Autosalon Frankfurt 2019: Mercedes-Benz Třída A a Třída B jako plug-in hybridy

Mercedes-Benz Cars pod značkou EQ Power zdokonaluje své hybridní modely s externím nabíjením. Nyní slaví premiéru kompaktní modely s třetí generací hybridního pohonu.

Mercedes-Benz Třída A
foto: Mercedes-Benz

EQ Power pro Třídu A a Třídu B jsou důležitou součástí ofenzivy značky Mercedes-Benz v oblasti externě nabíjitelných hybridních modelů. Společnost rozšíří do roku 2020 svou nabídku v tomto segmentu na více než 20 modelových variant.

Půjde o modely A 250 e (kombinovaná spotřeba paliva 1,5-1,4 l/100 km, kombinované emise CO2 34-33 g/km, kombinovaná spotřeba elektrické energie 15,0-14,8 kWh/100 km), A 250 e sedan (1,4l/100 km, 33-32 g/km, 14,8 -14,7 kWh/100 km) a B 250 e (1,6-1,4 l/100 km, 36-32 g/km, 15,4-14,7 kWh/100 km).

Nejdůležitější parametry nových modelů:

• dojezd s elektrickým pohonem 70-75 km (EU)
• výkon elektromotoru 75 kW
• výkon hybridní soustavy 160 kW
• točivý moment hybridní soustavy 450 N.m
• nejvyšší rychlost 140 km/h (elektrický pohon)/235 km/h (hybridní pohon; kompaktní sedan Třídy A)
• zrychlení 0-100 km/h za 6,6 sekundy (kompaktní sedan Třídy A)
• zavazadlový prostor prakticky bez omezení

Kompaktní vozy Mercedes-Benz mají motory uložené vpředu napříč. Pro dvouspojkovou převodovku 8F-DCT byl vyvinut kompaktní hybridní modul na základě stejných technických principů, které používají vozidla s motorem uloženým podélně.

Jeho součástí je synchronní elektromotor s permanentním magnetem. Jeho stator je pevně integrován do skříně modulu a uvnitř rotoru elektromotoru je uložena kapalinová spojka, která s nízkými ztrátami zajišťuje připojování a odpojování elektromotoru. Chlazení statoru a rotoru v závislosti na provozních podmínkách umožňuje bezproblémové využívání špičkového a trvalého výkonu elektromotoru.

Poprvé je u značky Mercedes-Benz zajišťováno spouštění spalovacího motoru výhradně elektromotorem. Hybridní kompaktní modely nemají žádný samostatný 12V spouštěč.

Elektromotor dosahuje nejvyššího výkonu 75 kW. Společně se čtyřválcem 1,33 litru poskytuje hybridní soustava nejvyšší výkon 160 kW a maximální točivý moment 450 N.m. Díky systému řízení elektromotoru EQ Power reagují modely A 250 e a B 250 e na sešlápnutí pedálu plynu mimořádně spontánně. Jejich jízdní výkony jsou pozoruhodné: A 250 e zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy a jeho nejvyšší rychlost je 235 km/h.

Elektrická energie je uchovávána ve vysokonapěťové sadě lithium-iontových akumulátorů s celkovou kapacitou cca 15,6 kWh, kterou lze nabíjet z vnějšího zdroje elektrického proudu. Modely A 250 e a B 250 e je možné nabíjet střídavým nebo stejnosměrným proudem.

Příslušná nabíjecí zásuvka je umístěna na pravé boční stěně vozidla. Externě nabíjitelné hybridní kompaktní modely lze nabít střídavým proudem z 10 na 100 % kapacity během 1 h 45 minut při použití nástěnné nabíječky o výkonu 7,4 kW. Stejnosměrné nabíjení z 10 na 80 % kapacity trvá cca 25 minut.

Akumulátory dodává 100% dceřiná společnost Daimleru, Deutsche ACCUMOTIVE. Vysokonapěťová sada akumulátorů je kapalinou chlazená a její hmotnost je cca 150 kg.

K mimořádně výhodnému uspořádání přispívá inovativní výfuková soustava. Ta není vedena až na konec vozidla, nýbrž ústí uprostřed pod podlahou. Koncový tlumič výfukové soustavy je umístěn ve středovém tunelu.

Umístění palivové nádrže v prostoru nápravy vytvořilo pod zadními sedadly místo pro vysokonapěťovou sadu akumulátorů. Modely A 250 e a B 250 e mají díky tomu jen nepatrně menší objem zavazadlového prostoru v porovnání s nehybridními verzemi.

