Autosalon Ženeva – reportáž, část 4.

Čtvrtá a poslední část našeho putování po nekonečnýh halách nás zavede na stánky automobilek Opel, Mitsubishi, Chevrolet, Lotus a dalších. Mezi novinkami jsme zahlédli skvělé Audi A3, Hyundai i40 nebo koncept Saab PhoeniX.   

Německý si připravil na návštěvníky výstaviště několik novinek. Už dříve představovaný se ukázal v sériové podobě. Mohli jsme tak porovnat, jak se odlišuje od svého „bratříčka“ . Opel dále představil koncept Zafira Tourer. Ten názorně předvedl jak bude nová generace německého MPV vypadat.

V sousední malé ploše věnované bylo permanentně přeplněno. Na svědomí to měl koncept PhoeniX, nové SUV 9-4X a opravdové ledové kry. Ty byly rozprostřeny mezi vozy. Koncept PhoeniX je sportovní hybridní kupé s designem inspirovaným letadly.

Do sériové výroby se „fénix“ neprobojuje, ale některé designové a konstrukční prvky budou použity u budoucích vozů. SUV 9-4X v podání Saabu, má výrazné terénní rysy, vzdušný interiér a dvojici motorů. Je cílen hlavně na americkou klientelu (za základ mu byla platforma vozu Cadillacu SRX).

mitsubishi concept global small

na svém stánku představila malý koncept Global Small. Je předobrazem městského vozu, kterým chce automobilka prorazit na celém světě. Cílem Mitsubishi je nabídnout malé s co nejnižší spotřebou.

ukázal několik novinek – Aveo sedan, Cruze hatchback a hlavně Camaro Convertible. Nová generace Avea byla představena v minulém roce v  (konkrétně sedan). Premiéra nového hatchbacku byla přichystána až do .

Nabídne americký šmrnc, prostorný interiér a hlavně turbodiesel (ten automobilka nenabízela ani u minulé verze Avea). Cruze Hatchback v pětidveřové variantě ukázal atraktivní linie a elegantně se svažující záď. Camaro Convertible by se mohl stát snem mladých řidičů, které okouzlil ryze americký design.

V malé části výstaviště věnované bylo taktéž neustále plno. Žádný div, vždyť na poslední ročníku autosalonu Ženeva to Lotus natřel všem automobilkám svojí modelovou ofenzívou. Letos však představil jen pár novinek. Koncept Evora Enduro byl oděn v zlato-černém hávu. Příští rok bude tento závodní speciál startovat v . Monopost Lotus Renault GP, který závodí ve , také nechyběl.

Lotus Concept Bespoke – nadupaná šelma plná karbonu a prémiové kůže. Úpravu vozu má na svědomí firma Mansory. Nejzajímavějším automobilem byl koncept hybridního Lotusu – Evora 414Evolution. Bohužel na výstavišti bylo k zhlédnutí jen torzo automobilu.

Sousední Infinity si pro letošek přichystalo hybridní koncept Etherea. Je vidět, že luxusní odnož se dostává na novou úroveň. Koncept je poháněn čtyřválcovým přeplňovaným motorem a elektromotorem. Infinity do Ženevy přivezlo i sériovou podobu M35h. Ten se do prodeje dostane na letošním jaře.

Korejská automobilka ukázala to nejlepší. Nové kupé Veloster, kombík i40, koncept Curb, a v podobě Ix35 FCEV. Je nutné zmínit, že Veloster a Curb měli v Ženevě evropskou premiéru (poprvé byli představeni minulý rok v ). Zato Hyundai i40 zde zažilo dokonce světovou premiéru.

Veloster je malé kupátko s netradičním designem, které si vzalo za cíl atakovat prodeje Volkswagenu Scirocco. Jestli na to má nám ukáže čas. Je však jisté, že Veloster silně rozbouřil motoristickou i laickou veřejnost.

Model Hyundai i40 je prostorný a neskutečně elegantní kombík. Hyundai si od něj slibuje nadprůměrné prodeje a proniknutí do TOP 5 evropské střední třídy. Netradiční koncept Curb chce ukázat nový směr, kterým se bude Hyundai vydávat v segmentu městských vozidel. Inspirací pro design vozu byl čilý městský život.

