BMW i2 - levný elektromobil pro rok 2024 jako náhrada za i3?

Jan Horčík - 27 Březen 2019

Německý Manager Magazin zpovídal aktuálně Klause Fröhlicha z BMW, který naznačil nový elektromobil BMW i2. Půjde o konvenční malé levné elektrické auto a na trhu by mohlo být za pět let.auto elektromobil BMW i3

Jaká je budoucnost elektromobilu BMW i3? Stále jde o úspěšné auto, ale kde bude za pět let, to je otázka.
foto: BMW

Bavorské motorové závody aktuálně představily nejen nový elektromobil BMW i4 a novou verzi BMW i3 s 42kWh baterií, ale navíc se spekuluje i o dalších nových modelech.

Klaus Fröhlich, člen dozorčí rady pro vývoj, pro Manager Magazin řekl, že v roce 2024 by mohl jít na trh malý elektromobil BMW i2 s cenou pod €30 000. Dost možná by mohlo jít o výsledek spolupráce/sdílení podvozků se společností Daimler, o kterém se nyní čile spekuluje.

Rozměry by se měl nový vůz "ítrojce" vyrovnat, ale nabídne konvenčnější vzhled. Nejspíš půjde o malý sedan nebo čtyřdveřové kupé. Zajímavá je spekulace o tom, zda bude i2 nástupcem i3, nebo zda budou oba modely nabízeny současně.

Elektromobil BMW i3 přišel na trh v roce 2013 jako zjevení: využíval zcela nové materiály, originální koncepty a na ulici se za ním lidé dodnes otáčejí. V roce 2018 se ho prodalo asi 37 000 kusů, za celou dobu už 135 000.

Po šesti letech se však elektromobilita výrazně posunula, zatímco BMW i3 zůstává veskrze stejný, pouze zvětšuje baterii. BMW i2 by tak mohl být vítaným osvěžením a konkurencí pro "levné" elektromobily koncernu Volkswagen.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Lidová cena" pod 30tis. eur mě pobavila :D
Doufám, že to bude mít alespon 2 metry na délku, když už to bude pod těch 30 klacků :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

na jaře 2013 slibovali i3 za 600.000

hybrid.cz/cena-elektromobilu-bmw-i3-zacne-na-595-000-kc

na podzim 2013 byla za 900.000 ;)))

hybrid.cz/elektromobil-bmw-i3-v-cr-cena-900-000-kc-vc-dph

Sliboval Hybrid.cz, ne BMW. A nebyl daleko od pravdy, cena bez DPH.
Tesla slibovala 35 tis dolarů a udělala, ale vždy bez daně.

---

ecotaxiolomouc.cz

Přes 2 metry délky má i staré (původní) twingo.

Takže odpověď zní - ano, bude delší než 2 metry.

Otázka zní, jestli bude i tak užitečné jako to staré twingo (nejdelší co jsem v něm převážel byla skříň z ikei s rozměry 203x20x60cm)

Obrázek uživatele Anonym123

20- knihovna, alebo jednotlivé steny?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Levné...:-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

víte čím se startuje Prius? no přeci Imprezou :))

youtu.be/JK1A8jYrLMs?t=221

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kam se hrabe tojota prius... :))

youtu.be/JK1A8jYrLMs?t=689

BMW se brzy prejmenuje na BEMW. Bayerische Elektro Motoren Werke :-))

Obrázek uživatele Kuk

off

Audi zrovna zažívá s e-tronem výrobní peklo.

Delay in e-tron production
https://ev-01.com/2019/03/27/delay-in-e-tron-production/

The Belgian Audi factory in Brussels can only produce half of its planned target due to a shortage of batteries. This was reported by a regional German channel Bayerischer Rundfunk and was based on sources within the factory itself and its suppliers.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Výrobní peklo není, že vám dodavatel nemůže dodat více baterií než jste si objednali za výhodnou cenu. Se to tady někde i psalo, a vyplývalo z toho, že Audi nechce platit o 10% dráž za baterie objednané dodatečně navíc.

