Autosalon Tokio 2017: Toyota GR HV Sports - šetrný sporťák

Jan Horčík - 06 Říjen 2017

A ještě jednou příprava Toyota na nadcházející tokijský autosalon. Po obřím hranatém Tj Cruiseru přichází pravý opak - štíhlý šetrný sporťák.auto Toyota GR HV Sports hybrid

Matně černé lakování karoserie vyjadřuje výkon a agresivitu.
foto: Toyota

Toyota na 45. ročníku tokijského autosalonu představí ve světové premiéře svůj nový koncepční vůz GR HV SPORTS zaměřený na sportovní jízdu v kombinaci s šetrným provozem eko-vozidla. Autosalon se koná od 25. října do 5. listopadu ve výstavním centru Tokyo Big Sight.

auto Toyota GR HV Sports hybrid

foto: Toyota

Design je inspirovaný monopostem TS050 Hybrid, s nímž závodní tým Toyota Gazoo Racing soutěží ve světovém vytrvalostním šampionátu WEC. Používá střechu typu "Targa", kterou se pyšnily i legendární sportovní kabriolety Toyota Sports 800 (též známá jako Yotahachi) a Toyota Supra.

auto Toyota GR HV Sports hybrid

foto: Toyota

Pohonné ústrojí THS-R (zkr. Toyota Hybrid System-Racing) vychází z hybridních technologií odladěných díky závodnímu speciálu TS050 Hybrid.

auto Toyota GR HV Sports hybrid

foto: Toyota

auto Toyota GR HV Sports hybrid

foto: Toyota

Koncepční vůz GR HV SPORTS zhmotňuje funkčnost ryzího sportovního vozu a poukazuje na monopost TS050 Hybrid svými LED světlomety, litými koly a zadním difuzorem. Z designu je zřejmé propojení automobilky s motoristickým sportem.

auto Toyota GR HV Sports hybrid

foto: Toyota

Atmosféru připomínající závodní vůz dokreslují spínače automatické převodovky umístěné na středové konzole. Zajímavostí je tlačítko spínače zapalování na hlavici řadicí páky.

Radost z kontroly nad vozem

Potěšení z jízdy s ryzím sportovním vozem dodávají jízdní schopnosti THS-R v kombinaci s pocitem svobody, který zajišťuje konstrukce „Targa“.

auto Toyota GR HV Sports hybrid

foto: Toyota

Stačí stisknout tlačítko k přepnutí do režimu ručního řazení a můžete si vychutnávat jízdu se šestistupňovým manuálním ústrojím s „H“ schématem řazení (vůz jinak řadí automaticky).

auto Toyota GR HV Sports hybrid

foto: Toyota

auto Toyota GR HV Sports hybrid

foto: Toyota

Baterie hybridního pohonu se nachází téměř v samotném středu vozidla. Zástavba těžké baterie co nejblíže středu vozidla přispívá k lepším jízdním schopnostem sportovního vozu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

moc nerozumim tomu hybridu. to neni klasicky hsd od toyoty? tam je totiz prevodovka planetova. ne stupnova.

Planetová převodovka se umí chovat i jako manuálního, může mít předdefinované převodové poměrně a skokově řadit podle nich. Pro ridicem se to chová jako automat. Jen nerozumím řadícímu schéma do H, tam asi budou na konci drah snímače. Stačilo by sekvenční řazení vpřed a vzad.

---

2x Kia Soul EV
BMW i3

taky jsem si to takhle vysvetlil. jen se mi tomu nechce verit.

Obrázek uživatele Aas

presne toto mi napadlo? Nic viac o ustrojenstve Toyota neprezradila?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Zatím bohužel víc nevíme.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je velmi hezké, já měl kdysi Celicu z áček, moc jich nebylo a to auto bych měl do teď kdyby mi ji manželka nezbořila.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% online
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?

Newsletter