BMW i4: elektromobil, který má zastavit Teslu, nabídne dojezd 600 km

Zrušený autosalon v Ženevě měl připraveno několik klíčových premiér. Mezi ně patří také BMW Concept i4, předobraz sériového provedení BMW i4.

Cestující na zadních sedadlech uvítá velkoryse dimenzovaný prostor. Ke sportovnímu pojetí vozu přispívají také integrované opěrky hlav předních i zadních sedadel.
foto: BMW

Elektromobil BMW i4 bude první čistě elektrický model prémiové střední třídy BMW Group. Jeho výroba odstartuje v roce 2021.

Mezi hlavní trumfy pohonného ústrojí patří dojezd na vzdálenost 600 km, výkon až 390 kW, zrychlení z 0 na 100 km/h za zhruba 4 sekundy, a maximální rychlost přes 200 km/h.

Dojezd na elektřinu prodlužuje celá řada dalších aerodynamických opatření. Zaslepení typických ledvinek v masce chladiče nebo čistě tvarované nárazníky jsou ukázkovými příklady důsledně propracovaného proudění vzduchu kolem karoserie.

BMW i4

Dalším názorným příkladem důrazu na aerodynamiku jsou kola navržená výhradně pro BMW Concept i4, která kombinují aerodynamiku s nízkou hmotností.
foto: BMW

Charakteristické ledvinky získaly novou funkci: bez spalovacího motoru, který by vyžadoval chlazení, maska nově slouží jako „průzkumný celek“, ukrývající řadu senzorů.

Spojený centrální displej BMW i4

Spojený centrální displej BMW i4
foto: BMW

BMW i4 zaujme také interiérem. Seskupení obrazovek do jednoho prohnutého displeje je digitální vstupní branou do elektrické doby u BMW. Tři režimy Experience uživatelům umožňují prozkoumávat různé aspekty systému elektrického pohonu a poskytují pohled do budoucnosti – přinejmenším vizuálně – na příští generaci operačního systému roku 2021.

Technika vyhrazená pro BMW i4

Technika BMW eDrive páté generace je určujícím prvkem BMW i4, a tedy i budoucí elektrické mobility. Prvním nositelem tohoto souboru nové techniky a technologií se stane BMW iX3, které se do sériové výroby dostane v roce 2020.

Následně se objeví v řadě elektřinou poháněných vozidel BMW, jako je BMW iNEXT a BMW i4. Elektromotor, řídicí elektronika, palubní nabíječka a vysokonapěťová baterie využívající technologie BMW eDrive páté generace byly vyvinuty zcela nově a umožňují BMW Group učinit další významný krok vpřed v oblasti elektrifikovaných pohonných systémů.

BMW i4

BMW i4
foto: BMW

Elektromotor vyvinutý přímo pro BMW i4 poskytuje maximální výkon až 390 kW, což jej řadí na úroveň současného spalovacího motoru V8 od BMW. Okamžitý přísun výkonu zaručuje BMW i4 mimořádné jízdní výkony a vynikající účinnost.

Pátá generace BMW eDrive také přináší nově navržený vysokonapěťový akumulátor s nejnovější technologií bateriových článků. Baterie vyvinutá pro BMW i4 zaujme svou extrémně nízkou konstrukcí a optimalizovanou hustotou energie. Váží zhruba 550 kilogramů, má kapacitu přibližně 80 kWh a v testovacím cyklu WLTP umožňuje dojezd až 600 km.

Celkově vzato, technologie BMW eDrive páté generace stanovuje nové standardy v oblasti hustoty výkonu, efektivity a dojezdu s nulovými lokálními emisemi.

Sériová výroba nového BMW i4

Produkce modelu BMW i4 začne v roce 2021 v hlavním výrobním závodě společnosti BMW Group v Mnichově. To znamená, že v budoucnu budou na stejné montážní lince vyráběna vozidla se spalovacími motory, plug-in hybridním pohonem i čistě elektrické vozy.

