Jihokorejská automobilka Hyundai, které patří značka Kia, odhalila na autosalonu Ženeva 2015 nový koncept diesel-hybridu Kia Sportspace. „Není to sedan, hatchback a ani kombi,“ píše se v tiskové zprávě.
foto: Kia
Podle automobilky Kia je nová Kia Sportspace „model schopný naplnit potřeby těch, kteří odmítají kategorizaci v otázkách životního stylu nebo samotných automobilů.“
Gregory Guillaume vedoucí návrhář pro Evropu otevřeně komentuje okolnosti vzniku tohoto konceptu: „Kia v tomto důležitém segmentu evropského trhu nenabízí žádné kombi, avšak já se rozhodl, že nevytvoříme prostě další model v tradičním duchu vozů kombi. Tento vůz staví na touhách, které jsem měl ještě jako mladý student designu ve Švýcarsku.“
Design vnějšku vozu
Kia SPORTSPACE jde netradiční cestou. Představuje kompoziční rysy, které jsou jednoznačně odlišné a propracované. Dlouhý a štíhlý profil konceptu s nepřerušovanými plochami a rozhodnými křivkami je akcentován výrazným sklonem zadního D-sloupku a uspořádáním výklopné zádi téměř ve stylu hatchbacku.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Ženeva 2015: Kia ukáže úspornou převodovku
Autosalon Ženeva 2015: Kia představuje nový úsporný motor
Elektrický koncept Kia Trailster se stálým pohonem všech kol
K co nejhladšímu obtékání vzduchu kolem zadní části karoserie napomáhá střešní spoiler a difuzor. Dvojice koncovek výfuků zabudovaných do difuzoru odrážejí svým tvarem mnohoúhelníky koncových světel. Do středové části difuzoru je zabudováno svisle orientované zadní mlhové světlo.
Vzhled konceptu SPORTSPACE ještě ozvláštňují jedinečná 20″ litá kola s 10 paprsky a prvky z uhlíkových vláken, včetně pětiúhelníkových nábojů kol prosvítajících na pozadí paprsků. Kola se díky svému ztvárnění zdánlivě otáčejí i ve chvílích, kdy vůz stojí.
Moderní interiér
Na obvyklé pozici vnitřního zpětného zrcátka se nachází tenký displej, do nějž se promítají obrázky ze zadní kamery. Na tomto displeji se zobrazují i další informace důležité pro řízení.
Nezbytným požadavkem ke vzniku atraktivního cestovního vozu jako Kia SPORTSPACE byla schopnost přepravovat lyže. Lyže je možné uložit mezi zadní sedadla, kdy kůží čalouněná loketní opěrka slouží i k položení lyží.
Po odsunutí směrem vzad se odhalí dvě volné dutiny k uložení dvou tabletů pro každého ze zadních cestujících. Zadní pasažéři rovněž mohou využít jedinečný systém u uchycení tabletu v zádové části předních sedadel, a tak sledovat videa nebo jiný multimediální obsah v pohodlné výšce očí.
Zadní část centrálního tunelu hladce přechází do zavazadelníku. Do podlahy kufru čalouněného matnou kůží je zabudováno 28 otočných kuliček tvořících inovativní řešení pro manipulaci s nákladem.
V kombinaci s nízkou nákladovou hranou usnadňují nakládání těžkých kufrů a dalšího vybavení. Když majitel SPORTSPACE sepne zapalování, všechny ocelové kuličky z nerez oceli klesnou o 3 mm do příslušné dutiny, aby zavazadla za jízdy necestovala sem a tam.
Hnací ústrojí
Koncepční model SPORTSPACE pohání nejnovější varianta diesel-elektrické soustavy pohonu T -Hybrid, která se již představila v roce 2014 společně s konceptem Optima T-Hybrid na pařížském autosalonu.
Pokrokové hnací ústrojí, nabízející okamžité a agilní zrychlení za všech situací při nízkých emisích škodlivin, je dalším dokladem vyspělých technologických schopností automobilky Kia.
Kompaktní a lehký vznětový motor 1,7 litru je nyní vybaven dvojitým přeplňováním, tedy tradičním turbodmychadlem s variabilní geometrií, jehož účinek je zde posílen prostřednictvím elektromotoru.
Elektrické přeplňování s pracovním napětím 48 V zvyšuje točivý moment spalovacího motoru za velmi nízkých otáček motoru, ale i při zrychlování, kdy zajišťuje hladké a bezpečné předjíždění.
