Švýcarsko. Nože, čokoládam hodinky, banky, Alpy. A také inovativní koncepty v oblasti městské dopravy. Asi nejzajímavěji se v tomto ohledu profiluje společnost Rinspeed podnikatele Franka M. Rinderknechta. Aktuálně představila unikátní elektrické vozítko microMAX.
foto: Rinspeed
Rinspeed se nebojí šokovat. A vždy si k tomu vybere tu nejvhodnější příležitost – autosalon v Ženevě. V průběhu uplynulých let tam představil například eXasis, iChange nebo elektromobil pojmenovaný “UC?”.
Příští rok 7. března představí Rinspeed v Ženevě další svůj originální nápad. Je jím elektromobil microMax, jakýsi mix mezi letištním autobusem a službou Car2Go společnosti Daimler.
“Moderní sdílení aut je založeno na webových nebo smartphone aplikacích. Pracují v reálném čase: potřebujete pravidelně jezdit do práce nebo někam odjet naopak právě teď,” vysvětluje princip fungování Rinderknecht.
“microMAX s unikátnímy svislými sedačkami je ideální pro svižnou dopravu na krátké vzdálenosti,” dodává. Elektromobil připomínající ze všeho nejvíc mikrobus je dlouhý pouhých 3,6 metru – menší než BMW Mini.
Přesto se do něj vejde řidič, tři pasažéři a kočárek. Nebo nákupní košík. Auto je vysoké 2,2 metru, což umožňuje instalaci svislých sedaček, kde je prostor naše a vaše ctěné pozadí upozaděn a naopak zvýrazněna opěrka.
Právě díky tomu je v microMAXu tolik místa. V autě je kávovar, lednička a plná konektivita. Tomu říkáme veselé ježdění. Každý si ho navíc může upravit jak chce – řemeslníci nebo spediční firmy si prostě nainstalují takový modul, který jim vyhovuje.
Jestli to nebude tím, že
Jestli to nebude tím, že dovoz nových generací vozu Subaru Libero(*) z Asie vázne…?
Tak si holt postavili náhražku a když už, tak elektrickou – v tamních podmínkách ta nejefektivnější volba, transport paliv je tam komplikovanější a nájezdy minimální.(**)
(*)vozu, který jsem tam, především v izolovanějších oblastech, viděl nejčastěji (snad krom variací na nádražní mulu) – byť rovnou připouštím, že jsem byl možná všímavější, majíc totéž auto před domem…
(**) Švýcarsko má podobu relativně uzavřených údolí, kde je kolem cca 1km silnice postaveno „městečko“ (česky: „vesnice“), pak 5-10 km další a další je až ve 20km a x*1000 výškových metrů vzdáleném údolí, takže na vzdálenosti delší než 30 km se tam jezdí spíš vlakem.
Jsou tam i „ostrovní“ oblasti, které spojuje se zbytkem světa jen lanovka a turistické (cyklo) stezky se 30% (a vyšším) stoupáním.
pekne no IMHO
pekne no IMHO useless.
stacilo by ho zvacsit, aby sa dozadu voslo aspon 6 pasazierov, vyhodit zbytocnosti ako kavovar a podobne a miesto drahej baterky s obmedzenym dojazdom radsej CNG.
soutěž mladých
soutěž mladých designérů o budoucnosti taxi v Praze: zvítězil elektromobil
To sa mi zdá, alebo je fakt
To sa mi zdá, alebo je fakt na palubnej doske vpravo kávovar Dolce Gusto? 😀
Nezdá, je tam. Chlubí se s
Nezdá, je tam. Chlubí se s ním i v tiskovce :).