Jihokorejská automobilka Hyundai představila na ženevském autosalonu svou vizi budoucí mobility – autonomní verzi modelu Ioniq. Návštěvníci si mohou vyzkoušet autonomní jízdu na simulátorech s virtuální realitou.
Autonomní vozy Hyundai Ioniq používají nejmodernější techniku LiDAR (systém snímání okolí laserovými a radarovými senzory) k preciznímu určování polohy okolních vozidel a objektů, které je nezbytné pro bezpečnou jízdu v městském provozu.
Simulátory s virtuální realitou poskytnou návštěvníkům podmanivé zážitky při ukázkách přínosů autonomní jízdy v podobně ještě vyšší úrovně komfortu a bezpečnosti pro zákazníky značky Hyundai.
Hyundai dokázal použitím techniky LiDAR umístit hardware za přední nárazník autonomního vozu Ioniq místo obvyklého umístění na střeše, čímž zachoval elegantní design nového modelu.
Vyspělé systémy pro autonomní jízdu jsou maximálně jednoduché díky integraci stávajících funkcí ze sériově vyráběných modelů, včetně předního radarového senzoru systému chytrého tempomatu SCC (Smart Cruise Control) a kamer asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist).
Systém používá také anténu GPS k určování polohy každého vozidla a software s mapovými podklady o vysokém rozlišení, které zahrnují velmi přesné údaje o poloze, sklonu vozovky, poloměrech zatáček, šířce jízdních pruhů a další data. Radarový senzor systému sledování slepého úhlu navíc zajišťuje bezpečnou změnu jízdního pruhu.
Nejmodernější technika společnosti Hyundai umožní osobním vozům bezpečně zvládat i ty nejnáročnější situace, včetně intenzivního výskytu chodců, semaforů a dopravních značek, zón s prací na silnici, uzavírek, zpomalovacích prahů, psů, malých dětí a dokonce i křižovatek bez světelného značení.
Hyundai rozsáhlým testováním v městském prostředí pokračuje ve vývoji a zdokonalování své techniky pro autonomní jízdu s cílem snížit nároky na výpočetní výkon, aby mohl vyrábět nízkonákladovou technickou platformu pro autonomní automobily, které budou cenově dostupné pro běžné zákazníky.
Trochu OT k autonomii – Intel pravdepodobne kupuje MobilEye
Trochu OT k autonomii – Intel pravdepodobne kupuje MobilEye
off
TM3 spatřeno vedle hyper
off
TM3 spatřeno vedle hyper roury
http://www.teslarati.com/tesla-model-3-spotted-testing-outside-spacex/
Zda je to starý známý první střbrňák z uvedení nebo již předprodukční model není známo.
Niekto žiada autonómne auto ? Alebo sú skôr ľudia čo
Niekto žiada autonómne auto ? Alebo sú skôr ľudia čo žiadajú elektromobil s dojazdom +200km za rozumný peniaz?
Trocha mimo tému, vie dakto špecifikáciu Ioniq Plug-in?
Hlavne ci má také vecičky ako zapnutie klímy/kúrenia z mobilu, prípadane nastavenie na určitý čas?Je kúrenie elektrické? Alebo dokonca tepelné čerpadlo? Vie auto kúriť klimatizovať len z elektriny alebo sa spustí motor?Vie kúriť ked je pripojené na sieť ? Nabíjací štandart? Cena bude kde? Dakde uprostred medzi hybrid a elektrina, 28000 eur ?
Správně se ptáš.
Správně se ptáš.
je app hyunday, ale nikoho som nepočul, žeby ju použil na
je app hyunday, ale nikoho som nepočul, žeby ju použil na BEV
Kde nestačí sliby nastupuje virtuální realita :)).
Kde nestačí sliby nastupuje virtuální realita :)).
Kolik divaku za den muzes povozit v realnem aute, pokud by
Kolik divaku za den muzes povozit v realnem aute, pokud by jizda mela byt dost dlouha na to, aby bylo videt, ze to skutecne neco „samo“ dela? Dat na stanek par desitek virtualnich bryli pokryje o dost vic.
Videozáznam reálného chování je lepší než
Videozáznam reálného chování je lepší než počítačová hra.
Tak ono tam pravdepodobne nic jineho nebezi 🙂 Zaznam realne
Tak ono tam pravdepodobne nic jineho nebezi 🙂 Zaznam realne jizdy 360 stupnovou kamerou, aby se „ridic“ mohl v aute rozhlizet. Ale to hadam, nevidel jsem.
Po je stránce je to stejné jako Tesla s nvidii nebo někde
Po je stránce je to stejné jako Tesla s nvidii nebo někde šetřili na tom lidaru?
off
CEO VW Herbert Diess v Ženevě přiznal, že Tesla S
off
CEO VW Herbert Diess v Ženevě přiznal, že Tesla S nastavila laťku tak vysoko, že se jim zhroutili plány na elektrický Phaeton, který měl přijít 2020 a měl nahradit jejich ukončenou spalovací verzi.
https://electrek.co/2017/03/09/tesla-model-s-screwed-vw-phaeton/
“We were quite far advanced with the next Phaeton but it became clear it wasn’t enough of a leap forwards. A modern large saloon has to be competitive and have an advantage over the Tesla, which is the benchmark and in many regions dominates the segment. Now, if we go back there, we have to take Tesla seriously, and of course that is what we are doing with our electric strategy.”
Tesla Roadster donutil Boba Lutze vyrobit GM Volta, Tesla S na chvilku jak vidno nakopla VW, ale radši to zabalili. Stejně nechápu proč třeba neudělaj aspoň EV Passata v kombíku? To nikdo nemá a ještě dlouho mít nebude.
Stále více se potvrzuje, že dinosauři jsou 10 let pozadu, ale nemuseli by, jenom prostě pozdě začali.
No tak ono s ohledem na to, ze trh s EV je porad prakticky
No tak ono s ohledem na to, ze trh s EV je porad prakticky neexistujici tak jim nic neuteklo ze….
Výhodnější je být lídr než se třást, jestli někdo
Výhodnější je být lídr než se třást, jestli někdo nepředstaví něco, co budu já těžce dohánět. Třeba BEV dodávku se 60kWh aku.
… a proto zařízli vývoj elektrickýho Phaetona že…
…
… a proto zařízli vývoj elektrickýho Phaetona že…
… říká šéf největší automobilky na světě…
… protože měli z toho neexistujícího trhu obavy… Jo to zní logicky.