Díky zcela nezávislé aktivaci je tato komponenta schopna reagovat rychleji než tradiční turbodmychadlo roztáčené pomocí výfukových plynů. Technologie pracující s napětím 48 V je současně zřetelně jednodušší a lehčí než konvenční hybridní ústrojí.
Nejmodernější inovace v oblasti pohonu jde ruku v ruce s aktivní zadní nápravou se zavěšením typu multi-link, která zprostředkuje i krátkodobý pohon všech kol.
Použité hnací ústrojí tak umožňuje nulovou produkci emisí při pomalých přesunech, například během parkování nebo popojíždění v kolonách, ale současně skvěle doplňuje i požitek z aktivní jízdy, jehož příslibem je dynamický exteriér tohoto vozu.
Kia SPORTSPACE – rozměry
Délka: 4855 mm
Šířka: 1870 mm
Výška : 1425 mm
Rozvor: 2840 mm
Tak mě by třeba zajímala
Tak mě by třeba zajímala spotřeba a taky interiér nejen na předních sedadlech, ale i na zadních a uspořádání úložného prostoru. Ale na první pohled zaujme, má svůj styl.
Moc pekne auticko, ale ten
Moc pekne auticko, ale ten interier nic moc 🙁
A zvenku bych tomu jeste odstarnil ty dva skarede vyfuky 😀
To je skor kompresor a nie
To je skor kompresor a nie turbo. Motor sam je vlastne cerpadlo, tym ze do neho elektricky vzenu vzduch, podporia jeho moment a obohatia zmas pre lepsiu expanziu. To iste snad urobi aj paralelny elektromotor.
Tak jestli to budou
Tak jestli to budou prodávat, je to fakt nádherné auto.
A snad zmiznou i ta vnější zrcátka a nahradí je taky kamerami…
Kio, jen houšť.
Hybrid to sice není, ale
Hybrid to sice není, ale auto je to pěkný, ovšem tak za 300 klacků, víc nedám.
Plno keců v článku, ale
Plno keců v článku, ale mě v současnosti vždy zajímá kapacita baterie eventuelně kolik to na elektriku dojede. Tohle jestli dobře přes ty kecy v článku chápu tak nemá žádnou baterku pro nájezd. Tedy nechápu co to tu dělá, asi aby byli články na hybridu.
jedna se o hybrid, takze to
jedna se o hybrid, takze to urcite ma svoje misto na Hybridu.
:/ to ze daji k normalnimu
:/ to ze daji k normalnimu turbodmychadlu jeste elektricky turbo na 48V z tohoto auta nedela hybrid. Elektricke „turba“ si muzete dat aji na skutra a automobil, ale porad to bude normalni auto s elektricky pohanenym preplnovanim motoru. Aby auto mohlo byt nazvano hybridem, tak musi mit moznost se aspon rozjet pri popojizdeni malou rychlosti ve meste (jako toyota prius) a s timdle autem si leda roztocite vetracek v motoru…
V dnešním SM k tomu
V dnešním SM k tomu Michael Winkler uvádí, že tohle bude mnohem levnější než plug-in hybrid. No aby nebylo:-D To je šaškárna, hybrid opravdu není o turbu s elektromotorem. A to spojení s dieselem…to je jobovka.
v clanku se pise:
„Použité
v clanku se pise:
„Použité hnací ústrojí tak umožňuje nulovou produkci emisí při pomalých přesunech, například během parkování nebo popojíždění v kolonách“
Ja to teda chapu tak, ze se to umi rozjet i ciste na elektrinu, jako treba Prius. Ackoli jen na popojizdeni…
Je tam i trakcni
Je tam i trakcni elektromotor, ale pouze 48V.. Takze vycouvat z garaze s tim pude… jestli to neni fixni jen na jeden smer :D.
Pro predstavu, tohle je v
Pro predstavu, tohle je v hybridni Optime:
Battery type Lead: carbon
Voltage: 48 V
Energy: 0.96 kWh
Max power (motor): 15 ps (11 kW)
Max torque: 55 Nm (41 lb ft)
Battery weight: 31 kg
Motor weight: 10.8 kg
zdroj: press.kia.com/eu/press/products/14_09_29_48%20-%20optima%20mild%20hybrid%20paris%20world%20premiere/