Nissan BladeGlider: auto nové dimenze

Jan Grohmann - 12 Listopad 2013

Sportovní vůz Nissan ZEOD RC zaujal nedávno svým vpravdě netradičním tvarem. Zdá se, že japonská automobilka Nissan má s tímto konceptem velké plány. Na nadcházejícím autosalonu v Tokiu Nissan představí BladeGlider, prototyp nové generace elektrických sportovních aut.BladeGlider

BladeGlider
foto: Nissan

Jak BladeGlider, tak ZEOD RC jsou očividnými následovníky konceptu DeltaWing.

Projekt DeltaWing, tedy sportovní automobil s velmi úzkou přídí a speciální aerodynamikou, původně vyvíjeli Američané. Konkrétně šlo o závodní tým Highcroft Racing a firmu Panozm, ke kterým se později přidal Nissan.

BladeGlider

BladeGlider
foto: Nissan

Americká strana měla na starost design vozu, Japonci pak pohonné ústrojí. Jenže Japonci z projektu odstoupili a nedlouho poté představili sportovní automobil ZEOD RC, čistě náhodně podobný konceptu DeltaWing.

Nebudeme si nic nalhávat, Nissan jednoduše koncept zkopíroval, za což mu nyní Američané hrozí žalobou. Nissan si však z možné žaloby zřejmě příliš hlavu nedělá a dále rozvíjí ideu „šípového automobilu“.

BladeGlider

BladeGlider
foto: Nissan

Plně elektrický BladeGlider je civilní verzí závodního speciálu ZEOD RC. Přední kola jsou pouze metr od sebe, zadní kola pak dělí vzdálenost 1,8 metrů. Takové řešení údajně vykazuje vynikající aerodynamický odpor a skvělou stabilitu při jízdě v zatáčkách.

Kabina je trojmístná. Dvojice spolujezdců sedí za řidičem, v podélném těžišti vozidla, což zajišťuje stabilní chování auta při jízdě. Rozložení hmotnosti je 70:30 ve prospěch zádě auta.

BladeGlider
video: YouTube

„Jde o více než koncept. Nissan BladeGlider je jak ukázkou budoucího směřování elektrických vozidel Nissan, tak i vývojový prototyp připravovaného sériového vozidla, od předního výrobce elektrických vozidel,„ píše Nissan na svých stránkách.

Stejně jako koncept ZEOD RC, také BladeGlider dostane do vínku velmi nízkou hmotnost, a tím pádem i energeticky nenáročnou pohonnou soustavou. Výkony nebo přesnější parametry pohonu nejsou však zatím k dispozici.

O pohon auta se stará dvojice elektromotorů, které pohání zadní kola. Elektromotory čerpají energii z li-ion baterií umístěných v dolní části auta. Baterie i příslušná elektrická výzbroj využívá technické řešení z Nissanu Leaf.

Nissan doufá, že se mu podaří pomocí vozidla BladeGlider prolomit kulturní diktát v konstrukci automobilů. Tedy zažitou představu, že opravdový automobil musí mít proporce „krabice od bot“.

Nissan
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co je to za nesmysl - jaký diktát? Takových pokusů už tady bylo, ale lidé to evidentně neshledávají jako moc praktické...
Já osobně bych si takové auto taky nekoupil a to z toho důvodu, že když mám úzký předek a široký zadek, tak člověk pak špatně odhaduje, jestli někudy může projet nebo ne.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-stationVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?