Obrázek uživatele Kuk

Aha v tom případě jsou asi úplně v ráji z toho, že nejsou pány situace, maj negativní publicitu, whistelbloweři všechno napískaj do médií, korejci je drží za koule, dělají jim obštrukce a brání jim ve výstavbě vlastních baterkáren. Jedou na půl plynu na pohodu, kopou se do zadku a jsou celý štasný z toho že maj naštvaný klienty, protože jim nemaj co dodat a dýleři aspoň prodaj víc spalovacích popelnic a rakovinometů, prostě win win situace.

Nevím jak u vás, ale normálně platí, že když nemůžu vyrábět protože mi dodavatel dodává jen půlku co má a tak mi půlky doby stojí výroba a dodám jen půlku plánovaný výroby, protože jinýho dodavatele honem nemám a mít nebudu, tak to je peklo. Notabene jak je to pak se zaměstnacema, to jich půlku vyhoděj, nebo jim daj poloviční prachy za poloviční směnu, nebo je pěkně naplno cálujou zatímco nevyráběj? Pochybuju že si jich půlka ochotně vezme neplacenou dovolenou. Možná jim taky asi choděj plný dodávky od ostatních dodavatelů, který nemaj do čeho montovat, tak to někde silážujou jako Tesla svýho času baterky, který byly úplně všude po továrně. :) Prostě výrobní pohoda.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

A peklo není jen ve výrobě etronu kvůli baterkám, ale i v rámci koncernu. Audi podělalo vývoj autopilota, kterej má na starosti pro celej koncern a Porsche Taycan bude muset jít na trh bez něho! Porše si stěžuje na Audi. Sype se to na ně ze všech stran.

Vývoj elektrického Porše Taycan se potýká s technickými problémy a na trh dorazí bez autopilota. Porše si stěžuje na nekompetentnost lidí z Audi, kteří mají autopilota dodat. Výstavní skříně koncernu Volkswagen začínají ztrácet na lesku a Audi slogan "Náskok díky technice" začíná mít příchuť špatného vtipu.

Audi už není inovačním tygrem. Manažeři čelí soudům, na inženýry si stěžuje i partnerské Porsche
https://www.e15.cz/zahranicni/audi-uz-neni-inovacnim-tygrem-manazeri-celi-soudum-na-inzenyry-si-stezuje-i-partnerske-porsche-1355840

Automobilka Audi má problémy. Už není inovačním tygrem
https://www.peak.cz/automobilka-audi-ma-problemy-uz-neni-inovacnim-tygrem/14155/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Popravdě si ani nemyslím, že by byla poptávka na 100 tisíc e-Tronů za rok, takže těch 150 denně/50 tisíc za rok mi přijde (na Volkswagen) akorát a rozhodně změna k lepšímu oproti těm 50 tisícům všech BEV+PHEV dohromady v loňském roce. I tak je to o dost víc, než byly loňské evropské prodeje TMS+TMX dohromady.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

No jen aby nenastala situace, že se jich nakonec prodá 50000 kusů celkem.

Auto směřuje na high-end segment trhu, kde je vysoká konkurence a tam většina lidí chce auto kterým se můžou chlubit. A to jde jen, když v nějaké oblasti je to auto vyjímečné. A nějak jsem si nevšiml. že by toto auto bylo vyjímečné - ani dojezdem, ani rychlostí, ani technologií - a chlubit se jen tím, že je to AUDI asi moc nepůjde.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hmmm no možná že i názvem dostali rozum, vona totiž i3 j ve skutečnosti přifouklá 1-dničková řada, takže tedy i1 ;) No a tak její následovník je logicky vyšší číslo i2 - novější a větší ;) Jen doufám že to bude konečně rozumný elektroauto narozdíl vod tý 2-místný chlupatý deky místo čalounění ;))

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/bmw-i3/

Obrázek uživatele Kuk

Zalez křupane, vůbec tomu nerozumíš. Radši si vysbírej chlupy z výlevky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ty máš křupáku poslední dobou náký depky poslouchej, že ses do tý pozitivní propagandy tak vobul, jak kdyby ti hořela kouudeluprdele, nechceš nám vo tom říct něco i víc? :)

