Autosalon Frankfurt: Toyota Prius+

Nové sedmimístné MPV s modelovým označením , poháněné plně hybridním ústrojím značky , se představí na blížícím se mezinárodním . Prius+ je vůbec prvním , který zákazníkům v Evropě nabídne sedmimístné uspořádání interiéru v kombinaci s plnohodnotným .

Toyota si vytyčila cíl udělat ze značky Prius celou rodinu aut už před lety. Prius+ je jedním z prvních přírůstků.
foto: Toyota

Jak lze odvodit ze samotného názvu, Prius+ nabídne výrazně prostornější interiér, a to z pohledu cestujících i jejich zavazadel. Nové MPV je o 155 mm delší, 30 mm širší a 85 mm vyšší než standardní . O 80 mm se prodloužil i rozvor náprav, a tak je možné usadit dospělé pasažéry ve všech třech řadách sedadel.

Třetí řadu bylo možné vytvořit úpravou konstrukce hnacího hybridního systému Toyota . Nyní se používá prostorově nenáročný modul s lithium-iontovými akumulátory, který je zabudován ve středové části vozidla mezi předními sedadly.

Nejnovější přírůstek do rodiny Prius nabízí maximálně prostorný interiér pro pohodlné cestování posádky se všemi zavazadly bez jakýchkoli kompromisů.

Nová technologie lithium-iontových akumulátorů staví na více než deseti letech praktických zkušeností s akumulátory typu NiMH, které se doposud používají u standardního modelu Prius.

Nové akumulátory byly podobně jako samotný plně hybridní pohon Toyota navrženy v souladu s nejpřísnějšími standardy v otázkách životnosti a spolehlivosti, tedy tak, aby bezchybně fungovaly po celou dobu životnosti samotného vozidla.

Ve voze je použita pohonná hybridní soustava Toyota Hybrid Synergy Drive poslední generace, jejíž hospodárnost podporují i aerodynamické parametry a nízká hmotnost modelu Prius+.

Plnohodnotný hybridní pohon nabídne parametry emisí na vrcholu třídy. Emise CO2 budou nižší než 100 g/km, při zanedbatelných emisích NOx a pevných částic.

Toyota Prius+ se na vybraných evropských trzích začne prodávat již v první polovině
roku 2012.

tisková zpráva

5 Comments on “Autosalon Frankfurt: Toyota Prius+”

  1. Nová technologie
    Nová technologie lithium-iontových akumulátorů staví na více než deseti letech praktických zkušeností s akumulátory typu NiMH, které se doposud používají u standardního modelu Prius.

    Tato veta vyznela jako kdyby napsali: Nova technologie elektropohonu stavi na vice nez sto let praktickych zkusenosti se spalovacima motorama.

      1. jakoze jedine co maji tyto
        jakoze jedine co maji tyto akumulatory stejne je ze ukladaji elektrinu, jinak jsou to uplne rozdilne technologie, Ni-Mh maji 1,2V na clanek a nemusi se balancovat kazdy clanek zvlast, Li-on pouzivaji uplne jine materialy, maji 3,6V nominalni napeti, a kazdy clanek musi byt zvlast kontrolovan, kdyz mate pohonny system na 360V musite kontrolovat 100 clanku, takze BMS musi byt drahy a komplikovany… narozdil od starych tezkych Ni-Mh ktery proste nahazeli do Priusu seriove a paralelne a bylo…

        1. OK, dekuji.
          Potesilo me, ze

          OK, dekuji.
          Potesilo me, ze toyotaci zacali davat do Priuse lithiove baterky. Sledoval jsem jejich obhajovani NiMH technologie s obavou, ze bude posun k jinym technologiim jen velmi pomaly. Chapu jejich motivaci – NiMH draze dotahli ke spolehlivemu standardu, takze by u nej radi zustali, aby se jim investice vratila. Bylo to citit z vystoupeni jejich inzenyru a marketingovych sefu na minulych konferencich a prezentacich.
          Problem ve srovnavani ruznych bateriovych technologii ale zustane. Media budou chtit slyset, zda je lepsi A anebo B. Vysvetlovani, ze A je lepsi v tomto a B zase v tomto nebudou chtit media poslouchat. Nakonec zverejni kontroverzni prohlaseni nejakeho vykuka a vlakno internetove diskuse se nebude stacit divit 🙂
          Uz nekdo zacal pracovat na metodice testovani akumulatoru elektricke energie? Univerzalni a spravedlive?

          1. nechapu co myslite tou
            nechapu co myslite tou metodikou testovani akumulatoru, jsou ruzne technologie, a jelikoz se udavaji v zakladnich fyzikalnich velicinach tak je to spravedlive… serazeny od nejhorsiho po nejlepsi: Oloveny aku: Tezky, levny a kratka zivotnost 100-300 cyklu, zadny balancovani, Ni-Mh (Cd) jsou stejny, 1,2V na clanek a take zadne balancovani, 200-500 nabijecich cyklu, nutnost uplneho vybiti pred kazdym nabijenim ( neprakticke pro elektromobily ), Li-FePo4 3,2V na clanek, vysoka cena, nutnost balancovani je u vsech akumulatoru zalozenych na Lithiove technologii, Li-Po, extremni vybijeci proudy, nutnost balancovani, vysoky Ah/kg rating… kolem 130Wh/kg ( olovo ma 45Wh(kg)) a Ni-Mh na tom neni o moc lip (kolem 60WH(kg) Pak uz jen Li-ion, pouzivaj se v notasech, jsou docela drahy, a musi se balancovat a kontrolovat kazdy clanek zvlast, maji nejvyssi energetickou hustotu kolem 220Wh/kg, ale extremni nevyhoda je ze se muzou vybijet maximalne 2C nepretrzite/4C narazove(60s)coz ty jejich 5kWh packy v Priusu extremne zatezuje… u Tesly mate kolem 50kWh packu, to znamena ze spickovej vykon akupacku mate kolem 200kW a nepretrzitej mate 50kW, pritom tesla je schopna jet na 10kW rychlosti tak 80km/h coz ujde, a cim vic jsou akumulatory zatezovany tim min z nich dostanete, kdyz mate treba 10Ah akupack na kole a zatezujete to 10A, tak z ty baterky vytahnete 10Ah +-, ale kdyz to osolite treba na 20A tak mate k dispozici jen 9AH, a pri 40A uz mate kolem 7,5Ah misto 10…

Napsat komentář