Autosalon Paříž 2016: podrobnosti o Mercedes-Benz Generation EQ

redakce - 06 Říjen 2016

O konceptu Mercedes-Benz Generation EQ představeném na autosalonu v Paříži už jsme krátce informovali. Aktuálně k nám dorazily další podrobnosti.auto autosalon-pariz-2016-daimer-mercedes-benz-elektromobil-generation-eq

S dojezdem až 500 kilometrů a silnými stránkami v oblastech bezpečnosti, komfortu, funkčnosti a konektivity splňuje „Generation EQ“ veškeré požadavky kladené na moderní, trvale udržitelnou mobilitu.
foto: (c) Daimler AG

O konceptu Mercedes-Benz Generation EQ představeném na autosalonu v Paříži už jsme krátce informovali. Aktuálně k nám dorazily další podrobnosti.

„Generation EQ“ slaví světovou premiéru na Pařížském autosalonu a je předzvěstí zcela nové produktové značky. Mercedes-Benz se chystá v budoucnosti prodávat elektromobily napájené z akumulátorů pod značkou EQ. Označení EQ znamená „Electric Intelligence“ a je odvozeno od „emocí a inteligence“.

auto autosalon-pariz-2016-daimer-mercedes-benz-elektromobil-generation-eq

foto: (c) Daimler AG

Studie Mercedes-Benz Generation EQ se vzhledem sportovního SUV/kupé poskytuje výhled na novou generaci vozidel s elektrickým pohonem. Vysokou jízdní dynamiku zajišťují dva elektromotory, jejichž systémový výkon lze díky modulárním akumulátorovým komponentům zvýšit až na 300 kW.

„Budoucností jsou automobily s nulovými emisemi. A naše nová značka EQ dalece překračuje rámec elektrické mobility. EQ symbolizuje rozsáhlý elektrický ‚ekosystém‘ zaměřený na služby, technologie a inovace," řekl Dieter Zetsche, šéf Daimleru.

Platforma pro rozmanité modely elektromobilů

Nová generace elektromobilů bude založena na platformě, která je vyvíjena speciálně pro modely s elektrickým pohonem napájeným z akumulátorů. Tato technika je v každém ohledu rozšiřovatelná a použitelná pro rozmanité modely.

Rozvor a rozchod kol, jakož i všechny ostatní systémové komponenty, zejména akumulátory, jsou díky modulární systémové platformě variabilní. Koncept vozidla tak lze optimalizovat pro jakékoli požadavky elektricky poháněných modelů.

auto autosalon-pariz-2016-daimer-mercedes-benz-elektromobil-generation-eq

foto: (c) Daimler AG

Základní platforma je vhodná pro SUV, sedany, kupé i další modelové řady. Skelet karoserie je podobně jako u moderních sériově vyráběných modelů Mercedes-Benz vyroben z kombinace různých materiálů, především oceli, hliníku a uhlíkových kompozitů.

Interiér budoucnosti

Na dvou ze tří úzkých ramen volantu jsou umístěny dotykové ovládací prvky, které jsou integrovány do displejů OLED. Tyto displeje ukazují v příslušném menu odpovídající ikonky a symboly. Díky dotykové funkci může řidič procházet různými menu a svůj výběr potvrdit kliknutím.

auto autosalon-pariz-2016-daimer-mercedes-benz-elektromobil-generation-eq

foto: (c) Daimler AG

Širokoúhlý displej LCD TFT s úhlopříčkou 24" (53 x 11 cm) a vysokým rozlišením ukazuje v zorném poli řidiče všechny důležité informace, například rychlost jízdy, dojezd, provozní údaje nebo navigační mapu a pokyny.

Inovace se projevuje v diferenciaci mezi velmi redukovaným a komplexním zobrazováním včetně mezistupňů. Je na řidiči, zda upřednostní velmi čistý design s nízkou hustotou informací, nebo si nechá zobrazovat větší množství informací.