Vzhledem k tomu, že kompaktní modely používají třetí generaci hybridního pohonu s externím nabíjením, disponují také všemi jejími funkcemi. Mezi ně patří zejména inteligentní provozní strategie na základě projížděné trasy, která zohledňuje mimo jiné data navigačního systému, nejvyšší povolené rychlosti a průběh trasy.

Provozní strategie pracuje s celou naplánovanou trasou a režim s elektrickým pohonem rezervuje pro úseky, na nichž je jeho použití nejsmysluplnější.

S uvedením systému MBUX (Mercedes-Benz User Experience) jsou dosavadní provozní režimy externě nabíjitelného hybridního systému ve všech modelech EQ Power převedeny do nabídky jízdních módů.

V plug-in hybridu Mercedes-Benz jsou díky tomu k dispozici nové jízdní režimy „Electric“ a „Battery Level“. Pro kompaktní modely to platí od začátku jejich výroby. V režimu „Electric“ lze využívat maximální výkony elektrického pohonu.

Spalovací motor se připojuje pouze tehdy, pokud řidič sešlápne pedál plynu až za spínač „kickdown“. V jízdním režimu „Electric“ lze navíc páčkami na volantu nastavit intenzitu rekuperace, a to v pěti různých krocích (D AUTO, D+, D, D – a D – -).

Kromě toho jsou k dispozici režimy Comfort, ECO a Sport. Řidič tak může v závislosti na aktuálních požadavcích dát prioritu elektrickému pohonu, zvýšit jízdní dynamiku kombinovaným pohonem nebo upřednostnit jízdu se spalovacím motorem, aby například zachoval dostatečný dojezd s elektrickým pohonem.

Důležitou komfortní funkcí je nezávislá klimatizace vozidla, kterou lze zapnout před odjezdem. Modely A 250 e a B 250 e jsou totiž vybaveny elektricky poháněným kompresorem klimatizace.

Funkce nezávislé klimatizace může být také komfortně aktivována prostřednictvím chytrého telefonu. Hybridní kompaktní modely se mohou pochlubit rovněž pozoruhodnou nejvyšší přípustnou hmotností brzděného přívěsu: 1600 kg.

Mercedes me Charge usnadňuje nabíjení na cestách

Komfortní a nekomplikované nabíjení je možné nejen z domácí elektrické sítě, např. pomocí nástěnné nabíječky Mercedes-Benz Wallbox, ale i na cestách. Snadné nalezení nabíjecího stojanu zajistí informační a zábavní systém MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Systém MBUX rozumí pokynům v hovorové řeči, a tak hledání může spustit věta „Hej Mercedes, najdi nejbližší nabíjecí stojany“.

Prostřednictvím služby Mercedes me Charge obdrží řidič externě nabíjitelného hybridního modelu na přání přístup k jedné z největších nabíjecích sítí na světě, která jen v Evropě zahrnuje více než 300 různých provozovatelů veřejných nabíjecích stanic (ve městech, na parkovištích, dálnicích, v nákupních centrech, atd.).

Díky navigačnímu systému mohou zákazníci značky Mercedes-Benz tyto stanice snadno vyhledat a prostřednictvím nabíjecí karty Mercedes me Charge, aplikace Mercedes me App nebo přímo z vozidla získají komfortní přístup k nabíjecím stojanům. A nepotřebují k tomu různé smlouvy.

Kromě snadné autentizace profitují zákazníci také z integrované platební funkce s jednoduchým vyúčtováním, pokud si jednorázově uloží preferovanou platební metodu. Každý nabíjecí proces se účtuje automaticky. Jednotlivé nabíjecí procesy jsou měsíčně sestavovány do přehledné faktury.

Strategie značky Mercedes-Benz v oblasti plug-in hybridních pohonů

Externě nabíjitelné hybridní modely nabízejí zákazníkům přednosti dvou světů. Ve městě mohou cestovat pouze s elektrickým pohonem, na dlouhých trasách profitují z dojezdu spalovacího motoru.

Provoz vozidla je celkově ještě hospodárnější, protože na jedné straně získávají zpět energii při zpomalování a na druhé straně umožňují provozovat spalovací motor v nejhospodárnější kombinaci otáček a zatížení.

