Autosalon Ženeva 2017: nová Škoda Rapid s internetem na palubě

Na ženevském autosalonu začátkem března odhalí Škoda facelift rodinných vozů Škoda Rapid a Rapid Spaceback. Cestující mohou být díky WLAN- hotspotu stále připojeni k internetu.

Viditelné změny na vozech modelové řady RAPID jsou zvláště výrazné na přídi. V nově tvarované spodní části nárazníku jsou modifikované mlhové světlomety.
foto: Škoda

Kromě palubního internetu budou hlavní novinkou nové úsporné a dynamické přeplňované tříválcové motory 1,0 TSI. Vylepšené modely řady Rapid budou poprvé představeny veřejnosti na Mezinárodním autosalonu v Ženevě (7. – 19. března 2017).

V předních světlometech vozů Škoda Rapid a Škoda Rapid Spaceback mohou nově být bi-xenonové výbojky. Výrazným poznávacím znakem modernizovaného modelu jsou nová na přání dodávaná LED světla pro denní svícení, přemístěná nově do hlavního světlometu ve formě světelného pásu s integrovanou funkcí směrového světla.

Nabídku doplňuje Light Assistant, který při zapnutém zapalování aktivuje denní svícení. Senzor pak trvale vyhodnocuje světelné poměry a v případě potřeby automaticky zapne potkávací světla. To platí pro stmívání i pro jízdu v tunelu.

Funkce Coming home a Leaving home zajistí osvětlení na určenou dobu po odemknutí vozu nebo vypnutí zapalování. Okolí vozu je osvětleno tak, aby cestující mohli bezpečně nastupovat či vystupovat. Asistent dálkových světel neustále zajišťuje optimální osvětlení silnice.

Zatmavená krycí skla zadních světel, jejichž součástí je charakteristický motiv písmena C, propůjčují zádi vozu ještě sportovnější výraz.

Zatmavená krycí skla zadních světel, jejichž součástí je charakteristický motiv písmena C, propůjčují zádi vozu ještě sportovnější výraz.
foto: Škoda Auto

Ve tmě a od rychlosti 60 km/h výše rozeznává kamera vozy jedoucí vpředu ve stejném směru jízdy (až do vzdálenosti 400 metrů) a také protijedoucí vozy (až do vzdálenosti 1000 metrů) a v případě potřeby samočinně přepíná dálkové světlo na potkávací. Řidič však může kdykoli dálková světla přepnout manuálně.

Nové, dynamické a efektivní tříválcové motory TSI V rámci modernizace byly modely Škoda Rapid a Škoda Rapid Spaceback poprvé osazeny litrovým přeplňovaným zážehovým motorem TSI. Moderní tříválcový motor je dostupný ve dvou výkonových verzích, které se vyznačují překvapivou dynamikou i úsporností.

Díky kompaktním vnějším rozměrům (délka 4,48 m, šířka 1,71 m, výška 1,46 m) a velkoryse prostornému interiéru je ŠKODA RAPIDoblíbeným rodinným vozem.

Díky kompaktním vnějším rozměrům (délka 4,48 m, šířka 1,71 m, výška 1,46 m) a prostornému interiéru je Škoda Rapid oblíbeným rodinným vozem.
foto: Škoda Auto

Díky kompaktní konstrukci a klikové skříni z hliníkové slitiny váží o 10 kg méně než dosud používaný agregát 1,2 TSI a díky řadě inovativních konstrukčních řešení má zvláště klidný a kultivovaný chod.

Díky malým volným setrvačným silám nebylo nutné použití vyvažovací hřídele, která je jinak u tříválců běžná. To snižuje hmotnost a napomáhá ke snížení spotřeby paliva a emisí.

Stejný efekt dosahuje olejové čerpadlo s plynule regulovatelným výkonem. Potřebný tlak oleje je neustále přizpůsobován zatížení motoru. Chladič plnicího vzduchu turbodmychadla integrovaný do sacího potrubí napomáhá k velmi spontánnímu náběhu plnicího tlaku.

