Autosalon Tokio 2015: Mercedes-Benz Vision Tokyo
Tokijský autosalon 2015 je v plném proudu. Hlavní tématem jsou šetrná elektrická auta s robotickým řízením. A přesně to je i případ konceptu Mercedes-Benz Vision Tokyo.
foto: Daimler
Začátkem letošního roku ukázal Daimler v Las Vegas futuristický koncept robotického auta Mercedes-Benz F 015. Vision Tokyo je pokračováním této linie.
Auto je navrženo speciálně pro mladou "generaci Z". Jde o plug-in hybridní minivan s vodíkovým pohonem a celkovým dojezdem 980 km. Z toho 190 km ujede vůz jen na baterie.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Tokio 2015: elektrické SUV Mitsubishi eX
Autosalon Tokio 2015: Lexus představil vodíkové auto LF-FC
Autosalon Tokio 2015: elektromobil Nissan IDS s 60kWh baterií
Mercedes-Benz Vision Tokyo je plně robotické auto určené pro megaměsta budoucnosti. Zcela vás oddělí od ruchu ulice i strastí dopravy.
Díky strojovému učení a dalším pokročilým algoritmům se auto učí stále nové věci o svých cestujících a neustále se vyvíjí. Vtipné je, že zatímco Daimler tuto funkci prezentuje jako něco technologicky vzdáleného, automobilka Tesla Motors ji dnes v elektromobilu Tesla Model S aktivně využívá v programu Autopilot.
Rozměry konceptu jsou 4803/2100/1600 mm a vejde se do něj až pět pasažérů. Pochopitelné je masivní využití CFRP materiálů a LED technologie.
Co je natom vtipneho?
skoda ze autor clanku nevie rozdiel "plne roboticke auto" a Autopilot od Tesla-i, taky VW uz je na mile dalej s asistetncnymi systemami pre seriove auta. Nehovoriac ze Mercedes uz ma pre autonomne auto aj certifikaciu v niektorych USA statoch.
autor clanku mluvi o strojovem uceni, ktere je podle Mercedesu hudbou vzdalenou a Tesla ho pritom pouziva ve svych autech uz dnes...
To je nepřesné. Tesla ho nevyužívá přímo ve vozech. Vozy pouze shromažďují data, odesílají je do centrály a tam probíhá samotné strojové účení. Takže změny se projeví až po aktualizaci firmwaru auta.
Jelikoz auta nejen shromazduji data a odesilaji je ale taky prijimaji nove, zmeny se tak projevuji prubezne. Nikoli az s novou verzi sw.
Nikoliv. Auta průběžně nic nepřijímají. Tesla musí vydat pokyn k nasazení nového firmwaru a ten se stáhne a nainstaluje, obvykle v noci. Ale jinak se za provozu rozhodně nic nemění. Víte jak by to bylo nebezpečné?
meni...
Sice jen u aut s novym autopilotem, ale meni :-) Rikal to Musk a rikaji to i lidi na forech a uz se o tom i pise na webu. Napr zde
a prece se toci :-D
Sorry, ale ne. Nic o učení v reálném čase tam napsáno není. Píšou tam o druhém nebo třetím dni, to bych bral. Auto naskenuje cestu a zjistí, jak to projel řidič, pošle data ke zpracování a zpět se v noci vrátí aktualizovaný firmware autopilota. Auto samotné nemá dostatečný výkon a ani logiku na to, aby bylo schopno samostatného strojového učení.
jiste, ja nerikal, ze se uci samotne auta, ale ze prijimaji nove data a uci se tak cela flotila. Proto se tomu taky rika fleet learning.
PS: a zrejme to probiha automatiky na rozdil od softwarovych updatu, ktere musi uzivatel potvrdit (naplanovat) a znehybni se mu tak auto na 1-2 hodiny.