Autosalon Ženeva 2019: odvážný koncept elektromobil Kia Imagine

Nový čtyřdveřový koncept elektromobilu Kia Imagine s 21 displeji v interiéru je nejspíš pomyslným lakmusovým papírkem. Má otestovat, jak by se zákazníci tvářili na sportovnější elektromobil jihokorejské značky.

Kia Motors spojila síly s výrobcem pneumatik Goodyear, který vytvořil návrh obutí 255/35 R22 Intelligrip EV speciálně pro vývojovou studii
foto: Kia

I proto se o konceptu nedozvíme žádné podrobnější technické informace ani specifikace. Kia v tiskové zprávě básní o designu, tvůrčím duchu a budoucnosti elektromobility, ale detaily jsou skoupé. Například, že za konceptem Kia Imagine stojí nízko uložený bateriový modul s indukčním dobíjením, pohánějící kompaktní hnací ústrojí.

Auto „harmonicky spojuje prvky atletického SUV, elegantního a sportovního rodinného sedanu, resp. všestranného a prostorného crossoveru“. Jinými slovy, je to auto pro všechny, ale možná také pro nikoho. To podle toho, jestli a v jaké podobě se nakonec dostane do výroby.

Kia Imagine

Kia Imagine
foto: Kia

Čelní sklo i střechu tvoří jediný skleněný panel, ubíhající od základny předního A-sloupku dál přes kabinu, čímž tvoří ohromné střešní okno a následně se zužuje do dvojitého vyboulení nad prostorem pro zadní cestující.

Módní tvary se svalnatými boky karoserie a úzkým prosklením jsou ještě zdůrazněny svítícím dynamickým pruhem, jenž vede od předního A-sloupku až po zadní sloupek, kde je zakončen integrovaným směrovým světlem.

Kia Imagine

Kia Imagine
foto: Kia

Gregory Guillaume, viceprezident pro design ze společnosti Kia Motors Europe, se společně s týmem návrhářů intenzivně zaměřil i na aerodynamiku vozidla, aby se co nejsnáze prořezávalo vzduchem, potlačily se nežádoucí turbulence a vůz vykazoval co nejdelší dojezd.

Kia Imagine

Kia Imagine
foto: Kia

„Přední vzduchová clona; způsob, jakým dvouplášťová kapota usměrňuje vzduch skrz příď vozu nahoru a přes čelní sklo i střechu; dvouplášťový zadní C-sloupek, tvořící vzduchový spoiler; plně zakrytá spodní část karoserie; aerodynamické kamery na blatnících nebo ostrá hrana pro odtrhávání vzduchu na zádi vozidla – všechny tyto prvky souhrnně zlepšují aerodynamické vlastnosti a potlačují víření vzduchu a odporové síly,“ vysvětluje Guillaume.

Díky uspořádání hnací jednotky vznikla podvozková architektura zcela odlišného typu, než mají vozidla poháněná spalovacím motorem. Toto uspořádání proto Guillaume se svým týmem plně zužitkoval ve prospěch co největší kabiny a vzdušného, prostorného interiéru

tisková zpráva

10 Comments on “Autosalon Ženeva 2019: odvážný koncept elektromobil Kia Imagine”

Napsat komentář