BMW i4

BMW i4
foto: BMW

Začlenění sériové výroby BMW i4 do stávajícího výrobního systému představuje pro mnichovský závod náročný úkol. Koncepce karoserie BMW i4 se kvůli nutnosti obsáhnout vysokonapěťovou baterii liší od konstrukce konvenčních modelů, které se v současnosti v závodě vyrábějí.

Na přibližně 90 % karoserie modelu i4 bude zapojeno existující výrobní vybavení karosárny. Pro zbývajících deset procent, zejména v oblasti struktury zádi, bude nutné vyvinout nové výrobní zařízení.

BMW i4

BMW i4
foto: BMW

Kvůli instalaci vysokonapěťové baterie do vozu zespodu také v montážních halách přibudou stroje, které ji budou mít za úkol do skeletu zabudovat. Obzvláště náročnou záležitostí v procesu změny technologií jsou složitá zařízení montážních hal.

Z často stísněných prostor bude zapotřebí odstranit staré stroje a na jejich místo nainstalovat nové, a to vše během šesti týdnů odstávky, na jejímž konci má být spuštění provozu. To vyžaduje dlouhodobé plánování a precizní realizaci.

BMW Group do sériové výroby BMW i4 v mnichovském závodě investuje celkem přibližně 200 milionů eur.

tisková zpráva

71 Comments on “BMW i4: elektromobil, který má zastavit Teslu, nabídne dojezd 600 km”

      1. Jestli ono tam nebude par rozdilu:
        A) Cybertruck je nerezoveho

        Jestli ono tam nebude par rozdilu:

        A) Cybertruck je nerezoveho plechu I4 ma plastovou masku a profilovanou kapotu z velmi tenkeho plechu

        B) Hrana kapoty CT jde proti zaludku pripadne hrudniku, zatimco hrana kapoty I4 jde cca na stehno.

  1. Mě stále udivuje, kolik automobilek chce do pár let vyjet s
    Mě stále udivuje, kolik automobilek chce do pár let vyjet s autem, které by konkurovalo Tesle z roku 2019.
    A napadlo je, že než oni s ním rok či dva vyjedou, tak ta Tesla bude o 3 roky dál?
    Koncipovat auto tak, aby za dva roky podávalo výkon jako konkurence podávala loni je nesmysl. Chtějí-li konkurovat Tesle, musí dnes začít konstruovat auto které:
    1) Bude stát pod milion KČ
    2) Dle normy WLTP ujede 1000 km
    3) Na 80 % kapacity baterie se nabije za méně než 20 minut.

    To pak bude za dva roky obstojná konkurence Tesly.

      1. To mi jako chcete říct, že vývojová centra VW, BMW,
        To mi jako chcete říct, že vývojová centra VW, BMW, Mercedes, Fiat a další se zmůžou jen na to obšlehnout Teslu?
        Doufal jsem, že teď napřou síly místo do skyc, konceptů a PR do vývoje a se svými prostředky plus zázemím to vyvinou sami.
        Jestli je jejich vývojová strategie postavená na tom, co obšlehnou (a ne jen od Tesly), tak to si rovnou můžou začít prohledávat inzerci nabídek rekvalifikací a pracovních příležitostí.

      2. No to jo, nestačí se divit jak ještě v roce 2020 může
        No to jo, nestačí se divit jak ještě v roce 2020 může někdo takhle zmatlat auto za mega 😀 To bylo naposledy před dvaceti lety u korejců a to ještě nebylo auto za mega ale za 200 tis. 😀

        Ale matlákům co obdivují Teslu to nevadí, ti si matlají svůj tablet a hrají své hry na nejskvělejším simulátoru s volantem a víc nepotřebují 😀

      1. Koukal jsem na Teslu 3 SR+ a ta má baterku 50 kWh,
        Koukal jsem na Teslu 3 SR+ a ta má baterku 50 kWh, využitelnou 47,5 kWh. Uvádí dojezd dle WLTP 409 km (přímo na webu Tesly při objednání auta). To mi vychází spotřeba 11,6 kWh/100 km. Nevím, jaká je realita, ale od těch 11,6 bude asi tak vzdálená, jak u tohoto BMW skutečná spotřeba od těch 13,3.