Vedle obou motorů 1,0 TSI jsou pro vozy Škoda Rapid a Škoda Rapid Spaceback nabízeny další tři pohonné jednotky. Všechny agregáty plní emisní normu EU6, jsou osazeny inteligentním alternátorem s rekuperací brzdné energie a systémem Start-Stop. Naftové motory pracují s přímým vstřikováním common-rail a s filtrem pevných částic.

Škoda Connect – WLAN hotspot a pomoc stisknutím tlačítka

Cestující ve vylepšených vozech Škoda Rapid a Škoda Rapid Spaceback mohou být vždy online s pomocí WLAN hotspotu (s navigačním infotainment systémem Amundsen). Novinkou pro modelovou řadu Rapid jsou služby Care Connect, které lze objednat taktéž v kombinaci s navigačním infotainment systémem Amundsen (mimo výbavového stupně Active).

Přenos dat probíhá přes dedikovanou SIM kartu, která je pevně zabudována ve voze. Nabídka zahrnuje automatické tísňové volání (Emergency Call, eCall), které po aktivaci zádržného systému zajistí samočinné spojení s ústřednou tísňového volání.

Poznávacím znamením vylepšeného vozu ŠKODA RAPID SPACEBACK je i nadále ve vybraných verzích prodloužené sklo pátých dveří. Velká a velkoryse se otevírající výklopná záď umožňuje snadné nakládání předmětů do zavazadlového prostoru.

Poznávacím znamením vylepšeného vozu Škoda Rapid Spaceback je i nadále ve vybraných verzích prodloužené sklo pátých dveří. Velká a velkoryse se otevírající výklopná záď umožňuje snadné nakládání předmětů do zavazadlového prostoru.
foto: Škoda Auto

Ke službám Care Connect kromě toho patří možnost stiskem jediného tlačítka kontaktovat linku pomoci při poruše, která také případně zajistí zodpovězení technických dotazů k vozu a proaktivní servis. Ten umožňuje včasné zaslání relevantních servisních dat vozidla před termínem prohlídky do vybraného servisu Škoda.

Pomocí aplikace Škoda Connect App si může řidič na chytrém telefonu kdykoliv na dálku prohlížet informace o vozidle, zkontrolovat zavření oken, dveří nebo střešního okna nebo zbývající zásobu pohonných hmot vozu Škoda Rapid.

Navíc lze posílat do vozu cíle navigace nebo si na chytrém telefonu nechat zobrazit aktuální parkovací polohu vozidla.

tisková zpráva

49 Comments on “Autosalon Ženeva 2017: nová Škoda Rapid s internetem na palubě”

  1. Neviem prečo stale zhadzujete škodovky a hlavne rapidu.nie
    Neviem prečo stale zhadzujete škodovky a hlavne rapidu.nie každý máme na BMW alebo audinu.mam rapidu asi pol roka a som s ňou spokojný…priemerna spotreba je 6 litrov na 100km ale kľudne sa dá jazdiť aj za päť litrov.mam tam motor 1.2tsi 81kw.zaciatocne problémy s prvými motormi z roku 2013 sú už odstránené .nový motor má už rozvodovy remeň s ktorým už nie sú problémy…mal som možnosť skúsiť si aj podobne auta francúzskej výroby ako Citroen C elyse alebo Renault fluens ale má neoslovili.jazdny prejav je tam oveľa horší ako v rapide…áno niekto môže namietať že sú oveľa lacnejšie ako škodovky…má pravdu je to tak…oproti rapide sú lacnejšie o dva až tritisíc euro ale môžem povedať že tie autá nie sú také dobré…áno chápem ľudia si ich kupujú kvôli cene…

  2. škoda = škoda peněz
    škoda má internet a prej na palubě

    škoda = škoda peněz
    škoda má internet a prej na palubě :-)))))))) to je snad ftip? v dnešní době? kdyby se psal rok 2000 tak možná ale dnes? ať si to jdou ti manažeři za dlouhý prachy hodit, protože tohle jim snad nemůže sežrat ani malý dítě…
    ale česká zákazník dobra zakaznik… Jsme fakt Švejci když to kupujem…

    1. Škoda je super.
      No za stejné co dnes nabízí Škoda Rapid

      Škoda je super.
      No za stejné co dnes nabízí Škoda Rapid by jsi u BMW nebo Mercedesu popřípadě u Audi zaplatil tak o 300-580 tisíc víc. Škodovky jsou dnes parádní auta na vysoké urovni. Za Audi A1 s motorem 1.2 Tsi chtěli v třidverové verzi 550 tis. Skoda Fabia s uplne stejným motorem, s peti dveřmi!!! vyšla na 280 tis. Tak že bych vyhodil do popelnice přes 270 tis. jen za to, ze bych měl ve znaku čtyři kroužky tak to bych byl na hlavu pacený!!!!

