Značka Mini se podle automobilky (i některých zákazníků) rozrostla příliš do šíře. Chystá se proto zeštíhlení modelové řady. Kromě toho mnichovská automobilka BMW chystá u této značky elektromobil.
foto: BMW/Mini
Ze současných osmi modelů se BMW chystá zkrouhnout nabídku vozů Mini na pět. V posledních letech totiž sice prodeje značky rostou právě díky novým modelům jako je koupé nebo dvoumístná verze, ale zároveň vzrostly ceny a nabídka je méně přehledná.
Luxusní malá auta, která proslavila postavička Mr. Beana, přirovnává šéf značky Peter Schwarzenbauer k „superhrdinům“. Každý model Mini má podle něj vlastní osobnosti a unikátní schopnosti.
Do budoucna počítá s tří- a pětidveřovou verzí základního hatchbacku, verzemi Clubman (kombík) a Countryman (crossover). Kromě toho BMW potvrdilo také čistě elektrickou verzi Mini, což nedávno potvrdil člen představenstva BMW.
Mnichovská automobilka si právě na vozech Mini E vyvinula a ozkoušela svůj elektrický pohon, který pak úspěšně využila v současných hitech BMW i3 a BMW i8.
O Mini Cooperech jako plug-in hybridech a elektromobilech se zmiňovala už koncem minulého roku při představení nové modelové palety Mini.
Otázkou je zda se tedy Mini objeví jako čistý elektromobil, nebo jako plug-in hybrid, případně jako obojí. V redakci sázíme spíše na čistý elektromobil bez plug-in hybrid verze, která už by zákazníky spíše mátla.
Dost možná ale BMW nabídne podobné možnosti jako u BMW i3, tedy REx (rozšiřovač dojezdu) za příplatek.
Byl bych hlavne pro aby vice
Byl bych hlavne pro aby vice automobilek u nekterych svich modelu spise tech hlavnech ,,lidovich“ udelali E verze ale aj s nejakym slusnym dojezdem ne jako golf pritom ktomu podle me neni potreba mnoho kdyz trochu zapoji sve ochable mozky tak by klydne stacily el.motory kolem 60-80kw kroutaku budou met vsechny dost pak vyhazet zbytecnosti jako sou prevodovky atd a dat tam treba jen s jednim stupnem tedy neco jako ma tesla a napojot to normalne na napravy co tam sou no a baterky nejenze pod kapotou zbyde dost mista ale misto nadrze se taky dost vejde do tunelu po vejfuku taky neco a vono vse co zacne bejt kolem 40+Kwh bude pouzitelne a bude se to prodavat hlavne kdyz to bude vypadat normalne a ti sikovnejsi mohou prave zapracovat taky na nejakem pridavnem motorku na prodlouzeni dojezdu a at me nekdo nerika ze se to dneska neda dat vlastne skoro kamkoliv podle me taova fabka polo ibiza clio astra ale i corsa 208 punto nebo 500x a hromada dalsich by to bezproblemu zvladla podvozky se vemou z dieselu sou urceny na vetsi vahu a zladaj vetsi tocivej moment a kua ty baterky se daj vzdy nekam dat a kdyz do fate do modelu co dokazete tlacit po 100 000 rocne tak aj naklady budou nizsi protoze zatim nemusi bejt 5let vivoje ale jen 2mesice testu jak to funguje jako celek 🙂
A co ten ochablý mozek, co
A co ten ochablý mozek, co neumí psát I/Y, oddělovat věty a psát text včetně diakritiky? Nedá se to číst.
To víte, úmyslně kašlat
To víte, úmyslně kašlat na pravopis, to je dneska hrozně kúl 😉
Myslim si, že jedině
Myslim si, že jedině dobře.. Stejně tak by mohl Fiat omezit verze svýho 500, problém je, že by v současný době neměl co jinýho nabídnout 🙂
Ale měl, v užitkových
Ale měl, v užitkových vozech je velice silný.
Fiatu sice přeju, ale jeho
Fiatu sice přeju, ale jeho finanční výsledky mluví za všechno.. Užitkový auta by podl mě neměly hrát prim u takový automobilky.
Fiat by se měl soustředit na menší/středně veliké auta, která jsou lehká, konstrukčně jednoduchá a poháněná benzínem/plynem. To by jim podle mě šlo a v následujících letech po tom bude hlad 🙂