Autosalon Frankfurt: Peugeot se dvěma premiérami

na představuje vůz 508 RXH, třetí nabídku v rámci řady 508 a jejího vývojového programu. Peugeot 508 RXH, který je po vozu druhým modelem Peugeot poháněný  motorem, potvrzuje možnost využití technologie HYbrid4 napříč modelovou řadou.

Peugeot 508 RXH je dokladem vývoje moderní řady vozů Peugeot a ukazuje směr, kterým se budou ubírat vozy Peugeot vyšší třídy.
foto: Peugeot

Na jaře 2012, tedy pouhý rok po uvedení vozu 508, nabízí Peugeot zákazníkům nový model: 508 RXH. Jedná se o samostatnou verzi, která rozšiřuje modelovou řadu 508 v moderním a ojedinělém duchu – z pohledu rozměrů vozu, jeho stylové vizuální identity, volbou unikátní hybridní dieselové mechaniky na špičkové technologické úrovni a uvedením pouze jedné, bohaté úrovně výbavy.

Stylovou odlišnost vozu zdůrazňuje specifická přední maska, rozšířené blatníky, zvláštní denní světla a nová exkluzivní barva karoserie. Snaha odlišit se je patrná i v provedení interiéru vozu 508 RXH a harmonickém souladu speciálních barev a ušlechtilých materiálů.

Model 508 RXH s rozšířeným rozchodem kol, 18“ disky a zvýšeným podvozkem získává rysy inspirované světem „all road“. Díky pohonné jednotce HYbrid4 se však současně stává ekologicky zodpovědnou a inteligentní alternativou.

Peugeot 508 RXH s kumulovaným výkonem 200 k, který vyvíjí dieselový motor 2.0 HDi FAP uložený vpředu a elektromotor na zadní nápravě, umí řidiči nabídnout nový rozměr potěšení při řízení vozu s možností volby jednoho ze čtyř funkčních režimů jednotky HYbrid4 (automatický, nulové emise, sportovní a 4WD) a mimořádně příznivou spotřebu paliva (4,0 l/100 km a 109 g CO2/km v kombinovaném provozu).

Peugeot na frankfurtském autosalonu představí vůz 508 RXH Limited Edition: zákazníci si mohou během autosalonu on-line zarezervovat 300 očíslovaných exemplářů této speciální série v barvě karoserie Hnědá Calern a s koženým čalouněním Alcantara.

HX1 – první plug-in hybrid

HX1, představený na frankfurtském autosalonu ve světové premiéře, je koncept, který by měl podle zadávacích podmínek nabídnout až 6 míst a měl by to být vůz, který se vymyká současným konvencím: silný, atletický, s novými stylovými trendy značky Peugeot, poskytující prvotřídní obyvatelnost a unikátní pocity z jízdy a s aerodynamikou propracovanou na úroveň, která nemá obdoby.

Tváří v tvář této výzvě se základem kreativních návrhů designérů stala adaptabilita: HX1 se umí proměnit podle požadavků svého prostředí, jízdních podmínek nebo přání a potřeb svých uživatelů.

Množství mobilních aerodynamických dílů zcela podřízených hledisku rychlosti vozu spolu s velmi nízkou originální jednoprostorovou karoserií vozu HX1 s délkou 4,93 umožňují dosáhnout výjimečného koeficientu Cx 0,28.

Kabina vozu HX1, přístupná čtyřmi dveřmi s opačným otevíráním, reprezentuje vizi interiéru nejvyšší třídy, kde se snoubí ušlechtilost s moderním provedením, přírodní materiály s těmi nejvyspělejšími technologiemi.

Cestující si v interiéru užijí vynikající obyvatelnosti a vynalézavých možností uspořádání – originální konfiguraci 4+2 nebo místo řidiče, které se přizpůsobí podmínkám jízdy.

Hybridní dieselové pohonné ústrojí s kumulativním výkonem 299 koní spojuje výkonnost motoru 2.2 HDi umístěného vpředu a elektromotoru integrovaného v zadní nápravě a poskytuje všechny výhody technologie HYbrid4.

Jsou to pohon všech 4 kol a 100 % elektrický režim s dojezdem, který se u tohoto modelu díky využití funkce plug-in prodloužil až na 30 km. HX1 vykazuje neobyčejně nízkou kombinovanou spotřebu paliva: 3,2 l/100 km a emise CO2 na úrovni 83 g/km.

Peugeot pokračuje ve snižování emisí CO2 u všech vozů své modelové řady: průměrné emise vozů Peugeot se v prvním pololetí 2011 snížily na 129,8 g CO2 /km oproti 131,3 v roce 2010, a klesly tak pod hranici 130 g/km, kterou Evropská komise stanovila jako limitní na rok 2015.

3008 HYbrid4, první hybridní diesel na světě

První hybridní diesel na světě uvede Peugeot na trh v posledním čtvrtletí roku 2011 a z pohledu ekologických charakteristik i zážitků při řízení vozu tak vytvoří zcela ojedinělou nabídku.

