Autosalon Ženeva: podrobnosti o Toyota Yaris HSD

Jan Horčík - 09 Březen 2011

Koncept se na představuje ve světové premiéře a je dalším krokem strategie nasazování plnohodnotných hybridních modelů na evropských trzích.   
Toyota Yaris HSD

Toyota Yaris HSD Concept Toyota Yaris HSD Concept Toyota Yaris HSD Concept

Toyota plánuje postupně zavádět technologii plnohodnotného hybridního pohonu do všech stěžejních modelů Toyota prodávaných v Evropě, a to v co nejbližším termínu během příští dekády.

Koncept Yaris HSD navazuje na loňské úspěšné představení modelu v nižší střední třídě a předznamenává záměry automobilky Toyota uvést pohon i do třídy malých vozů (segment B), která je co do objemu v Evropě nejvýznamnější. Dnešní růst segmentu B je jedním z dokladů celkového posunu požadavků zákazníků kladených na výrobce automobilů.

Zákazníci již podle Toyoty nejsou tak loajální k určité značce. Stále méně se zajímají o mainstreamové nabídky a lákají je buď zcela základní verze, úzce specializované produkty, nebo prémiové modely. Vyjadřují stále vyšší zájem o nové technologie, zejména pak v kontextu jízdních zážitků.

Rovněž roste počet těch zákazníků, kteří se při volbě vozu rozhodují především podle typu motoru. Technologie hybridního pohonu se v očích veřejnost etablovala jako zcela rovnocenný partner, představující konkurenceschopnou alternativu ke vznětovým i zážehovým motorům.

Neustále roste počet zákazníků, kteří u nového vozu volí – v posledních dvou letech se tento počet dokonce zdvojnásobil. Pro Toyotu to znamená obrovskou příležitost: u zájemců o vůz s hybridním pohonem je třikrát vyšší pravděpodobnost, že budou uvažovat o voze značky Toyota, než je tomu v případě zájemců o vůz s tradičním zážehovým nebo vznětovým motorem.

Osvědčená technologie pohonu Hybrid Synergy Drive automobilky Toyota cílí zejména na náročné zákazníky z měst, kteří od svého vozu očekávají nové jízdní zážitky i zkušenosti v roli majitele vozu.

Pohon HSD spojující nízkou spotřebu paliva, hladinu emisí i celkové náklady vlastnictví suvolněnou a tichou jízdou ukazuje, že potěšení z jízdy nemusí být v protikladu k ekologickému přístupu a nízkým provozním nákladům.

Většina prvních majitelů Toyoty Auris HSD cituje tři největší přínosy tohoto nového modelu – uvolnění během řízení, požitek z jízdy a automatické osvojování si nových návyků při řízení.

Koncept Yaris HSD zdědil všechny výhody modelu , a tak zájemcům o vůz segmentu B může nabídnout důmyslné propojení kompaktní karoserie a prostorného, praktického interiéru. Současně přináší i nový, zdokonalený a kultivovaný styl v designu exteriéru.

Horní část masky chladiče je lemována ostrými obrysy předních světlometů; otvor v masce je mělký, a napomáhá tak k hladkému proudění vzduchu přes horní polovinu karoserie. Logo Toyota hladce navazuje na přední okraj kapoty a tvoří zajímavý stylový prvek umístěný na její náběžné hraně.

Koncept Yaris HSD při pohledu z boku zaujme uhlazeným jednolitým tvarem, který je akcentován dlouhou, aerodynamickou linií střechy a jedinou ostrou charakteristickou křivkou ubíhající po celé délce vozu. Krátké přední a zadní převisy v kombinaci s dlouhým rozvorem přispívají k co největšímu prostoru pro cestující i jejich zavazadla.

Na použití plnohodnotného hybridního pohonu Toyota u konceptu Yaris HSD odkazuje několik stylistických prvků, použitých pouze u hybridního modelu.
Víření vzduchu zamezují ploché vertikální rohy blatníků v provedení „aero“, ve kterých jsou umístěna přední mlhová světla a odpovídající zadní odrazky, velký zadní spoiler, ucelené zakrytování spodní části karoserie a 18" aero kola se zvětšenými otvory k lepšímu proudění vzduchu ochlazujícího brzdové kotouče. Požadavky na co nejlepší aerodynamiku se dotkly i pečlivého tvarování klik dveří a bočních kamer sledujících situaci vzadu.

