Autosalon Tokio 2017: elektromobil Mitsubishi e-Volution s umělou inteligencí

redakce - 06 Říjen 2017

Mitsubishi oslaví na 45. autosalonu v Tokiu světovou premiéru modelu Mitsubishi e-Volution Concept. elektromobil Mitsubishi e-Volution

Koncept elektromobilu Mitsubishi e-Volution
foto: Mitsubishi

MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT

  • Umělá inteligence násobí schopnosti řidiče i samotného vozidla
  • Soustava pohonu 4WD s trojicí elektromotorů
  • Aktivní kontrola stáčení vozu kolem svislé osy (AYC) s využitím dvou elektromotorů
  • Elektrický pohon s vysokým točivým momentem
  • Jízdní schopnosti s adaptivní odezvou
  • Funkce osobního kouče

Vývojová studie elektromobilu naznačí pravděpodobné směřování vozů Mitsubishi v nejbližších letech. Mitsubishi e-Volution Concept je novou generací vysoce výkonného elektrického SUV-crossoveru, představujícího jakousi ochutnávku budoucích vozů od MMC.

Mitsubishi e-Volution Concept ve snaze nabídnout co nejvyšší potěšení z jízdy spojuje ty nejlepší technologie Mitsubishi Motors s flexibilitou vozů SUV, připravených poprat se s jakýmkoli terénem.

Studie e-Volution Concept je dalším rozšířením know-how MMC na poli SUV ve směru kombinace elektrického pohonu a pohonu všech kol, včetně dalšího posunu na novou úroveň prostřednictvím umělé inteligence (AI).

Uvedené prvky společně přinášejí bezpečné a příjemné jízdní schopnosti, s přesnými reakcemi na požadavky řidiče za všech klimatických podmínek a bez ohledu na typ povrchu.

Model e-Volution Concept byl postaven s cílem podnítit přirozenou zvídavost řidiče i zbytku posádky, v přesném souladu s významem slova Evolution (evoluce, rozvoj).

Studie e-Volution Concept využívá vysokokapacitní baterii a výkonné elektromotory s vysokým točivým momentem, poskytující hladkou a dynamickou odezvu, kterou se elektromobily liší od vozidel se spalovacím motorem.

Soustava pohonu 4WD s trojicí elektromotorů využívá jeden samostatný elektromotor k pohonu kol přední nápravy a nový systém AYC (aktivní kontrola stáčení vozu kolem svislé osy) s dvojicí elektromotorů, který zajišťuje koordinovanou činnost dvou zadních elektromotorů prostřednictvím elektronicky řízeného vektorování točivého momentu v rámci systému AYC. Při jízdě po městě, na rychlostních komunikačních i silnicích plných zatáček tento systém vždy zajišťuje ostré a pohotové reakce, věrně odrážející záměry řidiče.

Mozkem studie e-Volution Concept je systém umělé inteligence (AI), který dále posouvá řidičovy schopnosti. Systém AI díky soustavě senzorů dokáže okamžitě sledovat změny stavu vozovky a aktuální dopravní situace, stejně tak jako záměry řidiče. Jelikož systém dokáže hladce koordinovat záměry řidiče s výkonovými charakteristikami vozidla, účinně podporuje řidiče všech schopností.

Díky speciální funkci osobního kouče v rámci systému umělé inteligence je možné řidiči předávat nové znalosti, a nenuceně tak zlepšovat jeho řidičské schopnosti. Systém si nejprve vytvoří celkový obraz o úrovni řidičských schopností a následně připraví program školení, na jehož základě poskytuje rady prostřednictvím hlasového dialogu a velkého displeje na přístrojové desce.

Ve výsledku tak řidič bez ohledu na úroveň vlastních schopností rychle získá vůz, který se chová přesně podle jeho záměrů, a brzy tak zakusí požitek z jízdy na dříve nepoznané úrovni.

Mitsubishi e-Volution Concept bude jedním z 12 prezentovaných modelů od Mitsubishi. Bude jej doprovázet nové SUV kupé Eclipse Cross, v Japonsku odhalené vůbec poprvé, určené k prodeji na japonském trhu od počátku příštího roku. Součástí prezentace bude i Outlander PHEV a další klíčové modely MMC prodávané v Japonsku.

Osobní asistent s prvky umělé inteligence

Osobní palubní asistent Mitsubishi Motors s prvky umělé inteligence (AI) se snaží komplexním způsobem porozumět celé posádce vozidla. Přináší nové „propojené“ motoristické zkušenosti tím, že poskytuje správný druh informací pro bezpečnější a pohodovější cestování, například i tak, že podporuje komunikaci mezi řidičem a zbytkem rodiny doma.