EQ Power kromě toho zajišťuje vysokou úroveň dynamiky. EQ Power+ ztělesňuje vysokovýkonnou hybridní techniku, kterou Mercedes-AMG již dnes úspěšně nasazuje ve Formuli 1 a v budoucnosti uvede na silnice.

Mercedes-Benz bude mít do konce roku 2019 v nabídce více než deset externě nabíjitelných hybridních modelů v podobě atraktivního portfolia od kompaktních vozů až po vlajkovou loď, Mercedes-Benz Třídy S. Cílem pro rok 2020 je rozšířit nabídku pro zákazníky na více než 20 modelových variant.

Nové plug-in hybridní modely Třídy S, E a C s dojezdem v elektrickém režimu až 50 km v kombinovaném cyklu EU byly představeny již v uplynulém roce. Ve Třídě C a E kombinuje Mercedes-Benz, jako jediný výrobce, techniku hybridního pohonu s možností vnějšího nabíjení také se vznětovým motorem a v obou modelových řadách nabízí s tímto druhem pohonu karosářské verze sedan i kombi.

Modernizovaný model GLC s EQ Power je již připraven k uvedení na trh. Jako vstupní brána do segmentu SUV bude rovněž vybaven hybridním hnacím řetězcem třetí generace. Dalším členem rodiny EQ Power se stane GLE, jehož plánovaný dojezd na elektřinu je cca 100 km.

tisková zpráva

44 Comments on “Autosalon Frankfurt 2019: Mercedes-Benz Třída A a Třída B jako plug-in hybridy”

  1. OT: Větrné elektrárny v USA:
    Současní prezidenti a

    OT: Větrné elektrárny v USA:

    Současní prezidenti a politici už musejí rozumět i technologiím, aby mohli udělat správná rozhodnutí. A hlavně nešířili mezi prostý lid nesmysly. (I ten vítr je „Made in USA“.)
    Jinak to může dopadnout i takhle:

    https://oenergetice.cz/obnovitelne-zdroje/trump-vs-vetrne-elektrarny-nedovolim-aby-usa-kvuli-vetrnym-mlynum-prisly-sve-bohatstvi-energetice/

  2. Bikesharing
    Lidé se v Havířově pro sdílená kola nadchli,

    Bikesharing
    Lidé se v Havířově pro sdílená kola nadchli, projezdili celý víkend.
    Osm desítek kol bylo rozvezeno na 20 stanovišť a lidé si je okamžitě začali půjčovat.

    „Za první dva víkendové dny máme evidováno zhruba 500 výpůjček. Celkem se už ke službě zaregistrovalo více než 1100 uživatelů. Dosud nemáme žádnou zprávu o tom, že by některé kolo někdo poškodil,“ řekl v pondělí Deníku jednatel společnosti Nextbike Lukáš Luňák.
    „Shodně, jako je tomu v Prostějově i Ostravě, se až 80 procent výpůjček děje do 15 bezplatných minut. Město Havířov, které tuto čtvrthodinu dotuje, to rovněž bere jako přidanou hodnotu služby, kdy se lidé mohou rozhodnout pro ekologickou a bezplatnou jízdu na kole, zatímco jinak by volili cestu autem,“ dodal Luňák.
    https://karvinsky.denik.cz/zpravy_region/lide-se-v-havirove-pro-sdilena-kola-nadchli-projezdili-cely-vikend-20190729.html
    Zájemci o cyklovyjížďky mají nyní možnost půjčit si moderní elektrokola. Projekt realizuje Moravskoslezský kraj.
    Projekt je nevýdělečný, zájemci o zapůjčení e – kola hradí pouze servisní poplatky,“ stojí na stránkách kraje.
    https://karvinsky.denik.cz/zpravy_region/po-klasickych-kolech-si-lide-mohou-pujcovat-i-elektrokola-20190819.html

  3. Jestli a kdy bude čistě elektrické B náhodou někdo
    Jestli a kdy bude čistě elektrické B náhodou někdo netuší? Při představení se o tom myslím psalo. Jako parametry hezké,ale přijde mi, že plugin hybridy jsou technicky zcela překomplikované, zůstavají tam všechny nevýhody spalováků. Nnedovedu si nějak představit že sešlápnu pedál plynu až za „kickdown“ a studený motor se vytočí na max. výkon.. Petr

  4. Rika se, ze objem motoru nicim nenahradis. Jak je vidno jde
    Rika se, ze objem motoru nicim nenahradis. Jak je vidno jde to. Za cenu komplikovane jednotky, kde je minimalne nove ku.vitko: kapalinova spojka v elektromotoru 🙁

    Rici pred 30ti lety mercedářovi, ze za tricet let bude mit mercedes motor 1.3L, tak by volal do bohnic.
    Nesmjeju se tomu, respektuji technologii, ale zvolil jsem trochu jinou, ke sve max spokojenosti.

