Autosalon IAA Frankfurt 2017: Volkswagen ukáže zdokonalený elektromobil I.D.CROZZ

Koncept elektromobilu Volkswagen I.D. Crozz představil Volkswagen mezi trojicí nových elektroaut v Číně. Na autosalonu IAA 2017 ve Frankfurtu ukáže jeho zdokonalenou verzi.

Design nového konceptu nyní podle Volkswagenu ještě blíže sériové verzi
foto: Volkswagen

Volkswagen urychluje vývoj nové generace inovativních elektromobilů a na autosalonu IAA (Internationale Automobil-Ausstellung, 12. – 24. září 2017), který začíná příští týden ve Frankfurtu, představí zdokonalenou verzi studie I.D.CROZZ.

Přepracovaný koncept vychází z modulární platformy MEB pro vozy s elektrifikovaným pohonem. Vyznačuje se čistým, působivým designem, který se nyní ještě více přibližuje sériovému modelu.

Mezi charakteristické stylistické prvky patří široká kapota motoru společně s velkými oblouky blatníků a leskle černou střechou. Díky kompaktnímu elektromotoru a lithium-iontovým akumulátorům, integrovaným do podlahy vozidla, navazuje na vzhled moderního SUV také interiér.

Výsledkem je tzv. „open space“, prostorový koncept se čtyřmi variabilně nastavitelnými samostatnými sedadly, který obklopí cestující útulnou atmosférou.

tisková zpráva

45 Comments on “Autosalon IAA Frankfurt 2017: Volkswagen ukáže zdokonalený elektromobil I.D.CROZZ”

  1. Uber: v Česku už pro nás jezdí 2.000 řidičů a téměř
    Uber: v Česku už pro nás jezdí 2.000 řidičů a téměř 200.000 pravidelných zákazníků 😉

    connect.zive.cz/clanky/uber-v-cesku-uz-pro-nas-jezdi-2-tisice-ridicu-a-temer-200-tisic-pravidelnych-zakazniku/sc-320-a-189375/default.aspx

        1. nojo jenže TESLA za ně dí poctivou kvalitu s budoucností,
          nojo jenže TESLA za ně dí poctivou kvalitu s budoucností, kdežto konzerva jen fosil do servisu 😉 hlavně musíš vědět na který straně barikády ti stojí :))

          PS: a ten obrázek co opisuju při vkládání komentáře zní stylově ten se povedl : Kunden UNIVERSO :))))

      1. Cim tezsi neodpruzena hmota, kterou musite roztacet, tim vice
        Cim tezsi neodpruzena hmota, kterou musite roztacet, tim vice to pozira akceleraci. Pravdou, ale je, ze u ev nebo hybridu, se diky rekuperaci zase vrati cast, zpet diky vetsi kineticke energii. U cisteho spalovaku je ten rozdil ve spotrebe vetsi.
        Jeste, ale vstupuje do hry , ze vetsi kola=vetsinou sirsi kola, tedy vetsi valivy odpor.

          1. Hlavni rozdil je v tom, ze kola rotuji. Je to jako roztacet
            Hlavni rozdil je v tom, ze kola rotuji. Je to jako roztacet setrvacnik. Kolega nekde nastudoval, ze vahu kola muzete vynasobit trikrat a dostanete vahu jakou by jste musel nalozit do auta aby to pusobilo pro motor stejnou zatez.

            1. To asi kolega nastudoval chybně. Stačí se nad problémem
              To asi kolega nastudoval chybně. Stačí se nad problémem trochu zamyslet a zjistíš sám, že se může jednat maximálně o dvojnásobek a to ještě pouze v teoretickém případě že by celá hmota kola byla soustředěna jen do prstence na obvodu. Což u reálného kola samozřejmě není takže výsledný koeficient se dá odhadnout někde kolem 1,5x – 1,7x. Fyzikální důkaz tohoto tvrzení není nijak složitý

              PS: hodne odpružené hmoty v autě taky rotuje, půlka věcí v motoru, hřídele atd …

              1. Hmotnost kol má vliv hlavně při častém rozjíždění a
                Hmotnost kol má vliv hlavně při častém rozjíždění a tedy nízkých rychlostech. Je třeba dodat více energie na roztočení větší hmoty. Větší valivý odpor se zase naopak projevuje při vyšších rychlostech, kde nabývá na vlivu. Rotace odpružených hmot v autě je relativně nepodstatná.

