BMW údajně chystá novou síť dobíjecích stanic na stejnosměrný proud. Chce snad konkurovat Tesle a Nissanu ve výstavbě jejich sítí?
foto: AutoGuide.com
Takovýmto stanicím se obvykle říká rychlodobíjecí a mají výkon 44 nebo 50kW v podání Nissanu. BMW však slibuje revoluci vyvinutou ve spolupráci s firmou Bosch.
Nissan instaluje dobíječky typu CHAdeMO u svých dealerů. Jsou volně dostupné pro majitele Nissanu Leaf a také kompatibilní s ostatními CHAdeMO vozidly jako je třeba oblíbený Peugeot iOn.
Tesla naproti tomu razí strategii vlastních SuperChargerů, které dobíjí výkonem až 120 kW a každá stanice má v průměru 6 pozic pro nabíjení. Běžná elektrická přípojka do takové stanice je půl megawatt.
Jenže čemu BMW říká revoluce je především hmotnost a cena dobíječek, nikoli jejich výkon. Nabíječky od BMW poskytnou jen 24 kW výkonu. Jejich cena má přitom být $6548 (tedy asi 147 tisíc Kč).
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Volvisté mají v Praze vlastní soukromou dobíjecí stanici
Jacob Harb, šéf strategie a prodeje elektrických vozidel BMW pro Severní Ameriku, je nazývá „game changer“ a dodává, že rok 2015 bude rokem infrastruktury. Odmítl však poskytnout více informací s tím, že oficiální oznámení bude na autosalonu v Detroitu příští měsíc.
Ačkoli elektromobil BMW i3 se z těchto stanic za určitých podmínek nabije na 80 % do 30 minut, z dlouhodobého hlediska se jedná pouze o stejnosměrnou konkurenci k pomalým 22kW AC nabíječkám. Posledním takovým přírustkem v České Republice je nabíječka Volvo v Praze.
Pokud se BMW v budoucnu rozhodne postavit elektromobil s většími bateriemi a dojezdem delším než má i3 (asi 130 km), bude ve velké nevýhodě vůči Nissanu a Tesle, kteří mají 2x, respektive 5x rychlejší nabíječky. To ale nic nemění na skutečnosti, že o ně může být velký zájem u nákupních center a podobných podniků.
Osobně bych čekal, když
Osobně bych čekal, když spolupracují s Teslou, že budou v budoucnu využívat jejich stojany, které jsou budovány na všech kontinentech . Kdo asi jako první využije nabídky Tesla na sdílení http://www.teslamotors.com/en_EU/supercharger. Proč budovat a investovat nemalé prostředky .
Do budoucna je největší problém že stále není jeden celosvětový standart pro nabíjecí protokol a nabíjecí konektor .
v tom je ten problem, BMW
v tom je ten problem, BMW nespolupracuje s Teslou 😀
asi si to pletete s Mercedesem, ten vyvinul ve spolupraci s Teslou Mercedes B-class ED
O spolupráci s BMW
O spolupráci s BMW ?
http://www.hybrid.cz/elon-musk-dalsi-tovarnu-na-baterie-postavime-v-nemecku
hehe, a kde se tam pise ze
hehe, a kde se tam pise ze spolupracuji? 😀
Neřekl bych, že je to zase
Neřekl bych, že je to zase takový problém. Ono to dokonce může být výhoda, protože se aspoň propagátoři jednotlivých standardů předhánějí v tom, kdo bude mít hustší síť 😉 Nakonec to stejně dopadne tak, že se budou montovat sdružené stojany pro CCS a CHAdeMO, stejně jako jsou dneska sdružené tankovací stojany pro Naftu, benzín, E85 atd.
Jen snad ta Tesla bude mít svoje spešl Superchargery. Ale ta je něco jako Apple se svým konektorem lightning 😉
Snad nejlepší dobíjecí
Snad nejlepší dobíjecí standart zvítězí .
aktualne je rozhodne
aktualne je rozhodne nejlepsi Teslacky SC, jak do vykonu tak i co se tyce tvaru a uzivatelske privetivosti… jen skoda ze to neni standard a nikdo ho nemuze pouzit 🙁 to mi strasne vadi na Tesle…
Nabídka přece byla podána
Nabídka přece byla podána Tesla motors nabídla sít SC i ostatním .
