Autosalon Ženeva 2015: elektromobil QUANTiNO s dojezdem 1000 km

Lichtenštejnská společnost nanoFlowcell AG už před rokem představila elektrickou limuzínu Quant E. Pro letošní ročníku ženevského autosalonu má připravenu další novinku, a to menší elektromobil QUANTiNO s dojezdem 1000 km.

Koncept malého elektromobilu QUANTiNO (2+2 míst, délka pouze 3,91 m) má nabídnout dojezd 1000 km
foto: nanoFlowcell AG

Baterie společnost nanoFlowcell AG fungují jako kombinace palivového článku a klasické baterie. Ve dvou nádržích je skladován tekutý elektrolyt, který pak „bateriový článek“ spotřebovává.

QUANTiNO je rozpracováním původního konceptu Quant E. Max. rychlost je omezena 200 km/h a slibovaný dojezd činí 1000 km na jedno „nabití“/natankování elektrolytu.

Zajímavé je, že se firma rozhodla pro nízkonapěťové řešení a voltáž vozu činí pouze 48 V. Takové řešení má podle Nunzia La Vecchii, technického šéfa firmy, řadu výhod. Mimo jiné i rychlejší homologaci.

Auto pak pohání čtyři elektromotory o čýkonu 25 kW, celkem tedy nabízí výkon 100 kW (134 koní). Doplnění pohonných hmot probíhá tak, že se každá ze dvou 175l nádrží naplní jiným typem kapaliny.

nanoFlowcell AG

24 Comments on “Autosalon Ženeva 2015: elektromobil QUANTiNO s dojezdem 1000 km”

  1. je to vymysl… nizsi napeti
    je to vymysl… nizsi napeti neklade mensi naroky na kabelaz… to je blbej kec, na 48V musite mit proud 2000A na max vykon 100kw zatimco na 300V staci proud 330A takze staci šestkrát!!!!! mensi prurez vodice. Ty klacky na 2000A by musely mit prumer skoro jak ruka 😀 😀 kdyz nekdo pise novinky o elektronice, tak by mel mit aspon zakladni vzdelani o pojmech jako je napriklad proud, napeti, prurez vodice, vykon.

    1. Auto ma 4x elektromotor po
      Auto ma 4x elektromotor po 25kW. Predpokladam ze vykon uvadi spickovy. Nejvetsi vykon je potreba na zrychleni, to znamena ze max proud bude kolem 520A po dobu cca 10s z 0-100km/h (autobaterie ma starovaci proud kolem 640A). Pri ustalene rychlosti jsou proudove odbery radove mensi. Treba startovací kabely pro automobily maji prurez cca 16-25mm2 ….

      1. Konečně článek, který
        Konečně článek, který ví o čem mluví Vážený pane pisateli, když čtete ty ostatní příspěvky , tak si asi myslíte totéž co já. Kecálkové se baví o elmobilech a nemají ponětí o vodivosti, zátěži vodičů a nakonec ani o elektromotorech. Je to skvělá budoucnost a 1000km dojezd by definitivně položilo výrobu těch pracných a na údržbu náročných současných automobilů i když jsou to některé opravdové skvosty.
        Projel jsem se v Nissan -Leaf, který prodávají v Pardubicích. Je to elmobil a i když má nyní dojezd jen 250km,
        tak je to paráda. Téměř tichý provoz a ruší vás jen okolo projíždějící auta.Cena za km jízdy – 40 haléřů a nabíjíte doma.Bohužel cena je poplatná novince, Do 2-3let se objeví elmobily podobné jako Quant Quantino za cenu do 300.000 Kč
        a oponenti se nebudou stačit divit, pokud se to nestane již dříve.Letní a podzimní autosalony také překvapí.EU se může těšit na zmenšený hluk a zplodiny minimálně na 50% .

      2. A kam se vám v tom
        A kam se vám v tom výpočtu poděly ty další tři motory? Těch vašich 520 si ponásobte čtyřma a to je hodnota, na kterou musí být vše dimenzováno, baterií počínaje. Při jízdě po dálnici bude potřeba stále dodávat kontinuálně několik set A. A kdykoliv sešlápnete plyn, vyletí odběr hodně přes kiloampéru. Ono 100kW na auto zase není kdoví jaký výkon.

  2. Toto by mohlo byt
    Toto by mohlo byt zaujimavejsie riesenie nez vodik. Podstatne ale je aby bol cyklus uzatvoreny, teda spotrebovany elektrolyt treba uskladnit a precerpat spat do cerpacich stanic, kde by sa dal regenerovat. Ked toto dokazu, tak v tom nevidim ziadny problem. Jedine je tu este otazka nakolko toxicky ten elektrolyt je a co by sa stalo keby unikol do prostredia (napr. pri havarii).

          1. Záleží na chemii
            Záleží na chemii použitých elektrolytů. Vanadiové články dosahují 100.000 nabíjecích cyklů s účinností 75-80% (nabití/vybití). Loni bylo s použitím „slaných“ elektrolytů dosaženo 84%. Podrobnosti o článcích firmy Nanoflowcell jsem ale ještě nikde nedohledal. Pravděpodobně proto, že jsou v procesu celosvětového patentového řízení… Vůbec se na tomto poli hodně mlží právě kvůli potenciálu patentů.

Napsat komentář