Protože „Generation EQ“ nemá konvenční vnější zpětná zrcátka, promítají kamery obraz situace za vozidlem na displeje integrované ve dveřích. Jak kliky dveří, tak i elektrické ovládání jsou aktivovány dotykovými prvky.

EQ: nová značka elektrické mobility od vynálezce automobilu

EQ nabízí rozsáhlý ekosystém produktů, služeb, technologií a inovací v oblasti elektrické mobility. Spektrum sahá od elektromobilů přes nástěnné nabíječky a nabíjecí služby až po domácí zásobníky energie.

auto autosalon-pariz-2016-daimer-mercedes-benz-elektromobil-generation-eq

foto: (c) Daimler AG

„Elektrický smart byl v roce 2007 průkopníkem elektrické jízdy. Nyní přepínáme ovladač. Jsme připraveni na spuštění elektrické ofenzivy, s níž pokryjeme všechny automobilové segmenty od kompaktní až po luxusní třídu,“ dodává Dieter Zetsche.

Komfortní nabíjení doma i na cestách

„Generation EQ“ používá nejnovější generaci nabíjecí techniky. Vozidlo je připraveno jak pro nabíjení doma prostřednictvím indukce nebo nástěnné nabíječky, tak i pro rychlonabíjení.

auto autosalon-pariz-2016-daimer-mercedes-benz-elektromobil-generation-eq

foto: (c) Daimler AG

Ideální symbiózu s bezdrátovým nabíjecím systémem prostřednictvím indukce nebo nástěnné nabíječky by mohly v budoucnosti vytvořit zásobníky energie Mercedes-Benz.

Domácnosti, které disponují vlastními fotovoltaickými panely a které budou svou nadbytečnou elektrickou energii ze slunečního záření přechodně ukládat do zásobníku energie Mercedes-Benz, tak mohou dalekosáhle profitovat z možnosti získávat „zelený proud“ nezávisle na trhu s energiemi.

Výrazně zkrácené doby nabíjení přinese zavedení rychlonabíjení prostřednictvím systému CCS (Combined Charging System). Evropský standard nabíjení umožňuje rychlonabíjení s mnohem větším výkonem než dnes.

V současnosti je již možné nabíjení s výkonem 50 kW a ojediněle až 150 kW. Ve střednědobém a dlouhodobém horizontu se počítá s nabíjecím výkonem dokonce až 300 kW. Během pěti minut by tak bylo možné získat elektrickou energii na ujetí 100 kilometrů s nulovými lokálními emisemi.

Asistenční systémy pro nejvyšší bezpečnost

„Generation EQ“ samozřejmě disponuje také nejnovějšími asistenčními systémy Mercedes-Benz. Společně s velmi přesnými mapovými podklady našeho partnera HERE tak tyto systémy znají například přesné poloměry zatáček, jakož i polohu a velikost kruhového objezdu.

auto autosalon-pariz-2016-daimer-mercedes-benz-elektromobil-generation-eq

foto: (c) Daimler AG

Vozidlo tomu může automaticky přizpůsobovat rychlost jízdy a jízdní dynamiku, aby si mohl řidič užívat ještě vyšší úrovně komfortu a snadnějšího řízení. EQ tím činí další krok na cestě k autonomní jízdě, vždy za předpokladu bezpečnosti a v souladu s legislativou.

Mimořádný zřetel byl přitom brán na optimalizovanou spolupráci jednotlivých prvků, tzv. „senzorovou fúzi“, tedy inteligentní propojení dat z různých senzorů. Tento aspekt patří podle názoru odborníků značky Mercedes-Benz k jednomu z nejdůležitějších předpokladů pro následnou realizaci automatizované, autonomní jízdy.

