Nový model CUPRA Leon bude nabízen také jako plug-in hybrid, a to ve verzích hatchback i Sportstourer.
foto: Cupra
Nový model ve velmi konkurenčním segmentu navíc nabízí výhodný poměr cena/výkon díky rozsáhlé sériové výbavě, jež zahrnuje mimo jiné světlomety LED vpředu i vzadu, zadní svítilny v celé šířce vozu, anatomicky tvarovaná sedadla, sportovní podvozek, bezklíčkový přístupový systém a dekorační osvětlení.
Nový model CUPRA Leon nabízí široký výběr motorů od tradičních zážehových jednotek až po vysokovýkonný hybridní systém s možností vnějšího nabíjení. Zákazníci si tak mohou vybrat vozidlo, které nejlépe vyhovuje jejich požadavkům.
Vysokovýkonný externě nabíjitelný hybridní systém (eHybrid)
CUPRA poprvé kombinuje tradiční a vyspělé technologie ve vysokovýkonném hybridním pohonu s možností vnějšího nabíjení. Tato technologie dostupná pro karosářské verze hatchback i Sportstourer poskytuje zákazníkům výkony, které očekávají od vozidla s logem CUPRA, ale také v tomto segmentu dosud nevídanou hospodárnost.
foto: Cupra
Srdcem vysokovýkonného externě nabíjitelného hybridního systému je zážehový motor TSI 1,4 litru s nejvyšším výkonem 110 kW a točivým momentem 250 N.m a elektromotor o výkonu 85 kW napájený sadou lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 13 kWh. Celkový nejvyšší výkon hybridní soustavy je 180 kW a maximální točivý moment 400 N.m.
Pokud však řidič nespěchá, může využít výhradně elektrický pohon s dojezdem až 60 km (WLTP) a tímto elegantním způsobem cestovat městskými ulicemi nebo městskými centry s nulovými lokálními emisemi.
Nabití akumulátorů nástěnnou nabíječkou je otázkou pouhých 3,5 hodiny (nebo šesti hodin z elektrické zásuvky 230 V v domácnostech).Díky hospodárnosti externě nabíjitelného hybridního pohonu mohou emise CO2 klesnout pod hranici 50 g/km.
foto: Cupra
„Zařazením vysokovýkonného externě nabíjitelného hybridního pohonu do nabídky zesiluje úsilí značky CUPRA o elektrifikaci vysokovýkonného segmentu,“ řekl Axel Andorff, člen představenstva odpovědný za výzkum a vývoj značek SEAT/CUPRA. „Kombinace vyspělého spalovacího motoru a elektromotoru umožňuje neuvěřitelné zvýšení výkonů a intenzivní akceleraci.“
Řidič si může přizpůsobovat dynamické vlastnosti modelu CUPRA Leon vlastním preferencím prostřednictvím čtyř různých jízdních režimů: Comfort, Sport, CUPRA a Individual.
Šířka nového vozu byla u 5dveřové verze zmenšena o 16 mm na 1800 mm. Vnější výška je o 3 mm nižší (1456 mm), zatímco rozvor byl prodloužen o 50 mm na 2686 mm, což umožnilo zvětšit nabídku prostoru pro cestující vzadu a zvýšit stabilitu. CUPRA Leon má vnější délku 4368 mm (+86 mm).
Nový model CUPRA Leon ve verzi Sportstourer má vnější délku 4642 mm (+93 mm), vnější šířku 1800 mm (-16 mm) a vnější výšku 1448 mm (-3 mm). Rozvor je 2686 mm, což je o 50 mm více než u předchozí generace.
foto: Cupra
CUPRA Leon má v porovnání s běžným modelem Leon o 25 mm nižší světlou výšku na přední nápravě a o 20 mm nižší světlou výšku na zadní nápravě. Výsledkem je ještě nižší těžiště a sportovnější charakter.
Vnější design umocňují nepřehlédnutelná 19“ kola z lehké slitiny v exkluzivním designu CUPRA, která jsou nabízena v odstínu mědi nebo v barvě s diamantovým efektem.
Řada vnějších detailů slouží nejen estetickému dojmu, ale plní také důležité aerodynamické funkce. Díky nim má CUPRA Leon optimalizovanou aerodynamiku s nižším aerodynamickým odporem vzduchu, který zvyšuje hospodárnost a zlepšuje jízdní výkony. V porovnání s předchozím modelem se podařilo vylepšit aerodynamiku zcela nového modelu CUPRA Leon o 8 %.