Obrázek uživatele Kuk

Copak, konečně ses probudil ze svýho blouznění do reálnýho světa mezi lidi? Divíš se jak vyoraná myš.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dej si frtana

youtu.be/jw6xfc-rfZc?t=329

a nesérézu :)))

youtu.be/jw6xfc-rfZc?t=430

Obrázek uživatele Kuk

Tvrdej nepiju. Žere to mozek. Podívej se na sebe jak si dopad.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Jinými slovy "progresivní" BMW za 5 let přijde s náhražkou i3, která bude vypadat jak tuctové 20 let staré auto. Bravo.
i3 dizajnově předběhla dobu a u BMW to těžce nevydejchávaj a místo aby v tom pokračovali tak strkaj hlavu do písku a budou vydávat průměr za nový trend. To je fakt přizdisráčství. Že vy jste se podělali, ze všech svejch fandů co i3 nenáviděj, nenáviděj elektroauta a myslej si že by měla vypadat jak BMW 3? :))))
Kabaň co to tam vyvádíte, snad na toho Richarda Kima nežárlíte? :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechte se u BMW zaměstnat. Takový jako vy jistě rádi přijmou.

Obrázek uživatele Kuk

Vy jste asi jedinej, kterej neví, že ten tým kterej stvořil i3 a i8 odešel hned potom co to dali na trh. Proč asi? :))))
Proč bych se měl nechat zaměstnat u firmy, kde jsou nezajímavý lidi co dělaj hnusnej dizajn a manažeři, kteří ho vyžadujou. Viz ta zrůdná nová 7. Pro bavoráka je i3 nechtěný dítě. Dělat takovejm lidem prostituta mě opravdu neláká.
Mě zajímá makat na smysluplnejch věcech se super lidma a ne se mrhat svým časem na nudnej projektech za tučný prachy pro nějakýho zabržděnýho molocha a dinosaura co má budounosti akorát tak plnou hubu, ale skutek utek.

https://bit.ly/2Ke11B2

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Anonym123

niekedy je treba robiť prostitúta/makať na nezmysloch - práve preto, aby bol zmyselnezmyslu skôr vidno. a ešte to okoreniť erotofotkami autorov.
niekto musí aj žumpu vyprázdniť. aby tovyplávalo na povrch :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

i3 byla znouze cnost roku 2013 jak alespon trochu odpoutat pozornost od wow Tesly a ukázat jakej je BMW po 40ti letech vývoje pašák že zvládne taky káru na baterky :) A aby na sebe echt upozornil utvořil zápaďáckyho bakelita co ani prasata nesežerou, bez palubovky s protidveřma a navrch deprimující zlodějský označení i3 kerý s legendární 3jkovou řadou nemělo vůbec nic spolko ;) anebo trochu joo?? :)))

youtu.be/Ny39CHjEs7A?t=817

Obrázek uživatele Josef

No, vnitřním prostorem je i3 s tehdejší 3 zcela srovnatelná s výjimkou kufru.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

věřím že jo ale jako 3jka to není, za slibovaných 600 bych ji i zkousnul ;) až na tu palubovku a gumi...

Obrázek uživatele Josef

Tak i3 a 3 jsou auta jiné koncepce. i3 je prostě auto na pojíždění do 100 km kolem baráku a po městě. 3 je spíš na luxusní ježdění typu Octavie a ukazování, že mám BMW, ale nemám na 5.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jasný souhlas, ale to platí u nový řady 3. starší E36/46 je jen meziměstský přibližovadlo komfortně slabší jak oktávka jak nemá 6 je ftom kravál :)

Obrázek uživatele Kuk

i3 je zjevení. Když jsem ten koncept poprvé uviděl, tak jsem se rozbrečel štěstím, že pěknej dizajn ještě existuje. Když to fakt vyrobili tak jsem tomu nemoh uvěřit. A ještě to bylo na elektriku.

https://www.flickr.com/photos/42435071@N02/5988350464/in/photostream/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to má být jako ftip?? tobě snad někdo ukrad nick :) Dyt to byla bramboří šaškárna s debilkárou i8 jako třešničkou na dortu! Ještě že to ten český hradní mazan hodil dopotoka, to je totiž JEDINÝ SMYSL KRÁTKÝHO ŽIVOTA TÉ NESKUTEČNĚ PŘEPALKÁRY HYBRIDA i8 :))))

PS: po celých 40ti letech výzkumu a vývoje, těžká dřina z Mnichova tojejasný ;))

hybrid.cz/bmw-40-let-elektromobilu-ktere-jste-si-nemohli-koupit

Obrázek uživatele Kuk

Ty si vtip.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

takhle s i8

garaz.cz/clanek/jak-se-hasi-elektromobil-nebo-hybrid-dlouhou-vodni-lazni-21001439

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když vyrobíte skutečně revoluční auto, tak vám za 8 let nezastará jako normální běžné modely. A informační systém je teď třeba vylepšovat v rámci ročních úprav.
Ale jestli se jen potřebují vrátit od uhlíkových vláken zpět k praktičtější oceli, a v rámci toho se jim hodí pomluvit původní tým návrhářů, který byl manažery, co prasí BMW posledních 10 let, už rozprášen a nejlepší většinou přešli ke konkurenci, tak prosím.

Obrázek uživatele Josef

Souhlas. i3 je sice velice specifická, ale fakticky je pro rodinu s max. dvěma malými dětmi neuvěřitelně praktická.

Až na ty zadní dveře, to je prostě ve více lidech zlo.

Obrázek uživatele Anonym123

nie je to tak dávno, čo amíci kupovali (podľa nás veľmi veľké) autá s dvomi dverami - aby deti nemohli von. ich ponímanie veľkosti a bezpečnosti.
nemysleli pri návrhu že si dozadu niekto dospelý bude sadať. tak ako f50, ...

Obrázek uživatele Pepa

Jo,co vím,tak jí již pár let máš,jak jsi spokojen,kolik ujedeš asi za den a co tě štve.A co degradace,je to již poznat?
Nedávno jsem ji měl možnost skouknout a je fajn,mne by stačila,jen ta cena :(

---

Pepa

Obrázek uživatele Josef

Denně ujedeme kolem 80 – 100 km, za posledního 2,5 měsíce najeto asi 6000 km, celkem 63000 km. Vozíme tím děti do školky a manželka si s tím jezdí po nákupech a zařizovat. Degradace je poznat, otázkou je, jestli je to skutečná degradace nebo ne, ještě jsem se nedokopal k resetu baterky přes ISTA+. Nějaká degradace tam rozhodně je, ono u malobaterkáče to je jasné, ale není to nic tragického. Štve mě na tom snad jen cena pořizovací a cena servisu, kde každý blbost stojí v BMW majlant. Ale to je holt život. Hodina práce v BMW servisu vychází asi na 2000 Kč. A cena pneumatik, které nemají extrémní životnost kvůli ekonesmyslům.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak proc davas auto do autorizovaneho servisu?Najdi si mechanika ve svem okoli. Vetsinou to jsou manici co delali x let u bmw a potom sli na soukromo. Diagnostiku i na icka maji k dispozici a vse potrebne umi stejne ne li lepe nez v origos servisech.

Obrázek uživatele Josef

Protože kompresor teď díky tomu, že to auto dávám do BMW, půjde na kulanci. I u jiného mechoše bych ho musel koupit od BMW nebo jiný starší, ale nejsou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jakou kapacitu baterie máte?
Mám servis na 5 let předplacený, jaké výdaje by mne mohli prosím čekat? Mám 94Ah v plné polní po faceliftu.

A chci se optat, pokud přepnu vnitřní cirkulaci vzduchu asi za 30 sec. se s z toho M přepne zpět na A tedy zase venkovní, je to normální?

Trošku mi povrzává levé přední okno a nemohu najít zdroj pazvuků, jednou se mi restartoval za jizdy infotainment a jednou mi nešel zřejmě posilovač. Trošku divné chybky... Jinak spokojenost veliká. Vozím ráno děti do čkoly jedno vpředu, druhé vzadu a na otevírání dveří nemám připomínky.

Po zaplacení Carplay je kvalita hudby mnohem lepší, než BT a Harman /Kardon opravdu pěkně hraje.

Co se týká nabíjení doma, zatím s tím mám honičku. Když nastavím noční proud od 22-6:00, a předehřívaní, tak se auto začne nabíjet už v deset a za 3 hoďky je připravené díky 3x16A wallboxu, pak se půl hodiny před ojdezdem 7:30 začne vyhřívat interiér a baterie se kupdovu znovu dobíjí. Nejsem si jistý, jestli jí tohle neškodí? Hrál jsem si s časem třeba nízký tarif 3:00-6:00 odjezd 6:15 ale přišlo mi to stejné. Auto se dobije rychleji a extra se zapne vyhřívání. V kterou dobu došlo k předehřátí baterií netuším. Někde jsem četl, že aby se baterie předehřály, tak to musí být 3 hodiny před časem odjezdu a musí být zapnuté předehřátí interiéru....

H/K mě taky příjemně překvapil, ono ani to základní ozvučení nehraje špatně. Holt ten kompozit je pro akustiku mnohem přínosnější než ocelový plech.

Mam taky 94 ku 6 mesicu a najetu 23tis km a kupoval jsem jako rocni.
Mam taky servis zaplacen a zaruku takze nemusite cekat nic.
Co se tyce okna, taky me vrzalo a pomohl silikon ve spreji, od te doby pokoj.
Co se tyce nabijeni tak radsi nebudu nic psat nebo me tady zase sezerou ostatni, nabijim kazdy den pres wallbox kdyz prijedu do 100% , jelikoz mam levny tarif skoro cely den tak neresim nastaveni a predehrev jsem mel nastaven na kazde rano ale ted uz ne.

Obrázek uživatele Josef

Servis je zaplacen, ale do toho se některé věci nepočítají...

Tak to nevim jake, poslednich 7 let mam auta se servisem a neplatil jsem nikdy nic, samozrejme pokud se nedelali brzdy a kozouce.

Obrázek uživatele Josef

Mimochodem, mohl byste vyzkoušet, jestli vám auto taky nedělá, že po přepnutí z comfort do eco pro + se nechce rozjet a chvíli nereaguje na plyn? Je to podle mě softwarový bug v nejnovějším fw...

Me to za jizdy nedela, prepnu na ecopro + a auto se stane linejsim coz udela i pri prepnuti na ecopro ale da se to proslapnout.

Obrázek uživatele Josef

Ne, za jízdy to nedělá ani mě. Jenom, když zastavím.

Mě to nedělá vůbec. Taky nepřepínám na Eco Pro+, rovnou to v něm spouštím. Až potom případně přepnu na EcoPro.

---

ecotaxiolomouc.cz

Tak ja snad na ecopro + ja jeste nejel :-)

Obrázek uživatele Josef

Může být. Mě to donedávna taky nedělalo, ale updatovali mi FW.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ano, někdy takto divně reaguje - úplně gumový pedál a nechce přidat. Je to nepříjemné...

(nemyslím zrovna když jedu 8í a chci přes 90, to je další kapitola sama os obě :)

Obrázek uživatele Josef

Tak, to je ono. Dělá to při zastavení.

Zkusim.

Obrázek uživatele Josef

Cokoliv, co není předepsané. Kuna, kamínek, závada apod. Samozřejmě, pokud je záruka, tak to hodně věcí pokryje. Já měl záruku na 3 roky.