Hybridací dieselového motoru 2.0 HDi FAP 163 k, který pohání přední nápravu, a elektrického motoru s výkonem 37 k na zadní nápravě, může crossover 3008 nabídnout nové jízdní zážitky s pohonem všech 4 kol, kumulovaný výkon 200 k, režim nulových emisí a průměrnou spotřebu paliva. Ta se v kombinovaném provozu pohybuje na hranici od 3,8 l/100 km (99 g CO2/km), což je o 35 % méně než u spalovacího motoru se srovnatelným výkonem.

e-HDi, mikro-hybridní technologie

Peugeot 508 a nový model 308 přinesly v prvním pololetí 2011 na trh s inovativní technologii e-HDi STOP & START nové generace, díky níž lze v městském provozu dosáhnout téměř 15% úspory ve spotřebě paliva. Ve druhém pololetí byla tato technologie zavedena i modelů 3008, 5008 a PARTNER.

Podstatou technologie e-HDi je spojení motoru 1.6 HDi Euro 5 s reverzním alternátorem. Ten zajišťuje funkci STOP & START a je doplněn systémem rekuperace energie při zpomalování a hybridní baterií, která dodává dodatečnou energii při startu motoru.

Sportovní elektromobil

Peugeot vyvinul koncept EX1, který dokazuje neobyčejné možnosti elektromobilu. Jedná se o nekonvenční dvoumístný roadster se dvěma elektrickými motory a kumulovaným výkonem 340 k, s pohonem všech čtyř kol, extrémně propracovanou aerodynamikou a ultralehkou strukturou. Byl stvořen pro intenzivní prožitek za volantem. EX1 již vytvořil nebo překonal několik rekordů ve zrychlení registrovaných ve Francii a Číně.

Elektromobil, elektroskútr, elektrokolo

Peugeot i0n je městský vůz nové generace se 100% elektrickým pohonem určený pro firemní i soukromé zákazníky. Lithium-iontové baterie napájejí elektrický motor o výkonu 64 k a vůz tak může nárazově vyvinout rychlost až 130 km/h, přičemž dojezd vozu je 150 km. Na elektromobil i0n, ověnčený několika evropskými cenami, bylo ke konci června 2011 přijato již více než 2 000 objednávek.

Elektrický skútr e-Vivacity, vystavený na stánku Peugeot ve Frankfurtu, je další odpovědí značky na poptávku po nových prostředcích městské mobility s nulovými emisemi: 100% elektrický, praktický, moderní, s intuitivním ovládáním a výkonný.

Elektrokútr e-Vivacity s  kompaktními lithium-iontovými bateriemi nové generace má dojezd 60 km a průměrné energetické náklady pouhých 0,4 €/100 km.

Peugeot Scooters, nejstarší výrobce jednostopých vozidel na světě a 4. nejprodávanější značka na evropském trhu v roce 2010, pokračuje ve svém ambiciózním plánu rozvoje – jeho modelová řada dnes čítá 22 modelů v rozmezí od 50 do 500 cc.

V roce 2011 společnost Peugeot Scooters uvádí na trh elektrický skútr e-Vivacity a CityStar 125 cc.

Jízdní kolo je pro Peugeot vášní, která trvá již 120 let. Nová modelová řada Peugeot Cycles, která se může pochlubit více než 50 referencemi, dokáže uspokojit očekávání každého zákazníka.

Exkluzivní exponát Design Lab DL-121 z dílny Centre de Style Peugeot vystavený ve Frankfurtu je bike koncept uváděný ve velmi malé sérii, který svým provedením v mědi přináší do cyklosvěta nový rozměr. Elektrokolo AE-11 řady Allure zapůsobí na zákazníky svým inovativním stylem a velice spolehlivou baterií Panasonic Li-ion mangan 12 Ah.

Nové služby mobility

Peugeot ve Frankfurtu představuje také své komunikační služby, které v rámci Evropy poskytuje. Peugeot Connect je k dispozici ve třech úrovních: tísňové volání Peugeot Connect SOS, asistenční služby Peugeot Connect Assistance a správa vozového parku Peugeot Connect Fleet.

Služby Peugeot Connect, které jsou k dispozici na přání nebo v rámci základní výbavy pro téměř všechny vozy modelové řady, potvrzují vedoucí postavení značky Peugeot v oblasti zajištění terciární bezpečnosti. V roce 2011 je cílem značky nadále posílit pozici lídra a službou tísňové volání vybavit přes 600 000 vozů.

Mu by Peugeot je služba nové generace. Bez ohledu na to, zda zákazník vlastní nějaký vůz či nikoliv, nabízí mu značka pronájem produktů řady Peugeot: osobní nebo užitkový vůz, skútr, kolo nebo sortiment z nabídky originálního příslušenství.

Rozmanitost nabídky služby Mu by Peugeot, která nově zahrnuje také elektrické vozy, organizační pružnost a výhodné tarify přesvědčily již více než 8 000 zákazníků v 8 evropských zemích. Značka plánuje rozvoj sítě poskytovatelů služby Mu o 75 nových míst ročně a cíl do roku 2013 je 300 míst na území Evropy.

tisková zpráva

Napsat komentář