      1. Ty motory jsou dělané na spotřebu, takže takový motor
        Ty motory jsou dělané na spotřebu, takže takový motor mít v běžném autě, tak to člověk shodí ze skály 🙂 Každopádně tady elektromotor hlavně doplňuje slabý výkon a kroutící moment benzínového motoru a tím se výrazně sníží spotřeba tam, kde se elektromotor často využívá. Stačí najet na dálnici do Německa, dát tam 160 km/h a hned je spotřeba úplně jinde.

        1. Někde jinde – přibližně kde? Mně Prius žere při 130km/h
          Někde jinde – přibližně kde? Mně Prius žere při 130km/h (reálných, ne tacho) mezi pěti a šesti litry benzínu podle podmínek (letní vs. zimni pneu atd.). S tím jsem spokojený. Do Německa nejezdím, takže spotřebu ve větších rychlostech vyzkoušenou nemám.

          Ale rozhodně nemám pocit, že bych to auto měl shodit ze skály 😉

          1. Já jsem jel reálně se starším Priusem kolem 7 l při 130
            Já jsem jel reálně se starším Priusem kolem 7 l při 130 km/h. Při 160 km/h to bude baštit cca 10l. Ten motor by bez baterie a elektromotoru neměl žádnou akceleraci, vždyt i obyčejný benzín 1.6l bez turba má 90 kW, tedy výrazně více.

                1. Tak znovu 😉 Ten vykon je delany tak, aby stacil autu v
                  Tak znovu 😉 Ten vykon je delany tak, aby stacil autu v normalnich rychlostech. Mam s nim mensi (nebo v nejhorsim stejnou) spotrebu nez jakekoli jine auto ve strotriceti. Pokud je to „mensi rychlost“, tak prosim.

                  Souhlasim, ze ten motor neni delany na vykon. Ale neznamena to, ze by kvuli nemu chtel clovek auto hodit ze skaly.

                2. No nic, když se nedá někomu vysvětlit, že výkon 74 KW ma
                  No nic, když se nedá někomu vysvětlit, že výkon 74 KW ma dnes atmosféra 1.4 a ne 1.8 a že spotřeba 1.4 bude tak 5 l místo 7l u toho Toyota motoru bez hybridního ústrojí, tak jdu dělat něco příjemnějšího.

                3. No nic, kdyz se neda nekomu vysvetlit, ze ta 1.8 bezi v jinem
                  No nic, kdyz se neda nekomu vysvetlit, ze ta 1.8 bezi v jinem rezimu (Atkinson) kvuli emisim a ma kvuli tomu nizsi vykon nez motor v Ottove cyklu, jdu delat neco prijemnejsiho.

                  Rad se dozvim, ktera 1.4 v benzinu ma ve 130 km/h (GPS) spotrebu pet litru na 100 (a ve kterem aute).

                4. Třeba Mercedes A180 dokonce s větším motorem 1.6l benzín
                  Třeba Mercedes A180 dokonce s větším motorem 1.6l benzín atmosféra dá Praha Jihlava ve 130 km/h za 5.2l/100km. Auto je o 10 cm kratší než Prius.

                5. Takze to neni 1.4?
                  Ale i tak tomu Mercedesu gratuluju. Bavime

                  Takze to neni 1.4?

                  Ale i tak tomu Mercedesu gratuluju. Bavime se o 130km/h prumerne rychlosti, nebo „jedu 130 kde to jde“ ?

                6. Když to jde i 140 km/h, kdyby to měl být průměr, tak by
                  Když to jde i 140 km/h, kdyby to měl být průměr, tak by to chtělo 180 km/h.

                7. Rozumim – ja jsem pri zminovani svych spotreb mluvil o
                  Rozumim – ja jsem pri zminovani svych spotreb mluvil o prumerne rychlosti. Ale i tak dekuju za konstruktivni debatu.