Dalším jedinečným prvkem konceptu Yaris HSD je i nápadné lakování v odstínu „bílá perleťová“, zvolené speciálně pro tento koncept. Ukazuje další vývoj této pozoruhodné povrchové úpravy s kovovým akcentem v jiskrně modrém tónu. Lakování určené speciálně pro variantu s hybridním pohonem vyžaduje speciální techniku nanášení v několika vrstvách. Finální lak díky tomu evokuje pocit nezvyklé hloubky.

Na přítomnost pohonu Hybrid Synergy Drive dále odkazuje označení Toyota v již tradiční hybridní modré barvě, pro denní svícení a osvícení v tónu „synergy blue“ v okolí vnějších zpětných zrcátek a klik dveří.

Klíčem k úspěchu vozů v segmentu B je nízká spotřeba paliva a emise CO2. Další zdokonalení v otázkách hospodárnosti pohonu Hybrid Synergy Drive budou i nadále přinášet vysoce konkurenceschopnou spotřebu paliva a parametry emisí. HSD je díky schopnosti jízdy čistě na elektřinu obzvláště vhodnou alternativou do městského prostředí. Při jízdě v režimu se neprodukují žádné emise CO2, ale ani emise pevných částic (PM) a NOx.

Všechny modely Toyota s nabízejí zákazníkům nízké náklady vlastnictví. Díky výjimečné hospodárnosti a nízkým emisím CO2 se majitelé těchto vozů mohou v některých zemích těšit na daňové úlevy, osvobození od plateb mýtného v centrech měst a nízké provozní náklady.

Pohon Hybrid Synergy Drive byl kromě toho navržen tak, aby zaručil mimořádně dlouhou životnost a nízké servisní náklady. Plnohodnotný hybridní hnací systém nepoužívá tradiční startér ani alternátor. Motor používá bezúdržbový rozvodový řetěz a nemá žádné hnací řemeny, což se odráží ve vyšší spolehlivosti a dalších úsporách nákladů.

Konstruktéři Toyota vyvíjejí snahu o další zvyšování celkové efektivity hybridního systému pohonu, například využíváním sluneční energie – proto je také celý povrch střechy konceptu Yaris HSD pokryt . Cílem tohoto konstrukčního řešení je zajistit nezávislé napájení celé jednotky klimatizace, a tak dále zlepšit celkovou spotřebu paliva plnohodnotného hybridního pohonu.

Zavedení plnohodnotného hybridního pohonu v segmentu B znamenalo pro Toyotu vyřešit několik náročných konstrukčních otázek. Hnací jednotku bylo nutné optimalizovat tak, aby umožnila zástavbu do velmi kompaktní karoserie vozu, ovšem bez negativních dopadů na kvalitu pohonné soustavy nebo její výkon, resp. velikost prostoru pro cestující a jejich zavazadla.

Komplexní úpravy s ohledem na zástavbu pohonu HSD byly nezbytnou podmínkou k naplnění stále rostoucí poptávky zákazníků pro rodinných vozech určených do města, ovšem bez jakýchkoli dopadů na vnitřní prostornost nebo výkon hybridního pohonu.

Sériově vyráběná verze navazující na koncept Yaris HSD se od druhé poloviny roku 2012 začne prodávat na evropských trzích. Toyota rozhodla o tom, že nový plnohodnotný hybridní model bude vyrábět závod společnosti TMMF (Toyota Motor Manufacturing France) ve Valenciennes ve Francii.

Technologie plnohodnotného hybridního pohonu bude hrát stále významnější roli v produkci mainstreamových modelů Toyota pro evropské trhy. Díky modelu Auris HSD, který se vyrábí v britském závodě v Burnastonu, bude Toyota jedinou automobilkou vyrábějící ve více než jednom evropském závodu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pomerne sroubovany a tezko citelny (spis necitelny) clanek. Ale nemuzu tam najit treba spotrebu noveho Yarise hsd, asi to neni tak zajimave...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je pro Drápalíka, ten jediný čte tiskové zprávy celé :-)


Nabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil