Autosalon Ženeva 2015: Lexus LF-SA - luxusní malé auto

redakce - 04 Březen 2015

Na ženevském autosalonu 2015 se ve světové premiéře představuje nová studie Lexus LF-SA Concept. Unikátní malé auto naznačuje, že v budoucnu bude chtít Lexus pronikat i do dalších segmentů.Autosalon Ženeva 2015: Lexus LF-SA - luxusní malé auto

Studie LF-SA coby ukázka zaujetí automobilky Lexus pro budoucí designové trendy zkoumá v rámci značky nečekaná teritoria a volí cestu smělého ztvárnění plného emocí.
foto: Lexus

TISKOVÁ ZPRÁVA

V loňském roce uběhlo přesně 25 let od představení vůbec prvního vozu značky Lexus, sedanu LS 400. Na oslavu tohoto milníku Lexus pověřil své evropské designové studio ED2 úkolem ztvárnit koncept mimořádně kompaktního vozu do města v uspořádání 2+2 a rozměrově menšího než obvyklé vozy automobilového segmentu B.

Do budoucího světa, na který mnozí nahlížejí jako na svět s rostoucím vlivem technologií a virtuálních zkušeností, přijíždí koncept LF-SA i jako řidičsky zaměřený vůz, a odráží tak vizi automobilky Lexus, podle které budou reálné řidičské zkušenosti tou nejvyšší formou luxusu.

V kontextu tohoto pohledu pak LF-SA Concept spojuje smělou interpretaci designové filozofie L-finesse značky Lexus s potěšením z jízdy, které bude vždy definovat tzv. pokrokový luxus vyjadřovaný všemi vozy tohoto výrobce.

LF-SA Concept odráží atmosféru víkendových dobrodružství při každodenních jízdách po městě a zkoumá budoucnost, ve které si řidiči vozů Lexus budou moci vychutnávat luxus reálných řidičských zkušeností a současně si užívat tu nejvyšší formu palubní konektivity, zábavy a bezpečnosti.

Autosalon Ženeva 2015: Lexus LF-SA - luxusní malé auto

foto: Lexus

Zmiňovaná atmosféra dobrodružství se odráží i v barevné kombinaci tohoto konceptu; lakování karoserie v hvězdně stříbrném odstínu odkazuje na vesmírný výzkum, zatímco interiér je inspirován pohledem na zatmění slunce.

DESIGN EXTERIÉRU

Návrhářům automobilky Lexus se u nového konceptu Lexus LF-SA podařilo docílit působivě kompaktních rozměrů (délka 3450 mm, šířka 1700 mm, resp. výška 1430 mm) s poukazem na manévrovatelnost a agilitu důležitou pro městské vozy. Ze stylistického ztvárnění je zřejmá robustnost a sebejistota.

Výrazně tvarované povrchy konceptu LF-SA odráží vyzývavější a avantgardní stylistický přístup 'Time in Design', kde se způsob vnímání vozu při pohledu z různých úhlů mění.

Autosalon Ženeva 2015: Lexus LF-SA - luxusní malé auto

foto: Lexus

Lomený vzor vyzařující ze středového loga Lexus, jakožto nejnovější interpretace vřetenovité masky chladiče, přechází z dvouprostorové grafiky do výrazné 3D formy, s mocným dopadem na přední blatníky a boční partie karoserie a důrazem na široký a pevně rozkročený postoj tohoto konceptu.

Kontrast mezi konvexními a konkávními povrchy karoserie je akcentován efektním vybráním nad podběhy kol a nejvýrazněji pak vzadu, což celkovému ztvárnění propůjčuje jedinečné proporce a evokuje intenzivní pocit dynamiky a pohybu vpřed.

Na vřetenovitý tvar masky chladiče poukazuje lomené dvoustupňové ztvárnění zadních partií, kde jsou začleněna sdružená světla ve tvaru písmene „L“ s náznakem opěrného oblouku. Charakteristické signatury značky Lexus, např. motiv hrotu šípu, vidíme i na dalších místech, např. v provedení světel pro denní svícení.

DESIGN INTERIÉRU

I přes své mimořádně kompaktní vnější rozměry se může koncept LF-SA pochlubit překvapivě prostornou kabinou. Klíčem k pocitům celkové prostornosti je „manipulativní“ schopnost návrhářů, patrná například z rozmáchlého designu přístrojové desky poukazující na šířku kabiny.

Autosalon Ženeva 2015: Lexus LF-SA - luxusní malé auto

foto: Lexus

Jelikož typický vůz do města je zpravidla obsazen pouze řidičem, v kabině s uspořádáním 2+2 je pohodlí řidiče prioritou. Sedadlo řidiče je pevné a nastavuje se volant a pedály – a tak se vůz přizpůsobuje řidiči, nikoli naopak.

Sedadlo předního spolujezdce je naopak posuvné a uvolňuje prostor k nástupu cestujících na zadní sedadla. Tato dualita funkce upřednostňující řidiče je ještě podpořena designem interiéru, jenž pracuje s prostorem, materiály a objemy s cílem vytvořit v kabině dvě jasně rozlišitelné vzájemně se překrývající zóny ve tvaru elipsy.

Mezi detaily řešenými v duchu 'řemeslné kultivovanosti' po celé kabině zaujmou např. lehké integrované loketní opěrky na středové konzole a panelech dveří (u značky novinka), nebo náznaky dotykových palubních ovladačů a systémů palubní zábavy nové generace, a to analogových i digitálních.

Strohý kokon kapličky přístrojů před řidičem skrývá černou, ostře řezanou konstrukci ukazatelů, v níž jakoby plavou digitální údaje připomínající hologramy; tradiční uspořádání středové konzoly je zde nahrazeno displejem HUD s projekcí do středu základny předního skla a možností sledování v širokém úhlu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toto auto se mi moc líbí když se na toto auto dívám tak mi připadá jako bugyna japonsko dělá skvělá auta.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Studie LF-SA coby ukázka zaujetí automobilky Lexus pro budoucí designové trendy zkoumá v rámci značky nečekaná teritoria a volí cestu smělého ztvárnění plného emocí."
Mal som Skodu 120 a to bolo tiez auto plne "emocí" a nebolo ani take drahe :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zrcátka! :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Musím podotknout, že je opět vidět, že design nebyl děln v Asii, protože by se pravděpodobně na něj nedalo moc dívat.


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.e-station