                1. Hmotnost kol má vlv ve všech rychlostech, vždy je nutné
                  Hmotnost kol má vlv ve všech rychlostech, vždy je nutné více energie na roztočení větší hmoty. Ale v malých rychlostech potřebuješ pro jejich roztočení naopak relativně málo energie, například pro rozdíl 20-40 kmh je to podstatně míň než pro 120-140 kmh

                2. Šlo mi o to, že při vyšších rychlostech je energie
                  Šlo mi o to, že při vyšších rychlostech je energie nutná k roztočení kol relativně zanedbatelná vzhledem k energii nutné k pohybu samotného vozidla. Vaše tvrzení nepopírám.

                3. Pokud se nebavíme o odporu vzduchu tak energie pro
                  Pokud se nebavíme o odporu vzduchu tak energie pro roztočení kol je vůči energii pro akceleraci celého auta v konstantním poměru.

                  Pokud do toho zahrneme odpor vzduchu tak ten pochopitelně s rychlostí strmě roste a vliv setrvačnosti kol i celého auta na celkovou potřebnou energii se pak zmenší

                4. Bavíme se o energii nutné k uvádění vozu do pohybu. Tedy
                  Bavíme se o energii nutné k uvádění vozu do pohybu. Tedy odpor vzduchu tam samozřejmě je. Šlo mi jen o to, že větší kola se projeví v autě větší spotřebou převážně při rozjezdech, kdy na to řidiči kvůli subjektivně vnímanému horšímu zrychlení více šlapou plus další faktory. Ve vyšších rychlostech je vliv hmotnosti kol vzhledem k dalším faktorům zanedbatelný.

                5. Ano ovšem to stejné platí i pro hmotnost celého auta.
                  Ano ovšem to stejné platí i pro hmotnost celého auta. Jinak já osobně naopak subjektivně vnímám horší zrychlení až při vyšších rychlostech – a ono je horší i objektivně z fyzikálních důvodů, takže na to šlapu více ve vyšších rychlostech. Na rozjezdy dávám plynu podstatě míň. Ale každý to může mít jinak, připouštím ..

                1. Ne průměr kola v tom násobení nehraje žádnou roli,
                  Ne průměr kola v tom násobení nehraje žádnou roli, samozřejmě kromě možného jiného roložení jeho hmoty a faktu že větší kola obecně bývají těžší. Nicméně teoretický dvojnásobek je tabu, ten překročit nejde

                2. Ale hraje. Větší část hmoty je totiž vzdálenější od
                  Ale hraje. Větší část hmoty je totiž vzdálenější od středu rotace. Kdyby to nehrálo roli, nebyl by rozdíl mezi stejně těžkými 19 a 21palcovými koly (a taková existují), protože průměr celého kola dorovnávají pneumatiky.

                  Edit: upravil jste to dřív, než jsem dopsal reakci.

                3. Ano s tím souhlasím, proto jsem to i upřesnil
                  Ano s tím souhlasím, proto jsem to i upřesnil

                4. Tak jsem to myslel. Vetsi prumer=vetsi paka.
                  Tak jsem to myslel. Vetsi prumer=vetsi paka.

                5. Větší průměr = větší páka pokud se bavíme o
                  Větší průměr = větší páka pokud se bavíme o větším ráfku při stejném obvodu pneu

                  jinak větší průměr celého kola zároveň znamená menší otáčky

  2. na jednej strane chápem, že sa VW nechce púšťať do
    na jednej strane chápem, že sa VW nechce púšťať do EVčiek, kým nie je cena batérií na povedzme 1OO USD za kwh.
    Ale zas na druhej strane – niekoľko rokov ukazovať iba jeden render za druhým, to si fakt koledujú o posmešky.

    Chápu snáď, že teraz už EVčka netreba postupne hypovať tak, ako pred 10 rokmi?
    Že nemusia vytvárať buzz okolo funkčného modelu 2 roky dopredu, ako to musí robiť Musk, pretože Tesla takto buduje očakávanie investorov, čo je pre nich absolutne existečná vec.

    Kdežto VW používaním tých istých nástrojov skôr vyvoláva dojem, že nie sú schopní dať na trh nič zmysluplné.

Napsat komentář