Autosalon v Soulu v Jižní Koreji je zásadní událostí především pro asijské automobilky. Domácí Hyundai se samozřejmě snaží blýsknout jak se dá. Představil své auto na vodík – Blue2.
Hyundai by rád na dosud neexistujícím trhu s vodíkovými auty obsadil pokud možno co nejvíce pozic. Chce prodávat první auta na vodík už od roku 2012. A cestu si razí právě také nejnovějším konceptem Hyundai Blue2. Svým vzhledem částečně připomíná dřívejší koncept i-Flow.
Auto na vodík je vybaveno palivovými články o výkonu 90 kW (1,65 kW/l). Co se týká spotřeby, dokáže auto ujet až 34,9 km na jeden litr paliva, což je ekvivalent spotřeby 2,87 l/100 km.
Auto je vybaveno pneumatikami s nízkým valivým odporem a litými koly, která jsou navržena tak, aby snižovala aerodynamický odpor vzduchu. Interiér je pojat velmi futuristicky, jak se na Asii sluší a patří.
Vůbec celé auto je doslova prošpikováno pokročilými technologiemi. Jeho stav se promítá do vnějšího světa skrze sadu speciálně přizpůsobených LED panelů umístěných vpředu i vzadu na karoserii.
Blue2 Hybrid navíc dokáže řidiče rozpoznat a automaticky mu otevřít nebo zavřít dveře. Místo zpětných zrcátek slouží kamery. Uvnitř auta slouží posádce informační OLED displeje ze superlehkého temperovaného skla Gorilla.
Hyundai Sonata Hybrid – překvapení letošního roku
Auto na vodík ovlivňuje dokonce i vzduch, který posádka dýchá. Ionizér zajišťuje, aby byl neustále čerstvý, zatímco antibakteriální kůže s „ekografickou perforací“ (vzory ve tvaru lístků) zajišťují celkový „eko“ dojem.
Kromě tohoto vodíkového auta se Hyundai na autosalonu v Soulu pochlubil také modelem Sonata Hybrid, který poprvé představil na domácím trhu.
S dodávkami do USA, kde byl Hyundai Sonata Hybrid uveden na trh už v prosinci 2010, byly poslední dobou problémy. Podle mluvčího Hyundai je nicméně dalších 1550 hybridů Hyundai Sonata již na cestě do obchodů po celých Spojených státech.
Navíc automobilka Hyundai intenzivně testuje plug-in hybrid verzi auta. Ta by se mohla na trhu objevit už v roce 2013.