      Takže Škoda pro mě jednoznačně palec nahoru!!!

      1. To jako vážně? Jestli to spíš nebylo stavěno, aby to
        To jako vážně? Jestli to spíš nebylo stavěno, aby to vycházelo méně jen papírově při testování dle starého cyklu. Jestli nebude problém s životností a jestlipak to jde předělat na LPG?
        Není to vlastně jen reklama na nějaký doprodej?

                1. Asi ne, ale kvůli tomu přece jako řidič nebudete špatně
                  Asi ne, ale kvůli tomu přece jako řidič nebudete špatně spát.

                2. NAKOPAT ignoranty a zastavit množení stupidní socky prý
                  NAKOPAT ignoranty a zastavit množení stupidní socky prý špatně spát to je morálka v český díře 😉

                3. Možná ne, ale až budete docházet za svým děckem na
                  Možná ne, ale až budete docházet za svým děckem na onkologii budete mít na přemýšlení najednou času habaděj… to se pak ty myšlenky vytěsňujou hůř.

        1. TSI turbo motóry nejdou pořádně předělat na LPG. Na to
          TSI turbo motóry nejdou pořádně předělat na LPG. Na to jsou nejlepší starý dobrý benzínový atmosferický motory z let 1995-2005 😉
          Stary benzin motor 1997 / 1,8L / 85kW / spotřeba 8L benz / 10L LPG
          Nový motor TSI 2017 / 1,0L / 85kW / spotřeba papírových 4,5 reálných 6,5 L benz
          = 1997 LPG = 10L*14Kč = 140Kč/100km životnost 200.000 km
          = 2017 BNZ = 6,5*30Kč = 195Kč/100km životnost … ?? ;))))

          PS: vidíte snad v reklamním PR článku nějakou tabulku s parametry?? 😉 To je panečku pokrok ve vývoji za 20 let že? 😉 To je tak totiž schválně!! 😉

          http://www.auto.cz/test-skoda-octavia-1-0-tsi-85-kw-staci-litr-96143

          1. TSI lze na LPG přestavět buď zachováním přímého
            TSI lze na LPG přestavět buď zachováním přímého vstřiku- přestavba stojí kolem 80ti tisíc, nebo vstřikováním plynu do sání, čímž z TSI vznikne MPI, čímž motor běží v jiném režimu, než na jaký byl naladěn, navíc musí vstřikovat asi 20% benzínu.
            Takže LPG do TSI je blbost. Bohužel většina dnešních motorů přímé vstřikování má. To je důvod, proč jsem se před dvěma lety zbavil 15 let starého auta a pořídil 14 let staré.

  3. No nechtěl jsem být moc zlej,jinak bych použil
    No nechtěl jsem být moc zlej,jinak bych použil přirovnání k sekačkám.Jde jen o to ,že Škodovka místo skutečné modernizace pohonů se uchyluje k řešením na úkor spolehlivosti,dynamiky – hlavně při větším zatížení,ale i životnosti.
    Netoužím ani neschvaluji žádné velké objemy,naopak mám za to, že již dávno měli mít tak jako Hyundai vypracovanou,ne li rozjetou koncepci hybridních a elektrických pohonů.
    Je smutné,že automobilka s takovou tradicí,myslím tím koncern jako celek,improvizuje dokonce podvádí své věrné zákazníky.
    U mne si renomé internetem či mlhovkami nespraví!