Bezpečnost
Mezi nejvýznamnější bezpečnostní prvky patří předvídavý adaptivní tempomat, asistent pro stav nouze 3.0 (Emergency Assist), asistent pro automatizovanou jízdu (Travel Assist), asistent pro změnu jízdního pruhu (Side Assist) a asistent pro vystupování (Exit Assist).
Adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) pomáhá řidiči udržovat konstantní rychlost při zachování bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla. Vyšší vývojový stupeň, ACC Predictive, používá informace kamerového senzoru a navigačního systému k předvídavému přizpůsobování rychlosti v závislosti na aktuálních rychlostních limitech a průběhu trasy pro ještě plynulejší jízdu.
Asistenční systémy Side Assist a Exit Assist detekují vozidla v oblasti slepého úhlu a kromě toho poskytují upozornění na nebezpečí při vystupování ze zaparkovaného vozu. Tím lze zabránit kolizi s projíždějícím vozidlem nebo cyklistou.
foto: Cupra
V husté dopravě eliminuje zatížení stresem asistent pro jízdu v dopravních kolonách (Traffic Jam Assist), který řídí vozidlo v jízdním pruhu, udržuje dostatečnou vzdálenost od vozidla vpředu, brzdí, zrychluje a ve spojení se systémem Lane Assist Plus dohlíží na to, aby jel vůz CUPRA Leon uprostřed jízdního pruhu.
Jednou z nejvýznamnějších novinek je asistent pro stav nouze (Emergency Assist), který sleduje, zda se řidič věnuje řízení, a v případě rozptýlení pozornosti aktivuje vizuální a akustické upozornění.
Pokud řidič nereaguje, vydá systém pokyn ke krátkému přibrzdění. Jestliže se ani pak nic nezmění, vozidlo zastaví a aktivuje výstražná světla. CUPRA Leon pak může pomocí systému eCall přivolat záchranné služby.
Off… Bandite z
Off… Bandite z ČEZu
https://autozine.cz/vcera-zdarma-dnes-za-penize-cez-zacal-uctovat-elektromobilum-az-10-kc-za-kwh-i-stani-na-nabijecce/
O tom se už ví dávno, ty nové tarify se tady už
O tom se už ví dávno, ty nové tarify se tady už probíraly mnohokrát. Nic zlodějského na tom nevidím. Pokud se vám to nelíbí, nenabíjejte nebo nabíjejte doma nebo u konkurence. Kolik, si myslíte, že stojí vybudování jedné 50 kW nabíječky? A kolik taková nabíječka asi obslouží EV denně? Dle statistik, co dodal sám ČEZ, je na jednu stanici průměrný denní příkon kolem 27 kWh! To se nemá šanci zaplatit. A to ještě elektromobilisté říkají, že chtějí další stanice. Ale platit ne. Já si myslím, že ptatba za kWh j emnohem spravedlivější než měsíční platba za čip a neomezené nabíjení. To se vyplatilo akorát tak taxikářům, kteří se pak mohou chlubit, že s autem co má nájezd 5000 km/měs. mají náklady 0,10 KČ/km.
Tisková oprava
Lidumilové z ČEZu..
Jen malá kontrolní
Tisková oprava
Lidumilové z ČEZu..
Jen malá kontrolní otázka.. Jak se např. zaplatí dřevěná lavička za 100t. v parku a tisíc podobných nevydelecnych věcí financovaných státem…
ČEZ je eneregtický podnik a podniká za účelem zisku,
ČEZ je eneregtický podnik a podniká za účelem zisku, tečka. Takže i jeho aktivity na poli budování nabíjecích stanic by měly směřovat k zisku. Nevím, co je vám na tom nejasné a co se vám na tom nelíbí. ČEZ tady není proto, aby dotoval nabíjení. Já myslím, že konkurence je, máte na výběr a stejně většina nabíjení probíhá doma za úplně jinou cenu. Časy levného (zdrama) nabíjení jsou pryč. Ostatně, koukněte do Německa, Rakouska nebo i na Slovensko, Polsko, za kolik se tam nabíjí u Greenway nebo ZSE.
Ano ZISK až na prvním místě 🙂
Vše je jen o úhlu
Ano ZISK až na prvním místě 🙂
Vše je jen o úhlu pohledu..
Z mého pohledu každý EV, stejně jako každá nabíječka slouží všem lidem…
Ale pokud není čistý vzduch a zdraví lidé ve veřejném zájmu a místo toho je tam zisk.. Ať si každý udělá svůj názor na ČEZ podle sebe…
PS :mě zatím zajímá hlavně cena benzínu…
Ne, ta nabíječka neslouží všem lidem, ta slouží
Ne, ta nabíječka neslouží všem lidem, ta slouží majitelům EV, kteří tam nabíjí. A ti by si to taky měli platit. Stát, samozřejmě, elektromobilitu podporuje třeba dálniční známkou zdarma, neplacením silniční daně, parkováním v Praze zdarma. To je motivace na nákup a aspoň částečná úleva. Na druhé straně je brutálně zdaněný benzín a nafta spotřební daní, to je zas opačná motivace.