                8. Takže jezdíte po dálnici 180 km/h? Prius jsem měl
                  Takže jezdíte po dálnici 180 km/h? Prius jsem měl půjčený asi 3x i různé verze a pro město okolí jsem měl spotřebu 3,9l/100km a tedy spotřeba pěkná. Na dálnici to bralo opravdu na můj vkus hodně, ale je to auto stavěné právě do města a okolí, tak to chápu a já ty dálnice jezdím zvláště nyní opravdu jenom občas. Cena 1 mil. Kč mě ale neoslovila, jezdím s autem za polovinu se spotřebou jakoby 1l/100 km 🙂 Klidně si ho mohu Prius půjčit, dát Praha-Jihlava
                  -Praha průměrnou rychlostí 130 km/h a dát se výsledek, ale je to zbytečné, stejně někdo řekne, že jsem podváděl nebo měl špatné auto a že to jezdí za 5 litrů s přehledem.

                9. Novejsi Priusy uz na dalnici zerou min. Ja jsem 180 nejel, ten
                  Novejsi Priusy uz na dalnici zerou min. Ja jsem 180 nejel, ten muj umi nejvys 162.

                  Ale jel jsem celou D11 konstantni rychlosti 130GPS (v noci) a v Chorvatsku taktez (par desitek kilometru konstantni rychlosti.

                10. A spotřeba byla jaká při této konstatní rychlosti, což
                  A spotřeba byla jaká při této konstatní rychlosti, což je naprosto ideální ???

                11. 5,8 na zimních pneu, těsně pod pět na letních. Obojí se
                  5,8 na zimních pneu, těsně pod pět na letních. Obojí se zapnutou klimatizací / topením.

                12. Tak to je pekný a ve městě tedy těch 3,5?
                  Tak to je pekný a ve městě tedy těch 3,5?

                13. Za malo 🙂 Tohle je ale „obycejny“ Prius, ja mam PHEV (i kdyz
                  Za malo 🙂 Tohle je ale „obycejny“ Prius, ja mam PHEV (i kdyz ta spotreba na dalnici bude stejna).

                14. PHEV je samozřejmě trochu jinde, to pak ve městě to dá i
                  PHEV je samozřejmě trochu jinde, to pak ve městě to dá i za 2 l/100km.

            1. To je nějak moc, ne? Já jezdím hybridem 3,5 L a dálnice
              To je nějak moc, ne? Já jezdím hybridem 3,5 L a dálnice při 130 to bere kolem 7-7,5 max. V létě je to spíš blíž k těm 7. Nechápu, jak se Prius dostane taky na 7. No… možná chápu, on totiž v těch 130 možná točí o něco víc než 1500 t/min.

      2. No tak tazka proc by VW mel specialne vyvijet vetsi atmosferu
        No tak tazka proc by VW mel specialne vyvijet vetsi atmosferu jen pro hybridy, kdyz tam podobne dobre muze slouzit jen mirne upravene tsi..

        A ten motor co je v toyotim hybridu je nehybridnim aute k nicemu (neda se s tim prakticky jezdit)

    1. Byť plugin hybrid považuji za rozumný kompromis, tak s
      Byť plugin hybrid považuji za rozumný kompromis, tak s tím, že objem nenahradíš se stále ztotožňuji.
      Pro turbomalorážkám bez debat – velkoobjem je pružnější, uživatelsky komfortnější a rozdíl ve spotřebě je při dlouhodobém provozu zanedbatelný, stačí tam mít dálnice a kopce.
      Plugin hybridní systém je už zase nesmyslně komplikovaný a jak je níže napsáno, hybridy a jejich deriváty skvěle fungují ve městech a na okreskách, dálnice zatím prokazuje, že to zpravidla není jejich silná stránka

      Jo říci to před třiceti lety mercedářovi, tak by do Bohnic asi volal, jenže ten třicetiletej motor od Mercedesu, pokud se o něj někdo trochu staral bez potíží dneska bude jezdit s neznatelnou spotřebou oleje – což dnešní motor nedokáže ani pět let.

        1. Podobnou konfiguraci máme doma, oba motory mají dokonce
          Podobnou konfiguraci máme doma, oba motory mají dokonce papírově shodný max výkon.

          V otáčkách, kdy turbo maximálně plní je turbomotor kousavější, dravější, kde turbo končí atmosféra začíná.
          Pří běžném rozjezdu je rozjezd s turbem akčnější, při odpálení je lepší atmosféra než turbo

          Na svezení pro nezkušeného, méně dobrého, či jen uživatelského řidiče lepší turbo motor. Na zážitkovou jízdu lepší atmosféra, ale je to hodně u umu, to turbo překryje nejednu řidičskou chybu.