    1. Když Vás tady poslouchám , tak se musím smát. Hybridy
      Když Vás tady poslouchám , tak se musím smát. Hybridy ani elektromobily velikosti Rapidu jsou nenávratné. U nás jezdí 1000 el. mobilů z 5,4 milionů aut. A co se týče koncernových aut, pak ta auta jsou lepší než PSA a KIA nebo Hyundai. VW u nás navíc dává mnohem lepší pracovní podmínky zaměstnancům. Většina těch co zásadně nekoupí auto VW , ho nekoupí proto, že na něj prostě nemá. Ze stejného důvodu ti co kupují VW nekupují Mercedes

      1. Jsem rád že máte dobrou náladu!
        Škoda chce vyrábět EV

        Jsem rád že máte dobrou náladu!
        Škoda chce vyrábět EV Citigo,to jako Rapid je menší?
        Děkuji za objasnění počtu EV u nás – právě proto se navážím do Škodovky!Měla by to být ona,kdo tuhle věc posune kupředu a ne Hyundai,ten je tu pár let.
        Asi vlastníte VW a to jen proto že na něj máte a tak se můžete odlišit od těch co na něj nemají, to usuzuji na základě logiky kterou jste použil Vy sám.
        Kvalita koncernových aut se již neposuzuje jen dle jejich vylhaných emisí,ale i schopností reagovat na potřeby trhu který se ve velkoměstech dostává do smogové pasti!
        Hyundai již není ten Hyundai co nad ním majitelé německých aut ohrnovali nosem a také VW už není Das Auto – bohužel!

  4. Automobilky upousteji od downsizing motoru a prechazi zpet na
    Automobilky upousteji od downsizing motoru a prechazi zpet na vetsi. Duvod je nemoznost splneni novych emisnich mereni podle nove normy. Ty micromotorky splnovaly emise asi jen diky nevhodnemu mereni. Pro Skodovku jsou takove motory asi dobre, vsak nekdo se jeste necha nachytat. A majitel bude mit v pristich letech starosti, protoze mu motor zaradej do emisni skupiny fujtajbel. No proc ne, na lidske blbosti se nejvic vydelava. Ode mne dostava Skodovka 5-.

  5. Dobrá zpráva je, že ty superúsporné (známe to
    Dobrá zpráva je, že ty superúsporné (známe to X+2l/100km) motory jsou benzínové. Ale musel jsem si to najít, nevím, proc to není v tom PR uvedené. http://autobible.euro.cz/skoda-slavi-vyrobu-trinactimilionteho-motoru-mlade-boleslavi-zahajuje-produkci-10-tsi/ Horší je zpráva je, že jsou to tříválce. Trpí často vibracemi a nejsou tak pružné jako čtyřválce.

  6. Musím jenom souhlasit, zvláště tragikomicky působí
    Musím jenom souhlasit, zvláště tragikomicky působí článek na tomto fóru. Jaké úžasné výsledky vývoje Škoda: denní LED na přání, Light asistant (od doby povinného svícení ke koupi za pár kaček ke svépomocné montáži), tučným písmem „automaticky zapne potkávací světla“ což funguje při stmívání i v tunelu, zase vypadá na nějaký patent Škody (k dostání na Aliex apod. za jednotky USD), snad jen tu automatiku tlumení dálkových světel bych viděl jako opravdu přínosnou věc. Výčet vlastností motoru (třeba elektromotor překvapivě nevibruje vůbec -na válcovém rotoru se dvěma ložisky ani nemá co) je z hlediska příznivce e-pohonu spíše výčtem toho, co se může v té obludné složitosti spalovacího agregátu potencionálně pokazit. A rekuperace alternátorem? To si dělají srandu, proboha do čeho? Do startovací baterky s necelou 1kWh (12V/ 72Ah), kterou regulátor trvale drží na 14,4V =plně nabito?!!! Úplným vrcholem pak byla zde nedávná zmínka o „hybridní“ Pb/ LiOn baterii pro tyto účely. Škoda (a všechny „tradiční automobilky“) si prostě už léta (tedy už 100let za podpory ropné lobby) dělají z lidí prostě dobrý den, a předvádějí v praxi vítězství designérů nad techniky, zdravým rozumem a v konečném důsledku i nad životním prostředím a touto planetou. Škodě už se to u nás vrátilo v podobě dnes plnohodnotné konkurence jménem Hyudai (když se sem začaly dovážet, „nikdo by si o ně ani kolo neopřel“). Jezdil jsem obchodně do Nošovic, kde se asi spíš jednalo než kecalo, viz okamžité zrušení výroby 5stupňových převodovek, jen co se zaběhla výroba 6st., aby se využila kapacita převodovkárny a vše se zjednodušilo. Ještě k těm automobilkám, začínám mít podezření, že ony nejen nechtějí plnohodnotnou elektromobilitu (co by dělal celý ten cirkus servisů, kam každý „čmoud“ co 15÷30t km musí dojet a dát jim vydělat), ale jim možná dnes i chybí ve vývojových oděleních přesvědčení a zkušení lidé s kvalifikací v oborech el. pohonů, výkonové elektroniky, chemie a technologie baterií, nabíjení, atd. Jak jinak si vysvětlit, třeba zde nedávno zmíněný „počin“ Fordu s elmotorem místo spalováku (přes převodovku, diferák, kardany…?) a baterií v kufru? Už jako kluk stavějící před cca 39 lety pásák z Merkuru, jsem rychle přišel na to, že mít druhou (dost drahou) sadu dílů s elmotorkem, řídil bych si pásy luxusně přepínáním čtyř drátků, místo stádem koleček řazených bowdenem. K tomuhle poznání, se vývojová oddělení „tradičních automobilek“ zatím evidentně nedopracovala.