ČEZ jako podnikatel nemá co být lidumilem a z peněz ostatních zákazníků platit elektromobilistům jejich nabíjení. Pokud někdo, tak stát a i to spíš vytvořit prostředí, aby se EV prodávala než je přímo podporovat z daní.
Kde vzali to nabíjení zdarma… si to nějak popletli s
Kde vzali to nabíjení zdarma… si to nějak popletli s Lidlem ne ?
Jo „zdarma“ 🙂 Za pětistovku měsíčně. To byla spíš
Jo „zdarma“ 🙂 Za pětistovku měsíčně. To byla spíš zlodějina, že člověk, co potřeboval nabít párkrát do měsíce, tak se mu nevyplatil ten paušál a musel platit ještě víc než dnes po úpravě tarifu.
Takže spíš by měl titulek znít, že ČEZ upravil tarify z nesmyslného/nespravedlivého paušálu na spravedlivé účtování po kWh.
Jak jsem vcera nebo prevcirem psal, Zeneva nebude. A uz je
Jak jsem vcera nebo prevcirem psal, Zeneva nebude. A uz je zrusena.
na dialnici 7 ?
videl som youtube video, kde nemec isiel na
na dialnici 7 ?
videl som youtube video, kde nemec isiel na golfe gti a mal spotrebu 25 🙂
ak tento hybrid ma mat zrychlenie na stovku pod 5s
tak to je rovnake ako 300 konova 4×4 cupra kombi
Tak ad 1) zrychlení nebo výkon motoru nemá prakticky
Tak ad 1) zrychlení nebo výkon motoru nemá prakticky žádný vliv na spotřebu (minimálně u elektriky – viz např. Tesla vs. Leaf apod.). U benzínu je většinou rozdíl jestli máte 1,8l nebo 3,5L benzín.
I tak se svou RAV4 hybrid s 2,5L benzínovým motorem jezdím po dálnici bez problémů za 8 a to je velký SUV. Takže u sedanu / hatchback počítám spíš se spotřebou jako má corrola Hybrid.
A zase, hrozně záleží jestli jedete po dálnici 120 nebo 150km/h rozdíl je např. u RAVky 7L vs. 9L
Opět ani slovo o spotřebě benzínu.
Opět ani slovo o spotřebě benzínu.
Jo alespoň oficiální spotřeba by se hodila i když je
Jo alespoň oficiální spotřeba by se hodila i když je naprosto k ničemu, protože napíšou 1,9l/100km, ale jakmile s tím někdo vyrazí na dálnici, tak bude mít stejně spotřebu 7l/100 ať dělá co dělá.
Tady bude hrozně záležet na tom jak často to bude člověk nabíjet. Ve chvíli, kdy to bude používat na denní pojíždění do 100km, tak to dává smysl a spotřeba se může držet klidně kolem těch 2l/100km.
Aby jste dosáhl na spotřebu 2l na 100km musíte jezdi 80%
Aby jste dosáhl na spotřebu 2l na 100km musíte jezdi 80% všech cest na elektřinu. Při popojíždění 100km bude spotřeba vyšší. Reálně ujedete možná 40km na elektřinu a pak dalších 60km se „studeným“ motorem bude spotřeba pravděpodobně mnohem vyšší.
Tak jasně, že tady už trochu slovíčkaříme.
Tak jasně, že tady už trochu slovíčkaříme. Nezapomeňte, že jako Hybrid by i standardní spotřeba kolem komína měla být někde kolem max 5L a bude hodně záležet jak na to kdo bude šlapat. S hybridní RAVkou jezdím po městě za 4,5L mimo město 6,5L. Takže když bych polovinu ujel čistě na elektřinu tak spotřeba by měla být někde mezi 2,3 a 3,3L /100km. v případě že najedu přesně 100km.
Máte pravdu pane Horčíku.
Máte pravdu pane Horčíku.
Ty jsi úplně posedlý tou myšlenkou, že šefredaktor
Ty jsi úplně posedlý tou myšlenkou, že šefredaktor tohoto webu má potřebu vystupovat zde pod utajenou identitou. Absurdní!
Tak znáš to „podle sebe soudím tebe“ aneb svět je takovej
Tak znáš to „podle sebe soudím tebe“ aneb svět je takovej jakej si ho ve svý nemocný hlavě vytvořím a vše ostatní je lež. :)))