http://www.hybrid.cz/tesla-uvolnila-sve-patenty
http://www.teslamotors.com/en_EU/supercharger
1) patenty nemaji vubec nic
1) patenty nemaji vubec nic spolecneho se SuperChargery, jediny patent o kterem vim, ze byl vazany na SC je, ze jedna elektronika muze napajet vice stojanu s promenlivym pridelovanim vykonu…
2) nabidka SC od Tesly byla pro jine automobilky, nikoliv pro jine vyrobce dobijecich stanic…
3) jestli sezenete specifikaci komunikacniho protokolu SC tak ji sem hodte, rad se podivam 😀
4) nejlepsi info, ktere je verejne k dispozici je zatim zde.
ved je to iba usmerneny
ved je to iba usmerneny trojfaz, to maju riadne drahe tie 3 diody co do toho museli dat. Istic stoji ..no nech nezerem 12 Eur. DC regulator s jednym IGBT tak od 50 do 150 Eur a ide to stale dole. Cenu kondenzatora ani nema zmysel uviest. Riadiaca elektronika nepresiahne 10 Eur s tucnym ziskom. A..LCD je tych no.. aj 5 Eur ked su to velke znaky. Hlinikovy izolovany kabel to bude tych 20 Eur.. ale neviem kolko ho tam potrebuju. Krabice a zamok su drahe, betom a roxor.. no, este nemecky plat k tomu, ..mm aj tam tych 6000 niekde vidim ked privriem oci..
Nechcete nám jít dělat
Nechcete nám jít dělat ekonomického poradce?
Nebo jinak? už jste někdy viděl nabíječku alespoň 22 kW? Nebo ji dokonce postavil? pokud ano, opět o Vás máme zájem.
http://www.elektromobily-os.cz
vystup spinaneho zdroja
vystup spinaneho zdroja mozete radit paralelne a seriovo. urobte to co Musk ale so spinanim zdrojom pre notebooky 🙂
90W stoji v maloobchode 11 eur. postavte ich vedla seba 244 a mate usmernenych stabilizovanych 22kW za 2680 Eur. vystup mozete regulovat vypinanim a zapinanim jednotlivych zariadeni.
A co je na tom najkrajsie ? ak ma kazda sada akumulatorov vo vozidle jednu vlastnu z 244 nabijaciek nemusi uz nikdo nic nikdy riesit 😀
Kedze zvladnu a prisposobia si variabilny rozsah od 100 do 300 V bez ohladu ci ide o striedavy alebo usmerneny prud.
woala
a este zabavny odkaz ako
a este zabavny odkaz ako vyrobit 11kW motor za par susnov (sam som jeden vyrobil z hliniku tiez s pouzitim reglerov z ciny a obaleneho medeneho drotu, zial z vimeo com som ho uz davnejsie odstranil) youtu.be/j53FIHP3bPw
Dobrý den,
Máte chybu v
Dobrý den,
Máte chybu v článku ohledně ceny té nabíječky. Ta cena je i s pozemkem a přívodem elektriny.
Nebo jsou v BMW absolutní břídilové co nesledují situaci na trhu a dávají tak americké konkurenci šanci zase jednoduše zvýšit náskok.
To se proboha v Evropě nenajde jediná automobilka co je schopna držet krok s dobou?
Tak třeba ZOE má 44 kW
Tak třeba ZOE má 44 kW palubní nabíječku, jak víme… A kdyby výrobní náklady nebyly přijatelné, asi by je renault do těchto autíček nemontoval, že… Hold na všem je potřeba rejžovat a tam, kde to smrdí veřejnou podporou zvláště. Vždyť víme, za jaké peníze se prodávají obyčejné sloupky s dvěma AC zásuvkami, kterým se říká nabíječky elektromobilů…
Zoe má 22kW nabíječku.
Zoe má 22kW nabíječku. Což je tedy pořád v AC nadstandard o tom žádná.
Že by mi německý
Že by mi německý prodejce, u kterého jsem kupoval svého Fluence Z.E. kecal?
A co říká zdroj renault.fr?