Rozšířená komunikace prostřednictvím technologie Car-to-X

Inženýři jdou ale ještě o krok dál. Studie „Generation EQ“ disponuje technologií Car-to-X, takže si dokáže vyměňovat informace s infrastrukturou a ostatními vozidly. To je ideální základ pro řadu nových asistenčních systémů, které doplňují stávající systémy, a činí tak další krok ve snaze o eliminování nehod.

auto autosalon-pariz-2016-daimer-mercedes-benz-elektromobil-generation-eq

foto: (c) Daimler AG

Pro řidiče jsou užitečné rovněž informace o možnostech nabíjení v okolí. Jakmile „Generation EQ“ zjistí, že do zadaného cíle nelze dojet s disponibilním množstvím elektrické energie v akumulátorech, informuje řidiče o odpovídajících možnostech nabíjení na mapě navigačního systému.

Zobrazování map HERE ve formátu 3D a v reálném čase

Digitální rozhraní toho dokáže ale ještě mnohem více. Dalším výjimečným prvkem jsou velmi detailní náhledy města ve formátu 3D v progresivním designu.

Technickým základem je mapová platforma HERE. Díky ní lze například při vyhledávání speciálních cílů zvýraznit restaurace, možnosti pro nákupy či pamětihodnosti.

Ostatní budovy jsou elegantně odsunuty do pozadí. Další těžiště v uspořádání nových map HERE spočívá v redukci vizuální komplexnosti během jízdy. Řidič tak vidí pouze pro navigaci důležité budovy a informace.

Zobrazování map je zároveň výhledem na zavedení nových speciálních funkcí pro elektromobily. Řidič dostává upozornění na nabíjecí stanice a informace, kde je možné podél trasy využívat indukční nabíjení.

Inteligentní podpora řidiče

Uživatelské prostředí je zaměřeno na optimální podporu řidiče, například co se týče optimálního využívání disponibilního množství energie v akumulátorech a z toho vyplývajícího dojezdu.

Inovativní ukazatel spotřeby poskytuje řidiči zpětnou vazbu o jeho stylu jízdy a informuje ho o potenciálech pro úsporu energie. Řidič navíc může sbírat bonusové kilometry, pokud mimořádně efektivně zachází s energií v akumulátorech – podobná funkce je již známá ze současných modelů.

Myslitelné jsou navíc i další podněty pro řidiče. Ukazatel na širokoúhlém displeji mu signalizuje, že s aktuálním dojezdem dosáhne nejen zadaného cíle, ale může se rozhodnout i pro zajížďku ke spontánní návštěvě přátel.

Prostřednictvím nasbíraných bonusových kilometrů cestující poznají, jaké atrakce nebo zajímavá města mohou na základě jejich stylu jízdy dosáhnout z aktuální polohy.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Aerodynamický odpor?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Do výroby prej snad už 2018.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele PaRi

Dotykové ovládání mi přijde v situacích, kdy je potřeba se soustředit na jinou činnost nepraktické. Třeba dnes jsem potřeboval několikrát zapnout ofuk předního skla a čudlík ne a ne nahmátnout (Škoda Octavia Scout). Takže jsem se rozptýlil ostřením na sloupek a tlačítka s pidipopiskem. Bylo mi to nepříjemné a věřím, že i dost nebezpečné. Zatoužil jsem po řadě klasických páčkových vypínačů, kus za 7,- Poslepu bych je nahmatal.

Oni výrobci letadel moc dobře ví, proč dávají do kokpitu klasiku.

Obrázek uživatele Kuk

+1

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Aneb jak v mnoha slovech neříct vůbec nic podstatného.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mne sa paci displayove riesenie od mb. Asi si tu urobim nepriatelov,ale pride mi praktickejsie ako teslacke riesenie. Napriklad sucasne Ecko ma skvele riesenu palubovku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ked zacnes vyuzivat google mapu so zobrazenim premavky pochopis ze uzky a siroky displej je na to neprakticky. Na zaciatku mi stacila v tesle navigacia v hornej polovici, dole som maval media prehravac, pretoze oproti bmw bol displej obrovsky. Teraz uz mavam mapu na celu obrazovku lebo sa mi lepsie vopred rozhoduje kadial cez mesto pojdem.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil