Tchajwanský výrobce elektronářadí Thunder Power je už od roku 1987 stálicí svého oboru. Teď se pouští do elektromobilů a na autosalonu ve Frankfurtu prezentuje Thunder Power. Elektromobil, který staví proti Tesla Model S.
foto: Thunder Power
Elektromobil Thunder Power je na frankfurtském autosalonu zatím asi nejbizarnějším kouskem, který je tam k vidění. Tchajwanská firma prezentuje dokonce dvě jeho verze – běžnou silniční Sedan a sportovnější úpravu Racer.
Měl by se Elon Musk, šéf Tesla Motors, začít bát? Pochybujeme. Podobných projektů už tu bylo spousty. Ne že by ale svým designem a specifikacemi nepřitahovaly elektromobily Thunder Power pozornost.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elon Musk potvrdil odhalení Modelu 3 v březnu, cena $35 000
Daimler se zbaví Tesly, chce vlastní elektropohon s dojezdem 500 km
Ojedinělý tvar připravil pro tchajwanskou firmu italský designérský dům Zagato. Na jedno nabití má auto zvládnout ujet 650 km a z 0 na 100 km/h zrychlí pod 5,0 vteřiny (320kW verze; k dispozici má být ještě 230 kW). Max. rychlost je omezena 250 km/h.
V případě sedanu je poháněna pouze zadní náprava. U modelu Race jde o pohon všech čtyř kol. Na vývoji elektrického pohonu firma úzce spolupracovala s evropskými dodavateli jako Bosch, Dallara nebo CSI. Výsledkem je modulární design 125kWh baterie, která stárne pomaleji a je levnější než konkurence.
Celková hmotnost auta se má pohybovat těsně pod 2000 kg. Karoserii lze údajně upravit tak, aby bylo snadno možné vyrábět také verze SUV, crossover nebo kompakt.
Tchajwanská firma hodlá v Evropě začít elektromobil Thunder Power Sedan prodávat už v roce 2017. V Číně a USA pak o rok později. Hlavní výrobní závod pro Asii se má nacházet v Číně, pro Evropu bude místo upřesněno už brzy.
Co si o projektu elektromobilu Thunder Power myslíte? Jde o klasický vaporware, anebo se jednoho dne tohoto auta skutečně dočkáme?
Za mne, mají mít
Za mne, mají mít šanci!
Jak dlouho se čeka na X a kde je 3?
Nejde to jen tak,nářadí a auto je kapku jiná liga.
Je to možná přepláclé,ale né až tak jako Japonec,tam se musí pořádně přimhouřit obě oči.
Souhlas s komentářem několika dopisujících,je fajn vše co bude v tomhle segmentu funkční ale i já čekám na obyčejné neproplácané autíčko za lidovou cenu.
Potěší, ale nenadchne!
Elektromobil vypadá, že je
Elektromobil vypadá, že je propracovaný. Pokud se dostane do výroby, tím lépe. Jelikož jde o asijský výrobek, mýžeme se dočkat lecčeho.
Zvláště pak oceňuji možnost rozsvítit si na nohy kopnout spolujezdce do holeně při nevhodné konvezaci za jízdy. 🙂
myslim ze toto „auto“ ma
myslim ze toto „auto“ ma prvni misto v soutezi o nejosklivejsi auto roku jiste, otazka je, zda to bude stacit i na auto desetileti
To je dorost
To je dorost individuální.
Mě se tenhle design naopak hooooooodně líbí.
Je to vyloženě krásný auto o proti tomu co dnes dělají např. Japonci. Prius, Mirai, nebo Leaf se mi vůbec nelíbí.
Ahoj, zapojuji se tu do
Ahoj, zapojuji se tu do debaty poprvé, tak mě trochu šetřete. 🙂 Pokud vím, tak výrobce je jeden z předních výrobců baterii na světě. No a co si budeme povídat. Baterie je základ. EV může být poměrně nekomplikované, pokud si to výrobce přeje. Všechny technické serepetičky okolo stějně málo kdo používá, ale oni si myslí, že to musejí delat proto aby se odlišli od konkurence, tak jak to udělala Tesla. Všichni čekáme na model 3…. já asi spíš na model „5 nebo 6“. Malé jednoduché promyšlené elektroauto masově vyráběné tak za 300k, bez drahých ptákovin co nepotřebuju. 🙂
nebudu vás šetřit,
nebudu vás šetřit, souhlasím.
Kde jste vzal toho
Kde jste vzal toho „předního výrobce baterii na světě“ ?
Design predni casti vozu
Design predni casti vozu vypada jak presna kopie EV USA z let 1950… Proti gustu ……..
A to se mě právě hrozne
A to se mě právě hrozne líbí.
Osobité Originální
Osobité Originální Kosmické
Vypadá zajímavě a rozhodně lépe, než třeba nová Toyota Prius.
https://www.youtube.com/watch?v=Uz-UqQUgXeA
vyzerá pekne, pripomína mi
vyzerá pekne, pripomína mi to dizajn Lancie. Len nechápem ten veľký predný previs. Nezdá sa mi hmotnosť 2 tony pri 125kwh batérii. Ináč nič z toho, čo deklarujú nie je mimo realitu a ani nič špeciálne. Len som nikde nezachytil cenu. Nerozumiem, prečo chcú auto uviesť v Európe keď ho vyrábajú v Číne a na čínskom trhu budú mať podstatne viac podpory ako v Európe.
Úspech Tesly inšpiroval veľa ľudí a obávam sa, že veľa investorov príde o veľmi veľa peňazí pri podobných projektoch. Tesla mala aj obrovské štastie – získala Nummi za minimálne peniaze, veľké firmy ju nechali bez povšimnutia prakticky až do roku 2013. Podľa mňa je priestor na trhu už len pre nové firmy so začiatočným kapitálom vysoko nad 5mld dolárov a skutočne silným softwarovým zázemím napr Apple, Google, Alibaba.
Takéto projekty podľa mňa majú šancu na trh typu aston marton, masserati a pod. Dostať sa nad 100.000/rok bude už veľmi ťažké, iba ak by sa objavila nová technológia. Batérie na báze lítia za takúto novú technológiu už nepovažujem.
Naopak, predna maska je sice
Naopak, predna maska je sice čudná, ale zvyšok považujem za geniálny. Ak chce niekto vyzerať inak, nemusí to byť ako hnusná Mirai/Prius ale práve toto vidím ako neuveritelne krásny počin.
Neverim že sa to bude v roku 2017 seriovo vyrabať a už vobec nie so 125kWh…ale prajem im to a veľmi rad by som sa milil.
Originální to je, ale
Originální to je, ale neuvěřitelně krásný? Mno, mám tedy jiné představy o kráse 🙂
Originální je, to se mu
Originální je, to se mu nedá upřít. Ale na rozdíl od Tesly mu chybí praktická zkušenost z provozu. Tesla je stálicí na světových komunikacích. Pokud se tento její konkurent prosadí a osvědčí bude ……! A pojem krásy má každý člověk posazený jinak.- tchajvansko- italská kráska je podobná Československo-Italskému Favoritu z osmdesátých let minulého století.
Me se to třeba
Me se to třeba neuvěřitelně líbí. O proti těm Japoncum je to krásný auto a zvlášť ta přední malá je úžasná. Navazuje na starý January. To je super.
Fuj to je hnus… Vypadá to
Fuj to je hnus… Vypadá to jak jaguáry z 80/90 hnusně…
Naopak v dnešní době
Naopak v dnešní době konečně krásný auto.
Na rozdíl co dělají Japonci jako Mirai, nebo Prius. To jsou hnusy. Tohle navazuje na historické krásné January a to se mi líbí.
125kWh baterie? Tak o tom
125kWh baterie? Tak o tom bych chtěl vědět víc.
Ja tiez, ved takto to ma
Ja tiez, ved takto to ma vacsi dojazd nez moj benzinak.
Pane XMene, buďte klidný,
Pane XMene, buďte klidný, vacsi dojazd nez váš benzinak rozhodně nemá, neboť neexistuje.
Takových konceptů „firma hodlá … prodávat už v roce yyyy“ tu byly mraky a kde nic tu nic.
Hybrid se bohužel prakticky skládá převážně z takovýchto článků 🙁