Autosalon Frankfurt 2015: Audi Q7 e‑tron 3.0 TDI Quattro

Kromě konceptu elektromobilu Audi e-tron Quattro ukazuje německá značka na autosalonu ve Frankfurtu i další auta do zásuvky. Audi Q7 e-tron plug-in hybrid půjde do výroby už příští rok.

Hlavní pohonnou jednotkou nového Audi Q7 e‑tron 3.0 TDI Quattro bude třílitrový TDI šestiválec o výkonu 190 kW (258 koní)/600 Nm. Doplní ho diskový elektromotor 94 kW/350 Nm integrovaný přímo do osmirychlostní automatické převodovky tiptronic.
foto: Audi

Audi Q7 e‑tron 3.0 TDI Quattro plug-in hybrid nabídne výkon celé pohonné soustavy 275 kW (373 koní). Z 0 na 100 km/h zrychlí během 6,0 vteřin. A NEDC spotřeba na prvních 100 km má činit 1,7 l dieselu. Na elektřinu ujede až 56 km.

Max. rychlost auta je 225 km/h. Li-ion baterie má kapacitu 17,3 kWh a celkový dojezd bude 1410 km na jednu nádrž/nabití – alespoň dle oficiálních specifikací. Velké je odpovědí na vozy typu nový Volkswagen Tiguan GTE, Lexus RX, Mercedes-Benz GLE 550e Plug-In Hybrid nebo Volvo XC90 plug-in hybrid.

FOTOGALERIE

auto Autosalon Frankfurt 2015: Audi Q7 e‑tron 3.0 TDI Quattro

foto: Audi

auto Autosalon Frankfurt 2015: Audi Q7 e‑tron 3.0 TDI Quattro

foto: Audi

auto Autosalon Frankfurt 2015: Audi Q7 e‑tron 3.0 TDI Quattro

foto: Audi

auto Autosalon Frankfurt 2015: Audi Q7 e‑tron 3.0 TDI Quattro

foto: Audi
tisková zpráva

15 Comments on “Autosalon Frankfurt 2015: Audi Q7 e‑tron 3.0 TDI Quattro”

    1. Nevím, jak uvažují. Asi
      Nevím, jak uvažují. Asi jim nedošlo, že plug-in hybrid se dneska prostě nevyplatí a kupují si ho hlavně nadšenci a lidé, kterým záleží na tom, co dýchají před domem. A takoví si samozřejmě nekoupí diesel hybrid. A Q7 zrovna není auto pro cesťáky…

      1. ja som mal skôr na mysli
        ja som mal skôr na mysli to, že tam mohli dať benzín napríklad ten 2.0 TSI motor a ušetriť okolo 60 kg. Môj ničím nepodložený odhad energetickej hustoty ich batérii je 200wh/kg (Tesla má 260). 50 kg im dá navyše 10 kWh batérii. To už je 27 KWh – úroveň leafu a BMWi3. Pri cene 350 EUR/kwh by to bolo 3500 EUR v nákupnej cene. Rozdiel v cene medzi 2.0 TSI 180 KW a 3.0 TDI 240 KW je podľa cenníkov ťažko zistiť, lebo je tam rozdiel aj vo výbave, ale menej ako 6000 EUR som nikde nenašiel. Ďalších 10 kg na výkonnejší elektromotor a majú systém minimálne rovnako výkonný s dvojnásobným dojazdom na elektriku, pri rekuperácii môžu uložiť viac energie do batérie, silnejší elektromotor pomôže lepšie pri brzdení…

          1. ešte som pozrel ich
            ešte som pozrel ich usporiadanie motorov. To už mi vôbec nedáva zmysel. Quatrro je mechanické a elektromotor nie je medzi zadnou nápravou, tak ako pri Volvo XC90 plug in hybrid. Mechanické quatrro váži ďalších 70kg a príplatok nikde nie je menej ako 2000 EUR. Ak by urobili usporiadanie ako XC90 mohli mať 30 KWh batériu s reálnym dojazdom okolo 60km, výkonovo ešte lepší systém a cena rovnaká.
            Keď už našli odvahu dať do auta 17 kwh batériu, tak to mohli dotiahnuť ešte ďalej a bolo by z toho auto, ktoré má aj iný zmysel ako ukázať že plug in hybridy máme, ale sa nepredávajú.

              1. smysl toho auta je celkem
                smysl toho auta je celkem prostej, za co nejvice prodat co nejvice zrecyklovanou technoku co nejvice zakaznikum kteri touzi po velkem SUV a zaroven plug-in hybridu

                mimochodem tady se priklanim k tomu dieselu oproti te navrhovane 2.0t, pac ta 2.0t benzin je na takto velke auto nestastna volba kde roli nehraje ani tak vykon v kW, ale spise kroutak a to jak se dany motor musi „adimat“ aby tohle auto rozumne rozpohyboval, dat do 2 tunoveho SUV nahoneje dvoulitr bez poradneho kroutaku by bylo zverstvo, ja sam ridim SUV v hybridu a nic pod 6 valec bych v tom nechtel, nastesti ja to mam v benzinu, ale obcas ten kroutak i tak schazi, kuprikladu lod bych s tim svim hybridnim benzinem tahat nechtel, ten motor by dostaval desny kapky

                1. Beru, ale mohli tam dát
                  Beru, ale mohli tam dát třeba šestiválcový benzín. Ten není o mnoho těžší…

          1. To Vaše tvrdenie že TSI
            To Vaše tvrdenie že TSI vypúšta 10x viac castic sa mi ako majitelovi nového auta s týmto motorom nezdá. Viete mi napísať Váš zdroj tejto informácie? Totiž podla mojich vedomostí majú priamovstrekové benzíny v súčasnosti platnej EURO6 norme rovnako prísne podmienky na emisie pevných častíc ako diesle.
            Zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

    1. Neplatí to vždy, ale já
      Neplatí to vždy, ale já bych nafťákům zakázal vjezd do města, minimálně do centra města. Nafťák mi u SUV za 2 miliony nedává smysl. To jako majitel nemá na to si pořídit normální benzín nebo hybrid? Copak ho rozdíl ve spotřebě 5 l na sto trápí? Chápu TDi třeba u aut, která ve velkém jezdí na dálnici, pro cesťáky apod. Tam se to vážně vyplatí. Ale naprostá většina lidí prostě naftu nepotřebuje.

Napsat komentář