Autosalon Frankfurt 2015: Thunder Power – tchajwanská konkurence pro Model S

Tchajwanský výrobce elektronářadí Thunder Power je už od roku 1987 stálicí svého oboru. Teď se pouští do elektromobilů a na autosalonu ve Frankfurtu prezentuje Thunder Power. Elektromobil, který staví proti Tesla Model S.

Palubní nabíječka elektromobilu Thunder Power Sedan dokáže baterii nabít údajně během šesti hodin. Rychlonabíjením je možné získat 300 km dojezdu během 30 minut, do hodiny máte mít plnou.
foto: Thunder Power

Elektromobil Thunder Power je na frankfurtském autosalonu zatím asi nejbizarnějším kouskem, který je tam k vidění. Tchajwanská firma prezentuje dokonce dvě jeho verze – běžnou silniční Sedan a sportovnější úpravu Racer.

auto elektromobily tchajwan Thunder Power Sedan elektroauto

foto: Thunder Power

Měl by se , šéf Tesla Motors, začít bát? Pochybujeme. Podobných projektů už tu bylo spousty. Ne že by ale svým designem a specifikacemi nepřitahovaly elektromobily Thunder Power pozornost.

auto elektromobily tchajwan Thunder Power Sedan elektroauto

foto: Thunder Power

Ojedinělý tvar připravil pro tchajwanskou firmu italský designérský dům Zagato. Na jedno nabití má auto zvládnout ujet 650 km a z 0 na 100 km/h zrychlí pod 5,0 vteřiny (320kW verze; k dispozici má být ještě 230 kW). Max. rychlost je omezena 250 km/h.

V případě sedanu je poháněna pouze zadní náprava. U modelu Race jde o pohon všech čtyř kol. Na vývoji elektrického pohonu firma úzce spolupracovala s evropskými dodavateli jako Bosch, Dallara nebo CSI. Výsledkem je modulární design 125kWh baterie, která stárne pomaleji a je levnější než konkurence.

auto elektromobily tchajwan Thunder Power Sedan elektroauto

foto: Thunder Power

auto elektromobily tchajwan Thunder Power Sedan elektroauto

foto: Thunder Power

Celková hmotnost auta se má pohybovat těsně pod 2000 kg. Karoserii lze údajně upravit tak, aby bylo snadno možné vyrábět také verze , crossover nebo kompakt.

Tchajwanská firma hodlá v Evropě začít elektromobil Thunder Power Sedan prodávat už v roce 2017. V Číně a pak o rok později. Hlavní výrobní závod pro Asii se má nacházet v Číně, pro Evropu bude místo upřesněno už brzy.

auto elektromobily tchajwan Thunder Power Sedan elektroauto

foto: Thunder Power

auto elektromobily tchajwan Thunder Power Sedan elektroauto

foto: Thunder Power

Co si o projektu elektromobilu Thunder Power myslíte? Jde o klasický vaporware, anebo se jednoho dne tohoto auta skutečně dočkáme?

tisková zpráva

20 Comments on “Autosalon Frankfurt 2015: Thunder Power – tchajwanská konkurence pro Model S”

  1. Za mne, mají mít
    Za mne, mají mít šanci!
    Jak dlouho se čeka na X a kde je 3?
    Nejde to jen tak,nářadí a auto je kapku jiná liga.
    Je to možná přepláclé,ale né až tak jako Japonec,tam se musí pořádně přimhouřit obě oči.
    Souhlas s komentářem několika dopisujících,je fajn vše co bude v tomhle segmentu funkční ale i já čekám na obyčejné neproplácané autíčko za lidovou cenu.
    Potěší, ale nenadchne!

  2. Elektromobil vypadá, že je
    Elektromobil vypadá, že je propracovaný. Pokud se dostane do výroby, tím lépe. Jelikož jde o asijský výrobek, mýžeme se dočkat lecčeho.

    Zvláště pak oceňuji možnost rozsvítit si na nohy kopnout spolujezdce do holeně při nevhodné konvezaci za jízdy. 🙂

  3. Ahoj, zapojuji se tu do
    Ahoj, zapojuji se tu do debaty poprvé, tak mě trochu šetřete. 🙂 Pokud vím, tak výrobce je jeden z předních výrobců baterii na světě. No a co si budeme povídat. Baterie je základ. EV může být poměrně nekomplikované, pokud si to výrobce přeje. Všechny technické serepetičky okolo stějně málo kdo používá, ale oni si myslí, že to musejí delat proto aby se odlišli od konkurence, tak jak to udělala Tesla. Všichni čekáme na model 3…. já asi spíš na model „5 nebo 6“. Malé jednoduché promyšlené elektroauto masově vyráběné tak za 300k, bez drahých ptákovin co nepotřebuju. 🙂

  4. vyzerá pekne, pripomína mi
    vyzerá pekne, pripomína mi to dizajn Lancie. Len nechápem ten veľký predný previs. Nezdá sa mi hmotnosť 2 tony pri 125kwh batérii. Ináč nič z toho, čo deklarujú nie je mimo realitu a ani nič špeciálne. Len som nikde nezachytil cenu. Nerozumiem, prečo chcú auto uviesť v Európe keď ho vyrábajú v Číne a na čínskom trhu budú mať podstatne viac podpory ako v Európe.
    Úspech Tesly inšpiroval veľa ľudí a obávam sa, že veľa investorov príde o veľmi veľa peňazí pri podobných projektoch. Tesla mala aj obrovské štastie – získala Nummi za minimálne peniaze, veľké firmy ju nechali bez povšimnutia prakticky až do roku 2013. Podľa mňa je priestor na trhu už len pre nové firmy so začiatočným kapitálom vysoko nad 5mld dolárov a skutočne silným softwarovým zázemím napr Apple, Google, Alibaba.
    Takéto projekty podľa mňa majú šancu na trh typu aston marton, masserati a pod. Dostať sa nad 100.000/rok bude už veľmi ťažké, iba ak by sa objavila nová technológia. Batérie na báze lítia za takúto novú technológiu už nepovažujem.

  5. Naopak, predna maska je sice
    Naopak, predna maska je sice čudná, ale zvyšok považujem za geniálny. Ak chce niekto vyzerať inak, nemusí to byť ako hnusná Mirai/Prius ale práve toto vidím ako neuveritelne krásny počin.

    Neverim že sa to bude v roku 2017 seriovo vyrabať a už vobec nie so 125kWh…ale prajem im to a veľmi rad by som sa milil.

      1. Originální je, to se mu
        Originální je, to se mu nedá upřít. Ale na rozdíl od Tesly mu chybí praktická zkušenost z provozu. Tesla je stálicí na světových komunikacích. Pokud se tento její konkurent prosadí a osvědčí bude ……! A pojem krásy má každý člověk posazený jinak.- tchajvansko- italská kráska je podobná Československo-Italskému Favoritu z osmdesátých let minulého století.

      1. Pane XMene, buďte klidný,
        Pane XMene, buďte klidný, vacsi dojazd nez váš benzinak rozhodně nemá, neboť neexistuje.
        Takových konceptů „firma hodlá … prodávat už v roce yyyy“ tu byly mraky a kde nic tu nic.
        Hybrid se bohužel prakticky skládá převážně z takovýchto článků  🙁

Napsat komentář