Elektromobil Mitsubishi CA-MiEV, na autosalonu Ženeva 2013 představené elektrické auto nápadně připomínající Prius, je horkým želízkem v ohni automobilky Mitsubishi. Konečně máme podrobnější specifikace.
foto: Mitsubishi
Elektromobil Mitsubishi CA-MiEV (zatím koncept) má nabídnout dojezd až 300 km na jedno nabití. To je téměř 3x víc než kolik dnes nabízí světově nejprodávanější elektromobil Nissan Leaf.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid: v Japonsku jde na odbyt
Autosalon Ženeva 2013: Mitsubishi představí elektromobil s dojezdem 300 km
Ostatně, Mitsubishi má přeci jen delší zkušenost se sériovou výrobou elektromobilů než Nissan. Mitsubishi svůj elektromobil iMiEV uvedlo na trh už v roce 2009. Nissan Leaf šel do prodeje teprve o rok později.
Specifikace CA-MiEV:
Počet míst: 5
Baterie: 28 kWh
Výkon: 80 kW (107 koní)
Pohon: přední náprava
Dobíjení: bezdrátové indukční WiTricity
Rozměry: 4050 mm délky, 1775 mm šířky, 1550 mm výšky
Rozvor: 2550 mm
Hmotnost: 1300 kg
Aerodynamický koeficient: 0,26
Jasně,není to v reálu
Jasně,není to v reálu možné. Snad ještě ,kdyby se plížili ustálenou čtyřicítkou . . . .
To musi byt preklep ne?
Z
To musi byt preklep ne?
Z 28kWh chcou vymacknout 300km? to by znamenalo spotrebu 9.3kWh/100km 😀
nemelo by tam byt treba 38kWh? nebo 48kWh? 🙂
ja jsem sice zastance elektromobilu, ale tohle je i na me moc… Tesla uvadi 17kWh/100km, Nissan 14kWh/100km a vsichni vime ze v realu je ta spotreba jeste vyssi, takze 9.3 je fakt divne…
Souhlasím, je to kravina i
Souhlasím, je to kravina i dle japonského cyklu, který je ještě „plouživější“ než NEDC (a to už je co říct) to na 28kWh 300km nemůže dát. Původní iMiev má 16kWh baterku se kterou váží 1080kg a NEDC má tuším cca 130km.
co dodat, snad že koncept snese vše 🙂
Překlep to není – naopak
Překlep to není – naopak je to hlavní „selling point“ toho konceptu. Jistěže v reálu to 300 km nebude, je to koncept. Nikdo neví zda opravdu vznikne a když, tak jaké bude mít parametry. I více než 200 km by ale byl relativní úspěch vezmeme-li v úvahu, že většina elektromobilů dnes reálně nabízí dojezd do 130 km, max. do 160 km.