Hyundai v Ženevě neopomenul celosvětovou poptávku po „zelených“ autech. Představil upravený model Ix35 FCEV s pohonem na a BlueOn. Poslední zmiňovaný je opatřen zvukovým systémem, který okolí upozorňuje na jinak neslyšnou jízdu elektromobilu zvukem spalovacího agregátu. Zabrání tak nehodám s chodci, kteří jej neviděli nebo neslyšeli.

Luxusní Cadillac nepřivezl žádný nový model. Představil pouze vozy, které měly svou světovou premiéru už v minulosti. Mluvím o Cadillacu CTS-V Sport Wagon, hybridu XTS Platinum a konceptu Urban Luxury. Všechny vozy si tak odbyly evropskou premiéru.

Další blok výstaviště zaujímala trojice luxusních značek – Porsche, Bugatti a Pagani. Porsche představilo hvězdnou trojici: Panamera S Hybrid, Lohner-Porsche Semper Vivus a 918 RSR. První automobil je vám jistě znám, ale ten druhý?

hybridní auta Semper Vivus

Jedná se o repliku hybridního vozu, který představil Ferdinand Porsche v Paříži roku 1900. Opravdu jsme se nespletli v letopočtu. Porsche vyrábělo před 111 lety . Proto letos v Ženevě chtělo ukázat světu, že hybridní pohony v podobě Panamera S Hybrid a nejsou žádnou mýlkou.

Hybridní  byla v hledáčku mnoha návštěvníků autosalonu. Pod kapotou je šestiválcový motor s papírovou spotřebou 6,8 l na 100 km. Velký prostor byl věnován závodnímu speciálu Porsche 918 RSR. Ten svojí konstrukcí a technologií vychází z loňských modelů a 911 GT3 R Hybrid. Zde se však nehraje na nízkou spotřebu. Tady jde o bestiální výkon (764 koní), který lze nejlépe využít při závodech.

Porsche 918 Spyder

Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder Porsche 918 Spyder

se v Ženevě prezentovalo pouze modelem . Šlo však o dvě provedení – Grand Sport a Super Sport. První bylo k vidění hned ve dvou barevných variacích. Model Super Sport měl v Ženevě světovou premiéru.

Italská automobilka Pagani představila svůj nový model s nevyslovitelným názvem – Huayra. Jméno patří jihoamerickému bohu větru. Supersportovní kupé má pod kapotou vidlicový dvanáctiválec o výkonu přes 700 koní. Skoro až kýčovitý interiér v kůži a karbonu nesedne každému.

Jeden z rohů výstavištní haly zabírala ingolstadtská automobilka . Hvězdou byl jednoznačně koncept . Precizní německý design, dravá příď a využití karbonem vyztuženého plastu – to pravděpodobně čeká zájemce o novou generaci „átrojky“.

Nedaleko prezentovala italská automobilka svého nového „býka“. Byl jím oranžovo-černý Aventador, který byl po celou dobu autosalonu obletován novináři i návštěvníky. Jde o další s italským naturelem a býkem na kapotě – nic víc, nic míň. Nový model zaujal veřejnost natolik, že v průběhu autosalonu byly vyprodány všechny plánované kusy pro letošní rok.

Automobilka představila speciální edici kabrioletu (Continental Supersports Ice Speed Record), u příležitosti oslav světového rekordu v podobě rychlostní jízdy na ledu. Rekordní rychlost ve výši 330,7 km/h se zapsal do Guinessovy knihy rekordů. Bentley také přivezl oranžový automobil nazvaný The New Continental GT.

elektromobily Tesla - Tesla Model S HD video

Malým značkám byl věnován prostředek výstavní haly. Za zmínku však stojí pouze trojice z nich: , Bertone a . Tesla do Ženevy přivezla jak elektromobil , tak rodinný (ten však pouze v podobě holé karosérie). Vystavený Roadster byl vybaven bezpečnostní klecí, závodními sedadly a 6bodovými bezpečnostními pásy – jednalo se o závodní verzi elektromobilu, který minulý rok startoval na akci Race of Champions v německém Düsseldorfu.

Na stánku studia Bertone se představila novinka Jaguar B 99. Jedná se o koncepční čtyřveřový automobil, který byl vytvořen u příležitosti oslav 99 let existence studia Bertone. Designové studio Pininfarina má letos na svědomí crossover DeTomaso Deauville a Ferarri FF. Druhé zmiňované způsobilo na stánku Ferrari nebývalé ohlasy.

Napsat komentář