    1. Oni se k tomu take dopracovali a pak s hruzou zjistili, ze by
      Oni se k tomu take dopracovali a pak s hruzou zjistili, ze by mohli byt vsichni zbytecni. Tak zacala era zhazovani elektromobility. Hesla:nespolehlive, horlave, nebezpecne, drahe,…
      Kdyz se ukazalo ze to jde, viz Tesla, tak zacali hazet spinu na Teslu, ze krachne atd.
      Kdyz ani to nepomohlo, tak zacali oznamovat jak budou v budoucnu az to bude spolehlive vyrabet elektromobily.
      Pak prisli Cinane a rekli 8% vsech aut musi byt EV. A od te doby maji paniku v ocich a muzou se pretrhnout. Bohuzel jen pro cinsky trh. U nas si musime jeste pockat.
      Ale nemusim, ja uz ho maaaam. A brzy bude jiny a lepsi. Skoda, nebude to Skoda, ale to take neni skoda.

  7. Vodrbaná ostuda s reinkarnovaným jménem RAPID od
    Vodrbaná ostuda s reinkarnovaným jménem RAPID od vyhozenýho Kabrňáka ke kterýmu se už rači ani nehlásí a jeho kraksní 3-válcová vydrbávka 1,0 TSI …. panečku, co je na týdle šunce HYBRIDNÍHO?? Z kopce to dobíjí 12V baterku?? :DDDDDDD
    Nebo je to snad povinný sponzoring šáde před popravou :)))))DDD
    PS: ještě se tomu furt propalujou stěny válce fórovýho hliníkovýho bloku předpotopního motoru?? Bože, ještě že je na světě i něco jinýho než konzerva VW Šáde :DDDDDD

    kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/

      1. samý fakta, nemůžu za to že to tak je 😉 Asi schválně?
        samý fakta, nemůžu za to že to tak je 😉 Asi schválně? Jedinou cestou totiž jak ozdravit domací ekonomiku je totiž aby sis tvoje sosiální spoření – důchod nakonec nevybral a propadlo státu 😉 No a to je tak akorát do 60tky a kapůp 😉 Mysli jako voni ekonomicky. A co je největší zabiják generace budoucích důchodců jako ses ty? ;))) Tak už víš proč TSI je TSI a proč nemá DPF a proč saze v roce robotů 2017 nikdo neměří ;)))))

  8. No jasně, na tuhle Dízlkonzervu VW RAPID jsou v Ženevě
    No jasně, na tuhle Dízlkonzervu VW RAPID jsou v Ženevě celý nadržený :)))))) VW dostal leda tak malou pokutu!! TSI je totiž tak masakrální nízkoživotnostní srajda že 75% produkce konzerv šáde je přesto radši v DÍZLU !!

    novinky.cz/auto/430252-skoda-zacala-prodavat-kodiaq-80-procent-zakazniku-zvolilo-dieselovy-motor.html