          1. Ano, musí to jít, jinak by to nebyla hodnota WLTP, nějak to
            Ano, musí to jít, jinak by to nebyla hodnota WLTP, nějak to zajet v testu museli. Stejně jako to nějak zajedou s tím BMW. Ale realita většiny lidí bude někde jinde, jak u Tesly, tak zřejmě u toho BMW. Ostatně, jako u všech aut, nejen EV 🙂

  2. Kdo tady ještě věří těmto dinosaurům, že opravdu
    Kdo tady ještě věří těmto dinosaurům, že opravdu chtějí vyrábět a dodávat kvalitní BEV???
    Každopádně jestli stihnout do roka a do dne s dodávkami, tak proč ne, konečně by dohnali Teslu alespoň co se týká rychlosti od představení do výroby (Model Y). Každá konkurence bude dobrá. Že to bude stát buď 2x tolik co Tesla nebo to bude to mít poloviční dojezd (nebo oboje), to už je na každém, ať se rozhodne podle svojí peněženky a potřeb.

    1. Ale oni nechtěli a zřejmě ani teď moc nechtějí vyrábět
      Ale oni nechtěli a zřejmě ani teď moc nechtějí vyrábět EV, to není nic nového. Jsou donucemi emisními předpisy, takže vyrobí a dodají tolik EV, kolik je potřeba z jejich pohledu a z pohledu maximalizace zisku – takový ideální mix spalováků, plug-in a EV. Je to pochopitelné a kdo čeká, že výrobci teď dobrovolně trh zaplaví EV, je naivka 🙂 Ale z jejich pohledu je to tak v pořádku.

    2. Myslím, že zrovna BMW cítí hodně odklon od jejich vozů k
      Myslím, že zrovna BMW cítí hodně odklon od jejich vozů k Tesle. Co si budeme namlouvat, neprodat trojkové BMW za 1-2 milionů, protože zákazníci odchází k elektrické Tesle je bolestivé. A americký trh je hodně velký. Mimochodem jezdit v Kalifornii na solární energii je hodně trendy a eko. Americký občan úplně jinak cítí problém s ropou, když se jim vrací členové rodin z válečného konfliktu.
      Věřím, že alespoň jeden z dinosaurů se poučí a začne dodávat kvalitní BEV a myslím, že BMW k tomu má nakročeno po I3 celkem nejvíce. Nechme se překvapit.

  3. v tu dobu bude Tesla už mnohem dál a navíc mnohem
    v tu dobu bude Tesla už mnohem dál a navíc mnohem levnější a zase s mnohem lepším autopilotem … zase jen PR hra fosilních korporací, co záměrně vyrábějí šmejdy, aby se do 300 tis. km „porouchala“ a my platili penízky na opravy jako u nás pomalu začali před 30 lety 🙂

    1. Pokud dnes auto vydrží 300tis.km bez oprav, tak sem s ním.
      Pokud dnes auto vydrží 300tis.km bez oprav, tak sem s ním. Moje zkušenost říká životnost:
      Katalyzátor 150tis.km
      Vodní pumpa 160tis.km
      Turbo 140-200tis.v závislosti jak se k němu chováte
      Táhla řadící páky 150tis.km
      Startér 200tis.km když rozvážíte po městě tak i menší životnost.
      Snimač otáček klikového hřídele 140tis.km.
      Brzdový systém cca 7let.
      Úžasné jsou například plastové táhla klik dveří. Že odejde u řidiče do několika let je celkem odůvodněné častým otevíráním dveří, ale když v zápětí odejde táhlo u dveří spolujezdce, které ve své podstatě nebylo používáno je více než podezřelé. A co Vám řeknou v servisu?? Pane vy jste si to utrhnul.
      Záruka 7let na auto je přesně určena nastavením doby degradace plastů, ložisek…. atd.
      Automobilový průmysl nás má v hrsti. Výrobci jednotlivých součástek se zdokonalují v oblasti plánovaného zastarávání. Potřebují další a další odbyt. Je úžasné, že se tyhle věci plánují na drobných věcech, bez kterých Vám auto nepojede, nebo jen velmi obtížně pojede. Například šrouby kol Vám nenastaví na krátkou životnost, nechtějí aby jste se jim jako zákazník zlikvidoval. A kdyby jo, šrouby by jste si vyměnil sám a bez servisu. To bez táhla kliky auto neotevřete a kvůli tomu přece nedáte auto do likvidace. 🙂 Škoda, že nemáme více skupin automobilových značek někde na FB, protože tam celkem snadno zjistíte jaké poruchy Vás s konkrétnímm vozem čekají.

