Autosalon Ženeva – reportáž, část 2.

S novým týdnem pokračujeme ve virtuální procházce po největším světovém . Začneme automobilkou Alfa Romeo, podíváme se také k Citroenu, na luxusní vozy Rolls Royce a další značky.   

Milánská automobilka představila sportovní kupé 4C. Impozantní design, matný lak a nízká hmotnost (díky karbonu a hliníku). Podle nejnovějších zpráv se studie 4C dostane v příštím roce do výroby. Kromě tohoto malého kupé představila Alfa také starší modely a .

Sousedem Alfy byla jiná italská značka, teontokrát se škorpiónem ve znaku – Abarth. Do Ženevy přivezla hlavně designovou studii Abarth Scorp-Ion. Mají ji na svědomí studenti fakulty designu IED (l’Istituto Europeo di Design) v Turíně. Abarth na autosalonu předvedl také nové verze upravených Fiatů (Abarth 695 Tributo Ferrari, Esseesse a 500C).

Sousedící Dodge ukázal pouze dva modely – Dodge Challenger SRT8 392 a Dodge Charger R/T. První zmiňované „muscle car“ v bílém laku s modrými závodnickými pruhy se stalo oblíbencem k focení momentek. Charger R/T v černém hávu se „tvářil“ dost nerudně a nebezpečně, takže blesky od foťáků se zaměřovaly spíše na jeho souputníka.

Další nedalekou velkou automobilkou byl francouzský . Dominantou celého zde byl koncept Metropolis (a to nejenom kvůli délce přes pět metrů a šířce dva metry). Výrazný automobil byl na Starém kontinentu představen poprvé. Původně byl totiž vytvořen pro šanghajskou , která se konala minulý rok.

Dalším francouzským automobilem, který si zasloužil pozornost, byl . Světu se ukázal už minulý rok na , ale pouze v podobě konceptu. Teď bylo možné si do něj sednout a prozkoumat ho celý.

Veřejnosti byly představeny i limitované edice Noire modelů a . Obě provedení jsou charakteristická matným černým lakem a množstvím chromovaných prvků. Možnost individualizace předvedl i model C6 v podobě C6 Noir et Blanc. Představen byl i koncept C3 Red Block, který vychází z klasické verze . Podle automobilky se jedná o svalnatější a výraznější provedení.

Vedle Citroenu se prezentoval luxusní Rolls Royce. Kromě běžných modelů, předvedl i elektrickou verze pod označením 102EX. Rolls pečlivě analyzuje reakce veřejnosti a podle výsledku se rozhodne, jestli se dostane do sériové výroby. Tedy pokud se dá v případě Rolls Roycu mluvit o sériové výrobě.

Do úzkého pruhu výstaviště, který byl vyhrazen pro autíčka se vešlo překvapivé dost modelů. Například nově představená úprava fortwo nightorange, nebo faceliftovaný fortwo pulse. Nejzajímavějším vozem byl koncept elektromobilu , který vycházel z konstrukce Smartu fortwo electric drive II.

autosalon Ženeva Smart Forspeed

Přes uličku to bylo pár kroků k expozici korejské automobilky . Ta přivezla do Ženevy třetí generaci hatchbacku Rio, novou generaci Picanta, staré modely a Soul, ale hlavně model . Ten měl v Ženevě evropskou premiéru. Byl představen už v  minulý rok. Optima Hybrid, se má na český trh dostat koncem letošního roku.

autosalon Ženeva Mercedes SLS AMG E-Cell

Jednu z největších částí haly obsadil . Představena byla 3. generace roadsteru SLK. Dalším dvoudveřovým modelem byl Mercedes C Coupé. Pod označením AMG se ukázala nová generace CLS 63 AMG. Opakovanou premiéru zažil elektromobil v zářivém žlutozeleném laku. Elektromotory v každém kole nahradily spalovací motor. Mercedes chce ukázat, že elektromobilitu nebere na lehkou váhu.

Blízkým stánkem byla dvojice a . Mnichovská automobilka předvedla v Ženevě množství svých modelů, ale nás zajímaly jen novinky – , BMW 6 Cabrio a Vision ConnectedDrive.

Koncept elektromobilu ActiveE je znám už z dřívějška (autosalon v Detroitu 2010). Dostal do vínku synchronní elektromotor o celkovém výkonu 125 kW (170 koní). BMW 6 Cabrio – německé tradice v podobě luxusního a okázalého balení. Asi tak by se dal označit nový počin BMW na poli kabrioletů. Koncept roadsteru Vision ConnectedDrive ukazuje spojení informačního světa a automobilismu. Proto nový Vision nabourává současnou koncepci symbiózy řidiče a vozu.

autosalon Ženeva BMW Vision

Britská automobilka MINI na svém ženevském stánku ukázala koncept Rocketman. Podtitulek automobilu by mohl být „návrat k našim kořenům“. Jedná se o nejmenší MINI (délka 3,4 m), ze současného portfolia vozů. Je sice plný nejmodernější techniky a karbonových vláken, ale časem by se mohl dostat do sériové výroby.

Napsat komentář