulkova zalezitost

            do celeho toho konceptu bude taky zasahovat spolehliva rychlost, tedy to jak moc ty autonomni auta budou schopna resit prasarny, protoze predstava ze auto stoji pul dne v zacpe se zakaznikem jen proto ze neni schopno nedat prednost „prasakum“ jaksi nebude zrovna super zalezitost, a ted co udela zakaznik uvezneny v takovem aute? proste mnoho otazek na ktere se odpovedi dozvime az behem let kdy to opravdu bude fungovat ve vetsi mire 🙂

              1. no tak tak to presne nefunguje, u pojisteni taxi vozu se
                no tak tak to presne nefunguje, u pojisteni taxi vozu se zohlednuje mnohem vice parametru a bude proti sobe stat jednotlivec vs korporat X tisic/set tisic aut, kdy u jednotlivce muze pojistovna posuzovat pouze jeho sameho, nemuze mu dat vyzsi plneni jen proto ze jeho kolega naboural, naopak u autonomnich aut se bude posuzivat cel aflotila, takze ikdys ze 100 tisic tech aut naboura treba jen 5, tak to proste bude 5 nehod vs treba 0 nehod u daneho taxikare

                jako pojistovak jsem pracoval skoro 3 roky, dodnes mam doma tabulky jak se postupovalo a ohodnocovalo pojisteni ohledne aut, a nejaky blablabla to prece ma jen par nehod na 100 tisic nikoho nezajima 🙂

                druha rovina bude ta zakaznicka, a ta tomu podle me v Eu da mnohem vetsi ranu nez pojistne, presne z duvodu jaky jsem napsal, ze to auto je proste ohleduplne a neporusuje predpisy, cims se ale v nekterych situacich stava vesmes nepouzitelne pro ucel taxisluzby, a to se zmeni az v dobe kdy na silnicich nebude temer zadny ridic, ktery by to ovlivnil nestandardnim chovanim 🙂

                1. Je to vždy jenom o penězích..na to že jste dělal
                  Je to vždy jenom o penězích..na to že jste dělal pojišťováka tak jste asi dost naivní .

      1. Tak to se pletete. Tesel s plne autonomnim rizenim FSD beta
        Tak to se pletete. Tesel s plne autonomnim rizenim FSD beta jezdi po celych USA stovky a Waymo uz 10 let testuje v jednom meste 😀 To je uplne jina liga 😉 Teslu s FSD beta si budete moci za pul roku koupit zatimco Waymo ani nahodou.

            1. Robotaxi musí být na 100%. Tam nebude záložní řidič a
              Robotaxi musí být na 100%. Tam nebude záložní řidič a auto se musí samo dostat z bodu A do bodu B. Waymo má také stovky aut a netestuje jen v jednom městě. Taxi testuje v jednom městě bez řidiče, ale v jiných městech je tam záložní řidič. Prostě říkám, že vychytat vše není jen tak.

Napsat komentář