      https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Pl%C3%A1novan%C3%A9_zastar%C3%A1v%C3%A1n%C3%AD

      1. Zkuste si někdy koupit Toyotu :).
        Aktuálně Toyota Corolla

        Zkuste si někdy koupit Toyotu :).
        Aktuálně Toyota Corolla Verso (7míst), 1,8l benzín, r.v. 2005 najeto 255tis Km (tj. roční nájezd 17tis km) do dnešního dne prakticky jen údržba, nepočítám výměnu brzd po cca 100tis. Ale to je víceméně spotřeba. Auto prakticky v perfektním stavu (samozřejmě na dnešní dobu už začíná trochu ztrácet, ale vzhledem k tomu že bylo kupované v top výbavě, tak stále velmi slušné… parkovací senzory, deštový senzor, tempomat, startování tlačítkem atd.) P5edpokládám, že po motové stránce dá v pohodě dalších 150tis. Emise při měření vždy 100% , STK letos bez nejmenších výhrad (kromě prasklých žárovek u SPZ).

              1. Měli jsme 2. Generaci Yaris předělávka na LPG. Najela
                Měli jsme 2. Generaci Yaris předělávka na LPG. Najela 150tis bez jediného problémů. Měnily se 1x svíčky a brzdy ve 100tis jinak vůbec nic. Teď máme třetí generaci opět LPG. Je lepší ve všech směrech, najeto 80tis bez jediného problemu. Pokud malé auto určitě Yaris, i prodejní ceny ojetin tomu odpovídají.

        1. Lexus GS z 2013 (6-válec 3,5 l), najeto 310 tisíc a taky
          Lexus GS z 2013 (6-válec 3,5 l), najeto 310 tisíc a taky zatím bez problémů, ve 290 vyměněno PP ložisko, resp. celý náboj kola. Jinak vše původní, brzdy samozřejmě nepočítám 🙂 Auto v super stavu, jak interiér, tak exteriér i podvozek, nikde nic nevrže a funguje jak má, včetně asistentů a elektroniky.

          Nevím, kolik km ještě dá, nechám se překvapit. Ale pokud by měl větec jenja pravdu, už by se rozpadalo 🙂

        1. Toyota Verso rv 1997 používaná mnou mezi lety 2007-2017. V
          Toyota Verso rv 1997 používaná mnou mezi lety 2007-2017. V podstatě až v tom roce 2017 se zbláznil motorek ve zpětným zrcátku. A dole rezla. Jinak nic. Prostě fungovala. Teď Prius, prostě funguje. I baterie zatím ok.

          1. Toyota jako výjimka potvrzuje pravidlo, proto Toyotu
            Toyota jako výjimka potvrzuje pravidlo, proto Toyotu hromadně uSS kupují teroristům nejen v Sýrii přes Saudy, ale už to bude jen horší, s tím počítej

            co to znamená baterie ok? Jaká je degradace za kolik km na baterii, jen 18000, jen 2 roky?

            Toyoty byly skvělý, vím.. .taky drahý

                1. Podle testu prováděnyho v USA šla baterie do kopru po 250
                  Podle testu prováděnyho v USA šla baterie do kopru po 250 000km.Test dělali během tří let takže v reálu to bude určitě dřív.