Jo tak , tak tu kunu chapu :-)

Obrázek uživatele Josef

Mě se auto nabíjí tak, aby bylo dobité na nastavený čas odjezdu. To je divné. Jinak mám 22 kW (60 Ah). Ročník 2014, takže tam toho bylo vícero. Ale dělal jsem geometrii (ta není zahrnutá v servisu), měnil jsem čidlo kvality venkovního vzduchu (to bylo pár korun), levé blikátko v zrcátku (to bylo taky pár korun), ale teď se řeší kompresor tepelného čerpadla (to je darda jako prase), snad na kulanci. Dále mě kuna překousala kabely ke klimě, to bylo 5000 Kč. Co se týče toho nabíjení k ránu, podle mě se baterka nenabíjí, jen si auto bere elektriku ze sítě. Ty 3 hodiny jsou pravda, baterka se předehřívá celé tři hodiny, protože to jede velmi pomalu. Je tam jen 1 kW odporový drát na celou baterku a nejede na plný výkon, protože by baterku vyhříval nerovnoměrně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

já kupoval zimní Nokian za 2000 bez daně, což není za 19" pneu žádná raketa

Obrázek uživatele Josef

Jo, jenže ty zimní Nokiany jsou pěkný šhity. Nejsou to Haakapelity, ale nějaké obyč mrchy a recenze na ně hrozný. A navíc to jsou jediný za takovou cenu. Haakapelity stojí jedna 4000 kč. Všechny ostatní stojí kolem 3000 kč kus.

Ja kupoval Bridgestony za 3000,- kus a spojojenost.

Obrázek uživatele Josef

Já taky. Fungují dobře. Ale letos za zimu najeto asi 15000 km a jsou na půl cesty do hrobu. Holt příští rok je domrtvím a pak je dojedu v létě.

Ja najeto 22tis na nich a jeste daji jednu sezonu dle mereni v servisu. :-)

Co na ní servisujete, že vás trápí hodinová cena? Já zatím neměnil nic kromě jednoho kabelu v záruce.
Výdrž pneu mi přijde naprosto srovnatelná s klasickými pneu, mám najeto čerstvě 50 tis a stačila mi na to jedna letní a jedna zimní sada. Ještě dojedu ty zimáky, počítám tak 10 tis a půjdu do nových. To bude celkem 60 tis na dvou sadách, to je normál ne?
Degradace nějaká je, původně jsem měl 18,9 kWh a teď to spadlo na 16,7 kWh. Ale pořád hlásí plně nabitá dojezd 150km v eco pro+.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nooo Michelinky letní primacy za 2,5t 205/60R15 mi najeli 60.000 a seděli jak přibitý... takže 30t není moc. ale je jasný že užší guma větší opotřebení nižší životnost. Jako městský provoz s těma gumama ok, ale při vic jak 90kmh ta úzkost je znát. Zajímali by mě pak jizdní vlastnosti tý zimní gumy 155/70R19 v létě. Říká se že to není moc bezpečný, ted právě dojíždím 205 zimáky 5mm a +10Celsia to jde, ale jak je víc to mění jízdní vlastnosti docela dost, +90kmh se to vlní, zatáčky pluje, brzdovka... tak +10C/-20% , +15/-30% oproti letnákům odhaduju, sem zvědavý jak +20...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jel jsem před dvěmi týdny trošku rychleji Jihlava město- Praha Chodov do garáže 120km za 1h02min. a nepřišlo mi to nebezpečné...
s cuprou 300HP 4x4 235/35/19 by to lépe sedělo a mnohem rychleji letělo (praha-brno 1h17min.), ale ten rozdíl není brutální a nebezpečný... záleží kdo za tím autem sedí... :)

Obrázek uživatele Josef

Já už jedny zimáky dojížděl, seděly jak přibitý i při 30 °C. Jsou to kecy. U i3 to není poznat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no asi hodně záleží na značce, já zapoměl dodat že tedy dojiždím Barum Polaris 3 ;)

Obrázek uživatele Josef

Jak se to vezme, mě to úplně normální nepřijde. Na fabii jsem najel na jednu sadu 60000 km, na dvě, tedy letní a zimní obvykle 100000, zimní měly trochu menší výdrž.

Zimáky na i3 nemají totiž vzorek 8 mm, jako normální zimáky, ale jen 6 mm. Letní jsou na tom líp.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

na kolik se tlakují ty pneu na i3 ?