Klíčové vlastnosti osobního asistenta s umělou inteligencí:
  
1) Dialogový systém

Osobní asistent AI využívá nejmodernější technologie umělé inteligence, včetně rozpoznávání hlasu a zpracování přirozeného jazyka, s cílem správně porozumět tomu, co cestující říkají, a rozmlouvat s nimi co nejvíce přirozeným jazykem, bez ohledu na ruchy z dopravy na pozadí.

Díky technologii tzv. hlasového otisku a rozpoznávání osob dokáže systém rozlišit mezi cestujícími, učit se na základě jejich řeči a chování, resp. poskytovat jim služby nejlépe odpovídající jejich preferencím a potřebám.

Řidič pomocí tohoto systému může hlasem ovládat nejrůznější palubní funkce, jako je klimatizace, stěrače, světlomety a další. Systém rovněž zprostředkuje informace o stavu vozidla, včetně upozornění na případné závady.

Funkce osobního asistenta AI pro rozpoznávání hlasu využívá hybridní systém, který spojuje zpracování v cloudu s lokálním (palubním) zpracováním dat. Lokální systém zajišťuje vysokou přesnost rozpoznávání hlasu, a to i bez připojení k síti nebo v době, kdy je síťové připojení omezené.

2) Konektivita s různými zařízeními a obsahem

Osobní asistent AI podporuje konektivitu s nejrůznějšími zařízeními a obsahem. Dokáže se například spojit s dronem a ověřit dopravní situaci vpředu na trase, resp. poskytnout cestujícím pohled z ptačí perspektivy na přírodní scenérie v okolí.

Ukázka chytrých reproduktorů

Mitsubishi Motors letos poprvé v Japonsku představí bezdrátové reproduktory (tzv. chytré reproduktory) ukazující na možnosti propojení domácnosti s vozidlem. Reproduktory využívají asistentku Alexa ze služby Amazon Echo a virtuálního osobního asistenta Google Home. Chytré reproduktory jsou jednou ze služeb palubní konektivity, které MMC vyvíjí.

Asistentka Alexa ze služby Amazon Echo používá hlasové příkazy k přehrávání hudby, práci s kalendáři, online nakupování a ovládání chytrých elektrických spotřebičů. Služba Google Home zahrnuje osobního asistenta (VPA), který využívá hlasové příkazy k přehrávání hudby, práci s kalendáři a ovládání chytrých elektrických spotřebičů.

Využívání chytrých reproduktorů je na vzestupu, zejména ve Spojených státech. V prezentaci budou moci návštěvníci zhlédnout, jak se asistenti ve spolupráci s chytrými reproduktory propojí s vozidly, kde mohou ovládat světlomety, upravit teplotu v interiéru nebo zamknout či odemknout dveře. Návštěvníci autosalonu si budou moci tyto funkce vyzkoušet i osobně.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Krueger

Ja nevim, ale co udelat uplne obyc auto na el. Co nejjednodusi aby se nemelo co pos..s dojezdem do prace a zpatky a za par korun. Me by to stacilo a myslim ze vetsine lidi taky. Tohle tady uplne chybi. Takovej VW brouk pred 50lety ale na baterky...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To by asi nestíhali vyrábět...
Nechápu proč téměř všeci se snaží zpočátku dělat "SuperCarWithThousandThings" a nezačnou "SimpleEasyEVwithBigRange" ve velkých sériích.
Možná proto, že první auto také mělo kožené sedačky (páč neměli jiný hadr).

Tesla se naopak vyznačuje tím že vnitřek je úplně holej. :))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Tak to udělej.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Michelin

"Umělá inteligence násobí schopnosti řidiče"
Pravdou, je ze nekteri ridici by mohli za pomoci umele inteligence dosahnout inteligence alespon prumerne. :-)
To se bude na silnicich hned lepe dychat.

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Problém násobení bych viděl v tom, že 0 x cokoliv = 0.

Obrázek uživatele Michelin

Pravda, to mi nedoslo. :-)

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdy,cena,baterka,lvl5,sdileni? Zase napikacu info.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přijedu z práce a řeknu svýmu e-Volutinovi "Tak se zaparkuj já jdu na jedno"
a on "Nikam nejdeš, uděláme si malý brainstorming. Pořád ti nejdou kruhové objezdy a také musíme dopilovat pravotočivé zatáčky! "
:-)

A já mu řeknu "Vodjezdi si to sám ty kkte!" :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Radovan

No já bych umělou inteligenci moc neprovokoval. Plácne Vás dveřmi, střelí airbagem a když se mu nebudete líbit, tak těsně před nárazem do zdi vypne bezpečnostní pásy :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% online
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?

Newsletter