                2. takže je to pěkný šmejd, přesně jak jsem očekával,
                  takže je to pěkný šmejd, přesně jak jsem očekával, můj odhad jsem vždy zde říkal do 300 tis. velké problém…. takže jsem je ještě nadcenil, jen Tesle věřit jako čistému výrobci EV 🙂

                3. Tak me to staci, to nez nastane nak mi zrezne auto samo.
                  Tak me to staci, to nez nastane nak mi zrezne auto samo.

                4. jen Tesla jen Tesla, nic lepší není co? prosím tě,
                  jen Tesla jen Tesla, nic lepší není co? prosím tě, zamysli se nad sebou, jsi směšnej, tesla vrže už z výroby a rezne po pár měsících, tak jak může takové auto vydržet 300 tis. ? vtip dne 😀 navíc těch pár kusů kterým se to náhodou povedlo a to jen díky tomu, že to najeli během několika málo let, mají dávno baterii novou

          2. Nevím jak Toyota, ale Lexus dává u hybridu záruku na
            Nevím jak Toyota, ale Lexus dává u hybridu záruku na baterie a celý hybridní systém 10 let bez omezení km… teda aspoň já to tak mám u Lexusu GS z 2013. Jen je potřeba absolvovat prohlídky dle servisního plánu, což by obvykle člověk absolvoval i tak.

                1. PUR průmyslové kabely mají super mechanickou odolnost a
                  PUR průmyslové kabely mají super mechanickou odolnost a odolnost olejům. Ale pozor na překvapivě rychlou degradaci při kombinaci trvale vysoké teploty a vlhka (ke 100st Celsia v sušárně dřeva). Mívají deklarovánu odolnost až do 90st, tak mne rychlost rozpadu při tomto nevysokém překročení parametrů zaskočila.

            1. Já mám doma asi 10let „novou“ žehličku. V podstatě se s
              Já mám doma asi 10let „novou“ žehličku. V podstatě se s ní nežehlí a ona se rozpadá v místech kde ji držíte rukou. Proč právě tam a ne v místech kde je nejvyšší teplota?? Když půjdu do sběrného dvora a najdu žehličky z dob reálného socialismu nic takového u starého výrobku najdete. Není to zvláštní?? Asi také náhoda.

              1. Takove zkusenosti teda nemam. Asi to bude tim, ze kupujeme
                Takove zkusenosti teda nemam. Asi to bude tim, ze kupujeme vsechny spotrebice v DE a zadne zazraky z teleshoping, mountfield apod. Nebo mate nejakou nadprirozenou destrukcni schopnost. Mimochodem jsem v dome nainstaloval nemecke Schuko zasuvky. Ty ceske ze srdce nenavidim.

                1. to je naivní názor, když dle statistik je na tom vw hůř
                  to je naivní názor, když dle statistik je na tom vw hůř než škoda v poruchovosti

                2. Nemáš rád kolíky jo? 🙂
                  Tak hlavně bacha na různý

                  Nemáš rád kolíky jo? 🙂
                  Tak hlavně bacha na různý český spotřebiče nebo nedej bože ruskou vrtačku s kovovým obalem , nepředokladaji že v schuko bude fáze na pravé straně…

                3. Ruskou vrtacku urcite nebudu nikdy pouzivat. Mimochodem CSN se
                  Ruskou vrtacku urcite nebudu nikdy pouzivat. Mimochodem CSN se odvolava na francouzskou normu. Bohuzel je u nich faze na druhe strane. Kdyz se v CSR rozhodovalo, zda bude nemecka DIN nebo francouzska, tak Nemci si dali nacas a tak se zavedla od frantiku. Jenomze nekdo to videl ze strany zasuvky a nekdo ze strany vidlice a tak to je presne obracene. Uz asi 100 let. Tak nepouzivejte nic od frantiku.

      2. Oni to ale nedělají schválně, jen chtějí ušetřit.
        Oni to ale nedělají schválně, jen chtějí ušetřit. Proč dělat drahou součástku, která vydrží milion km, když se dá použít levná, která vydrží záruku. A u elektromobilu to není jiné, jen je těch součástek méně.

Napsat komentář