Autosalon Ženeva 2016: Volkswagen Caddy na CNG nově s automatickou převodovkou

Volkswagen představí na Ženevském autosalonu ve světové premiéře novou kombinaci pohonu na zemní plyn a šestistupňové převodovky DSG.

Volkswagen Caddy TGI je prvním městským dodávkovým vozem s motorem na CNG a dvouspojkovou automatickou převodovkou
foto: Volkswagen

TISKOVÁ ZPRÁVA

U Ženevského jezera se představí Caddy TGI BlueMotion, rodinné MPV a městské dodávkové vozidlo, poháněné stlačeným zemním plynem nebo , lze nyní objednávat nejen s mechanickou převodovkou, ale poprvé i s dvouspojkovou převodovkou DSG.

K dispozici jsou skříňové i osobní verze modelu Caddy s krátkým rozvorem i Caddy Maxi s prodlouženým rozvorem. Při kombinované spotřebě zemního plynu 4,1 kilogramu na 100 kilometrů, resp. 4,3 kg/100 km u verze Maxi může řidič při provozu na zemní plyn dosáhnout teoretického dojezdu 630 km, resp. 860 km u Caddy Maxi.

Emise CO2 modelu Caddy TGI dosahují hodnoty 112 g/km s krátkým rozvorem a 116 g/km u Caddy Maxi v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou, nebo 123 g/km, resp. 126 g/km u Caddy Maxi s DSG (předběžné hodnoty).

Volkswagen Caddy TGI je prvním městským dodávkovým vozem s motorem na CNG a dvouspojkovou automatickou převodovkou

foto: Volkswagen

Pod podlahou nových modelů Caddy a Caddy Maxi TGI BlueMotion jsou uloženy speciální vysokotlaké nádrže na stlačený zemní plyn CNG (Compressed Natural Gas), takže nákladový prostor o objemu až 3200 litrů v Caddy, resp. 4130 litrů v Caddy Maxi zůstává maximálně využitelný.

Vůz je navíc vybaven palivovou nádrží na 13 litrů benzinu. Ocelové nádrže s válcovým tvarem jsou plněny zemním plynem stlačeným na více než 200 barů. V modelu Caddy s krátkým rozvorem pojmou čtyři nádrže uložené pod podlahou 26 kg zemního plynu, v Caddy Maxi TGI má pět nádrží na plyn kapacitu 37 kg.

Volkswagen Caddy TGI je prvním městským dodávkovým vozem s motorem na CNG a dvouspojkovou automatickou převodovkou

foto: Volkswagen

Palivo z nádrží je přiváděno do motoru TGI se zdvihovým objemem 1,4 litru, který splňuje novou emisní normu EU 6. Základem je nový zážehový motor TSI, upravený pro provoz na stlačený zemní plyn (CNG).

Mezi modifikované komponenty patří například hlava válců a ventilový rozvod, klikový mechanismus, písty, vedení a ventily. Vývojáři přizpůsobili rovněž řídicí jednotku motoru, katalyzátor a výfukové turbodmychadlo. Kompatibilita se zemním plynem byla zohledněna již při základním vývoji řady zážehovým motorů TSI.

Motor TGI poskytuje v modelu Caddy maximální točivý moment 200 N.m v rozsahu otáček od 1500 do 3500 min-1. Nejvyššího výkonu 81 kW/110 k dosahuje tento motor mezi 4800 a 6000 min-1. Hodnoty nejvyšší rychlosti užitkové i osobní verze modelu Caddy TGI jsou 174 km/h s mechanickou převodovkou, resp. 172 km/h s DSG.

Téměř monovalentní pohon na zemní plyn v modelu Caddy TGI BlueMotion používá benzin Natural 95 z palivové nádrže za běžných okolností pouze ve fázi spuštění a zahřívání motoru na provozní teplotu při teplotách nižších než minus 10 °C.

Volkswagen Caddy TGI je prvním městským dodávkovým vozem s motorem na CNG a dvouspojkovou automatickou převodovkou

foto: Volkswagen

Zásoba benzinu je pro uživatele zároveň zárukou mobility i v případě, že by nebyla v bezprostředním dosahu žádná z více než 110 plnicích stanic CNG v České republice, více než 900 plnicích stanic CNG v Německu, nebo 4200 plnicích stanic CNG v Evropě.

Již u předchozí generace byla nabízena verze Caddy na CNG pod označením Ecofuel. Již od poloviny roku 2015 lze objednávat motor TGI pro čtvrtou generaci modelu Caddy s mechanickou převodovkou. Od začátku června 2016 bude poprvé uveden do prodeje nový Caddy TGI s DSG.

Tato šestistupňová dvouspojková převodovka je navíc přizpůsobena pro provoz taxislužby a v segmentu A městských dodávkových vozů s pohonem na zemní plyn je jedinečná.

Také Caddy Alltrack, který byl nedávno představen při dynamické prezentaci, může jezdit na zemní plyn. Lifestylová varianta modelu Caddy s „offroadovými“ stylistickými prvky je nástupcem modelu Cross Caddy a zákazníci ji mohou objednávat s motorem TGI v kombinaci s mechanickou převodovkou a – rovněž od poloviny letošního roku – se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

tisková zpráva

7 Comments on “Autosalon Ženeva 2016: Volkswagen Caddy na CNG nově s automatickou převodovkou”

  1. Vy jste tady všichni tak
    Vy jste tady všichni tak nechutní ignoranti, až to bolí.
    Já například na tuto verzi čekám už dost dlouho, protože první s 5ti stupňovou převodovkou byla dost nepovedená verze.
    Mě je jedno, že jste zapšklý elektromobilisti, stejně pochybuji, že 90% těch, co tu řve, vůbec elektromobil mají.
    Ale když mám za úkol odvést zboží 800km daleko, potřebuji něco, s čím tam dojedu rychle a efektivně. A to mi žádný elektromobil nedopřeje.
    Takže s těma kecama běžte vážně už do háje.

    Pane Hořčíku, už jste zde byl vyzván, abyste s tím tady něco dělal, přidávám se této výzvě.

    1. To je dobrý postřeh a já
      To je dobrý postřeh a já bych šel ještě dál, proč by e-Caddy nemohl být postavený na MEB podvozku Budd-e tedy rovnou se 101kWh baterií a 150kW rychlodobíjením?

      To by mohlo znamenat přímo revoluci u užitkových vozidel. Rozhodně by mi to dávalo větší smysl než právě ten koncept Budd-e.

Napsat komentář