Adaptatif mono-triphasé de 2 à 43 kW
Temps de charge2,2kW (prise Green Up Access 14A) = 10h 3kW (Wallbox 16A) = 6 à 9h
7kW (Wallbox 32 A)= 4h
22 kW (borne triphasée 32 A) = 1 h (80 % de la batterie chargée)
43 kW (borne triphasée 63 A) = 30 min (80 % de la batterie chargée)
nene, Renault Zoe ma
nene, Renault Zoe ma skutecne v zakladni vybave 43kW AC nabijecku 🙂
asi si to pletete se Smartem ED, ktery ma za priplatek 22kW AC nabijecku…
Máte pravdu. Nevím proč
Máte pravdu. Nevím proč jsem měl u Zoe zafixovaných těch 22kW.
Nechci být za rýpala, ale
Nechci být za rýpala, ale pokud BMW hodlá prodávat i3 v ČR tak, jako Nissan nebo Kia svoje elektrovozy, tak ta dobíječka bude 1, slovy jedna. možná 2. To je aktuálně počet míst, která v ČR prodávají Kia Soul EV nebo oba Nissany, Leaf i eNV2000. Podle slov prodejce Kia z Ostravy jim elektrika nesmí přes práh :-).
Bohužel je to tak. Ano,
Bohužel je to tak. Ano, mohu z vlastní čerstvé zkušenosti potvrdit, že zakoupení elektromobilu od nissanu není pouze otázkou peněz.
Jejich strategie se dá
Jejich strategie se dá pochopit, prodáme vám auto na baterky ale nezabudujeme vám do něho pořádnou nabíječku protože chceme postavit levné a lehké nabíjecí stanice a chceme ať jste na nich závislí. Co určitě nechceme je každé auto vybavit 22kW nabíječkou a mennekes type 2 konektorem protože to si pak naše auta bude slušnou rychlostí nabíjet kde se vám zachce a to rozhodně nechceme. Jsme zvyklí na autě vydělávat nejen při prodeji ale po celou dobu jeho životnosti.
ps. Velké firmy se nezmění potřebujeme víc firem jako je Tesla.
ano, koukal jsem…
ano, koukal jsem… nepochybuji ze maji ujete km vetsi vliv na zivotnost nez rychlost dobijeni… jen rikam ze je to dalsi vec ktera zbytecne zatezuje baterky, takze je lepsi ji moc nevyuzivat (spíš jen jako nouzovka nebo pouzivat jen parkrat za mesic), ted to u nove verze leafu napsal aji sam vyrobce… (jeden nabijeci cyklus rychlodobijeckou 50kw 2C dobijenim je jako tři nabijeci cykly 3,3kW/6,6kw zabudovanou nabijeckou, takze kdyz budete kazdy den nabijet 50kw, tak se vám podstatne sníží životnost, misto 3000 cyklu budete mit kolem 1000) navic leaf nema zadne chlazeni článků, a ty se pri 2C nabijeni budou rozhodne dost zahřívat, a teplota je dalsim velkym faktorem u zivotnosti Li-článků, protože při výšších teplotách stárne elektrolyt mnohem rychleji a tim padem ztraci kapacitu.
nerad to rikam, ale tesla ma
nerad to rikam, ale tesla ma na palube 11kw nabijecku v zakladni vybave a za priplatek 20 000kc mate 22kw nabijecku, takze teslu vyjde 22kw nabijecka na nejakych 40 000kc (pravdepodobne aji se ziskem) a bmw si podobnou nabijecku ceni na 150 000kc? neni nekde chyba? 😀 ale na druhou stranu je to pro bmw i3 nebo i8 mnohem lepsi, nez dobijet vykonem 3,3kw… a taky lepsi nez cpat do baterky 50kw a nicit ji, tak jak to dela Chademo.
Nezapomente pripocitat k
Nezapomente pripocitat k cene nabijecky od Tesly jeste zapouzdreni a kabel 🙂 Ale jinak mate pravdu, Tesla ma jednoznacne nejlevnejsi baterie a zrejme i vykonovou elektroniku. Ono je to spise revoluce vuci predrazenym dobijeckam od ABB. Dobijecky od DBT to rozhodne taky neohrozi.
btw: Podle testu, ktery delali na Idaho National Laboratory, ma vetsi vliv pocet ujetych km nez zda-li dobiji 3.3kW anebo 50kW DC CHAdeMO.
Tak obecně jakékoliv
Tak obecně jakékoliv univerzální dobíjecí stanici je jedno jakým proudem bude vůz nabíjet. To právě vůz si říká kolik Ampér chce a tak není nejmenší problém dát možnost uživateli si ve voze nacvakat, že chce nabíjet menším proudem/výkonem.