Autosalon Tokio 2017: Toyota GR HV Sports – šetrný sporťák

A ještě jednou příprava Toyota na nadcházející tokijský autosalon. Po obřím hranatém Tj Cruiseru přichází pravý opak – štíhlý šetrný sporťák.

Matně černé lakování karoserie vyjadřuje výkon a agresivitu.
foto: Toyota

Toyota na 45. ročníku tokijského autosalonu představí ve světové premiéře svůj nový koncepční vůz GR HV SPORTS zaměřený na sportovní jízdu v kombinaci s šetrným provozem eko-vozidla. Autosalon se koná od 25. října do 5. listopadu ve výstavním centru Tokyo Big Sight.

auto Toyota GR HV Sports hybrid

foto: Toyota

Design je inspirovaný monopostem TS050 Hybrid, s nímž závodní tým Toyota Gazoo Racing soutěží ve světovém vytrvalostním šampionátu WEC. Používá střechu typu „Targa“, kterou se pyšnily i legendární sportovní kabriolety Toyota Sports 800 (též známá jako Yotahachi) a Toyota Supra.

auto Toyota GR HV Sports hybrid

foto: Toyota

Pohonné ústrojí THS-R (zkr. Toyota Hybrid System-Racing) vychází z hybridních technologií odladěných díky závodnímu speciálu TS050 Hybrid.

auto Toyota GR HV Sports hybrid

foto: Toyota

auto Toyota GR HV Sports hybrid

foto: Toyota

Koncepční vůz GR HV SPORTS zhmotňuje funkčnost ryzího sportovního vozu a poukazuje na monopost TS050 Hybrid svými LED světlomety, litými koly a zadním difuzorem. Z designu je zřejmé propojení automobilky s motoristickým sportem.

auto Toyota GR HV Sports hybrid

foto: Toyota

Atmosféru připomínající závodní vůz dokreslují spínače automatické převodovky umístěné na středové konzole. Zajímavostí je tlačítko spínače zapalování na hlavici řadicí páky.

Radost z kontroly nad vozem

Potěšení z jízdy s ryzím sportovním vozem dodávají jízdní schopnosti THS-R v kombinaci s pocitem svobody, který zajišťuje konstrukce „Targa“.

auto Toyota GR HV Sports hybrid

foto: Toyota

Stačí stisknout tlačítko k přepnutí do režimu ručního řazení a můžete si vychutnávat jízdu se šestistupňovým manuálním ústrojím s „H“ schématem řazení (vůz jinak řadí automaticky).

auto Toyota GR HV Sports hybrid

foto: Toyota

auto Toyota GR HV Sports hybrid

foto: Toyota

Baterie hybridního pohonu se nachází téměř v samotném středu vozidla. Zástavba těžké baterie co nejblíže středu vozidla přispívá k lepším jízdním schopnostem sportovního vozu.

tisková zpráva

6 Comments on “Autosalon Tokio 2017: Toyota GR HV Sports – šetrný sporťák”

    1. Planetová převodovka se umí chovat i jako manuálního,
      Planetová převodovka se umí chovat i jako manuálního, může mít předdefinované převodové poměrně a skokově řadit podle nich. Pro ridicem se to chová jako automat. Jen nerozumím řadícímu schéma do H, tam asi budou na konci drah snímače. Stačilo by sekvenční řazení vpřed a vzad.

Napsat komentář