          Životnostně rozhodně horší turbomotor, běžnému uživateli se blbě vysvětluje, musíš hlídat nejen teplotu kapaliny, ale i oleje, musíš to po dojezdu nechat vyklapat… celý ten turbomotor je takový motorovyklepaný a náhlý ratlík.

  5. Vodík
    Téměř 900 milionů korun vložili podnikatelé z

    Vodík
    Téměř 900 milionů korun vložili podnikatelé z České republiky do továrny na výrobu kapalného vodíku ve Spojených státech.
    https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/2523517-cesky-vodik-z-tennessee-chce-dobyt-americky-automobilovy-trh-ocekava-velky-boom
    V příštím roce by se měly otevřít první tři komerční vodíkové čerpací stanice Unipetrolu v Praze (na Barrandově), v Brně a v Litvínově a nejspíše i dvě stanice Dopravního podniku Ostrava – jedna má stát v Ostravě, druhá v Opavě, přičemž jejich hlavním posláním bude doplňování paliva do flotily vodíkových autobusů.

    https://www.idnes.cz/auto/magazin/vodikovy-elektromobil-hyundai-nexo-jizda-a-tankovani.A190827_072734_auto_testy_nyv

    Moravskoslezský kraj vsází na vodíkovou dopravu. Měla by přinést čistší vzduch
    Vodík by měl v Moravskoslezském kraji pohánět desítky autobusů a tři vlaky. Kraj se rozhodl vsadit na alternativní pohon s úmyslem dosáhnout čistšího ovzduší. V Ostravě taky vznikne vodíková plnicí stanice, kterou z většiny zaplatí evropská dotace.
    https://ct24.ceskatelevize.cz/veda/2773742-moravskoslezsky-kraj-vsazi-na-vodikovou-dopravu-mela-prinest-cistsi-vzduch

    1. tak ted zbejva jen doufat ze o ty vodikove autobusy se budou
      tak ted zbejva jen doufat ze o ty vodikove autobusy se budou starat lip nez o ty naftove, nedokazu si predstavit ze nekde pojede 10 let stary vodikovy autobus nebo vlak v podobnem stavu v nakem se nachazi 10 let stare naftaky, jedna jiskra a lehne pulka sidliste ne?

        1. presto autobusy na CNG ktere jezdili treba u nas ve meste,
          presto autobusy na CNG ktere jezdili treba u nas ve meste, meli technickou zrejme jen jako 😀 jel jsem tim jen jednou, a stav odpruzeni byl zrejme tak uzasny, ze sedet pobliz predniho praveho kola bylo nejen zazitkem pro zadek a zada, ale i pro usi, muj odhad laika byl, ze tlumic tam byl asi jen jako ozdoba a davno nefunkcni, netusim jak u autobusu, ale u osobaku by to na STK poslali rovnou pric a oznacili jako zavadu C, asi se dalo jen doufat ze nadrze na CNG byli v lepsim stavu nez zbytek autobusu, podle me to nikdy zadny technik na STK nevidel a nejakou STK jim udelali nekde v garazich dopravce jen na papire

          co si pamatuju z Prahy, tak nebyl problem se svest naftakem, kde byli i schnile nastupni plosiny 😀

          vodiku v doprave se nedesim ted, ale za 10-15-20 let, to budou doslova jezdici bomby na silnicich, lidi co na predpisy serou dnes, na ne budou srat vzdycky, a pokud u nekoho takoveho skonci auto na vodik, tak to muze hodne blbe skoncit pro nevynne lidi okolo, ostatne auta bez stk nebo pojisteni na silnicich jezdi, a kdys na nekoho takoveho narazite tak je to proste smula, a pro policajta jackpot

    2. ČESKÝ VODÍK BUDE z UHLÍ
      Ostravě – při výrobě

      ČESKÝ VODÍK BUDE z UHLÍ
      Ostravě – při výrobě čistého vodíkového paliva se využije odpad vznikající při zpracování koksu, který se pak většinou spaluje a zatěžuje životní prostředí.
      http://www.prumyslovaekologie.cz/Dokument/105661/moravskoslezsky-kraj-se-dohodl-s-ostravskou-koksovnou-na-vyrobe-vodiku-pro-verejne-autobusy.aspx

Napsat komentář