  9. Milá Škodověnko, jsi už odrostlá holka, ale nic jsi
    Milá Škodověnko, jsi už odrostlá holka, ale nic jsi nepochopila.
    Nové úsporné a dynamické přeplňované tříválcové motory 1,0 TSI jsou jen další sračkomety, ničící hlukem, vibracemi a jedy zdraví národa.
    Light Assistant, který při zapnutém zapalování aktivuje denní svícení a senzor pak v případě potřeby automaticky zapne potkávací světla, což platí pro stmívání i pro jízdu v tunelu mám můj – vývojově 10 let starý elektrický Peugeot Ion – dávno.
    Stejně tak mám v něm automatické tísňové volání (Emergency Call, eCall), které po aktivaci zádržného systému zajistí samočinné spojení s ústřednou tísňového volání, plus případně i manuálně tlačítkem.
    Care Connect mi v něm také stiskem jediného tlačítka kontaktuje linku pomoci při poruše.
    Funkce Coming home a Leaving home mám rovněž, Citroen ji nabízel do mého starého Berlinga už přes 11 lety.
    Celý Tebou Škodověnko složitě popisovaný infotaiment zajistil držák za pár set korun, do něhož jsem vložil chytrý mobilní telefon za pár tisíc. Jsem neustále online, mám informace o provozu, aktualizované mapy a desítky dalších věcí, o nichž Ty ještě nemáš stále ani potuchy.
    A ano, internet ve vozidle pro spolucestující pomocí hot spotu wifi ze zmíněného přístroje už pár let taky.
    Takže co vlastně nabízíš, kromě ušetřených směšných 10 kilo váhy vozu, což je jedna nákupní taška?
    Stojí to vůbec za tolik popsaného papíru?????? 🙁

  10. Asi každý Čech má malou slabost pro Škodovku která
    Asi každý Čech má malou slabost pro Škodovku která je,byla naší chloubou už z dob RS 130.
    Dnešní výčet modifikací je spíš smutné doznání k neschopnosti posunout se dál a místo toho se jen přešlapuje na místě či dokonce má Škodovka zařazenou spatečku.
    Klidně podrobně popisujte umístění mlhovek ale již nepopisujte pohonné jednotky.Jejich technické hodnoty jsou nám dobře známé z dob Trabantů a Wartburgů!

      1. vysmahni dízlškodováku ….
        PS: povím vám kuci ftip:

        vysmahni dízlškodováku ….
        PS: povím vám kuci ftip: Pravý Škodavák (3-směnný votrok jako levná náhražka za průmyslový roboty Kuka) ten si žije:
        8 hodin totiž maká – pardon votročí
        8 hodin chlastá (aby tu konzerví masírku psychicky pobral…)
        8 hodin chrápe …
        … a furt dokola 🙂 V Kvasinách to dotáhli do dokonalosti, že postele na ubytovnách se pronajímají na 3 směny !! :)))

        rychnovsky.denik.cz/zpravy_region/bezpecnost-v-kvasinach-prijede-v-unoru-zkontrolovat-ministr-20170121.html

    1. Tak to těžko, bývalá naše prodaná nevěsta – VW Šáde
      Tak to těžko, bývalá naše prodaná nevěsta – VW Šáde je ostuda dinosauří politiky konzervích germánských koryťáků (min +150t měsíčně)

      novinky.cz/ekonomika/425399-byvaly-sef-volkswagenu-ziskal-narok-na-zlaty-padak-84-tisic-denne.html

      kterým voní leda tak prachy a jsou pro ně schopni i dízlvOchcávku natož udělat něco pořádných jako lidový Elektroauto. Tahle banda ŠádeVotroků (levná asociální náhrada za průmyslový roboty Kuka) kerá při nejbližší krizi s padákem v ruce zatíží český sociální systém jak kotva ke dnu je leda národní vostuda. Stačí se podívat na MAPU kde končí civilizovaná ZÁPADNÍ €JROPA a kde začíná ubohá ŠÁDE-VÝCHOD !! ty automobilová ČEZko nebo Čechčije?? to máš fuk všude trotl hlavně že socik ;))

      supercharge.info

Napsat komentář