Obrázek uživatele Josef

Předepsáno je 2,3 vpředu a 2,8 vzadu, já jezdím na 2,5 a 3.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tyjo tak to je dost. Tlakování je zajmavá věc, mě bmw e36 z roku 1995 předepisuje vpředu 1,8 vzadu 2,0 a jezdil sem tak na starejch michelinkách takhle 10 let parádně. Na nových gumách uniroyal/barum pod 2,4 se na tom nedá jet jak to pluje, jezdím ted 2,4/2,5 a uniroyalky rain experty co seděli náádherne jsem musem natlakovat dokonce na 2,7 časy se mění ;)

Obrázek uživatele Josef

Mění se stavba pneu, používají se stále měkčí materiály na bočnice a dohání se to tlakem. Je to víc eko a levnější, nevýhodou je, že to pak nevydrží nárazy z boku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nevim kde to vyhrabali asi z databáze ADAC ale píšou :

"Například BMW i3 se ukázalo jako velký "žrout" pneumatik. První zimní musely být vyměněny již po 14 000 kilometrech. Pak se ještě objevil problém s přehřívajícím se nabíjecím kabelem, senzorem dveří a jejich vzpěrou."

"u Nissanu Leaf byla nutnost výměny baterie - té startovací. Tento problém se objevil v době, kdy baterie dosáhla stáří přibližně 6 let a na tachometru byl údaj 72 393 kilometrů."

autonaelektrinu.cz/aktuality/155-autoklub-adac-hodnoti-elektromobily-v-dlouhodobem-testu-jak-jsou-na-tom-baterie

... no a to sou takový cancourový zprávy semtam se možná vyhrabou, ucelený veřejný přístup to nééé :)

Protože to píšou retardi který se v tom svezou o víkendu a pak jedna paní povídala.Nemyslím že jezdím s i3 pomalu-spíš docela dost rychle :-) a najel jsem na zimákách 22tis a ještě mají půlku takže dají v klidu 44 tis.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hmm zajmavý, no co to máte za zimáky značku? bude asi určutě rozdíl v kvalitě směsi

Bridgestone Blizzak

Musíte srovnávat porovnatelné. Gumy na Fabii, asi max 15" mají samozřejmě vyšší nájezd, ale 19" už je těch 30tis km.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nojo jenže LEAF jezdí taky na normálních 16" 205/55...

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/nissan-leaf/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A hlavně 125kW vs. cca. 60-70kW fabie.... Ikdyž nebduete jezdit z ostra prostě ten rozdíl tam někde je...

Obrázek uživatele Josef

Ok, budiž. Já bych uvítal, kdyby Michelin začal dělat na i3 univerzály. Bohužel se k tomu asi nechystají.

Všechny univerzály jsou špatně, jak v zimě tak v létě. Navíc se dvěma sadama disků je to jedno, pořád se sjíždí jen jedny.
Mít univerzály a na nich 3mm před zimou je na prd. Škoda vyhodit, ale dojet je už nejde.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je sice stará známá "pravda" jenže já jsem roky jezdil jak v létě tak v zimě do hor na sněhu/ve sračkách/soli/ mrazu na závodních Michelin Pilot Primacy 205/60R15 91W úúúúplně fpoho a dycky seděli a nezklamali jak v létě tak v zimě ;))

No a Michelin to nedávno už několikrát vyprávěl že jeho gumy jsou "jiný" proto taky udělal vpoho univerzály CrossClimate... ;)

michelin.cz/auto-pneu/michelin-crossclimateplus

... takže když sem mohl já na letních .. tak to asi funguje ;)

Obrázek uživatele Josef

Já mám právě dvě sady, no uvidíme, co bude dál.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dostal jsem k autu celý set Turbine428 letní také s TMPS ventilky. Jak to má i3? Umí sama zjistit jaké kolo bylo kam nasazené při kalibraci?

Obrázek uživatele Josef

Já mám dvě sady, jedny 428 a jedny pizza. Obě mají TMPS ventily a po přehození stačí spustit kalibraci v autě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Výborně, díky

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

včera jsem kalibraci dělal se změnou na letní...ujel jsem asi 5km než to dojelo do 100%

To je normální. Mělo by se jet 50km/h a potom i přes 80km/h, jinak to nedobehne do konce.

---

ecotaxiolomouc.cz


veletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?