Autosalon Frankfurt 2013: Tesla Motors útočí na Evropu

Autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem dnes vypukl. Automobilky se předbíhají v oznámením co má kdo lepšího. Podle nás má to nejlepší americká Tesla Motors. Totiž oznámení o tom, že do konce roku 2014 bude dobíjecími stanicemi Supercharger pokryta velká část západní Evropy.

Elektromobil Tesla Model S. Po úspěchu doma v USA hledá další odbytiště v Evropě, Asii a zbytku světa
foto: Tesla Motors

Automobilka Tesla Motors nedávno spustila první evropskou síť rychlodobíjecích stanic Supercharger v Norsku. Rychle po něm budou následovat, nejspíš i v tomto pořadí: Německo (kde byl aktuálně jeden Supercharger instalován právě ve Frankfurtu), Belgie, Dánsko, Island, Lucembursko, Nizozemsko, Španělsko, Švýcarsko.

Do konce roku 2014 má být ze 100 % pokryta dobíjecí sítí Supercharger populace Německa, Nizozemska, Švýcarska, Belgie, Rakouska, Dánska a Lucemburska. Plus přibližně 90 % populace Anglie, Walesu a Švédska. “Stoprocentní pokrytí” přitom v řeči Tesly znamená vzdálenost 320 km od nejbližšího Superchargeru.

Ještě do konce letošního roku se v Evropě otevře řada nových obchodů a servisních center. Například: Basilej, , Rotterdam, Arhnem, Stockholm, Londýn, Paříž, Berlín, Hamburg, Düsseldorf, Stuttgart, Provence, Stavanger, Vídeň, Amsterdam. Ale to není vše, další evropské metropole má Tesla v záloze.

tisková zpráva

14 Comments on “Autosalon Frankfurt 2013: Tesla Motors útočí na Evropu”

  1. Už od samého začiatku som
    Už od samého začiatku som tvrdil, že zabezpečený američania sa na večierkoch budú rozprávať:

    „A ty ešte nemáš svoju Teslu?“

    …no a predchádzajúci príspevok mi to potvrdil.
    Teším sa na deň, kedy si toto auto, resp. model E budeme mocť dovoliť aj na slovensku 🙂

  2. Včera jsem projížděl LA,
    Včera jsem projížděl LA, v podstatě jen dvě čtvrti – Beverly Hills a Santa Monicu a co jsem si stačil všimnout tak jsem napočital 5 kusů model S! Vždy v bílé nebo černé barvě. Jen jsem ještě neměl štěstí na SC 🙁 snad pozítří v San Franciscu 🙂

  3. Ta firma je fakt
    Ta firma je fakt neskutečná. Díval jsem se na aktualizovanou mapu SuperChargeru v evropě. A za rok bude možné dojet z ČR do Lisabonu, Stockholmu, Říma, Liverpoolu nebo Chorvatska aniž bych cokoliv zaplatil za pohonné hmoty. Zůstavají ještě různé dalniční poplatky a první nabití doma než dojedu k prvnímu SCH.
    Ale s tím prvním nám Tesla nepomůže, to druhé je zanedbatelné a časem se také asi pořeší.

    Kdyby mne tohle někdo řekl před rokem, tak bych si myslel, že je blázen. Toto je opravdu GAME CHANGER. Jestli opravdu pustí do světa svůj GEN3 za 30000USD a dojezdem > 300KM, tak to mají spalováky spočítané.

    Držím jim oba palce.

    1. Mě se to také líbí, ale
      Mě se to také líbí, ale úplně zas až tak moc nejásejte. Je to hodně o bateriích. V zimě se musí vyhřívat, v létě chladit. Pokud jezdíte každý den, problém nebude, ale pokud to někde necháte měsíc stát a pak vám přijde SMS na mobil, že pokud ho do tří dnů nezapojíte do sítě, tak hrozí zničení baterií a vy jste to auto odstavil s plně nabitými bateriemi a někam odjel za hranice, tak asi už tak moc nadšený nebudete. Jinak představa, že s autem můžete zajet třeba do obýváku a že tam nebude nic brblat, pšoukat, rachotit a smrdět je pro mě také neskutečná. 🙂

      1. super auto, jen pozn.
        super auto, jen pozn. baterie vyhřívat nemusíte. Využitím odpadního tepla balancerů a samotných baterií při provozu vám jejich teplota nemusí za celou zimu klesnout pod 15st C. Stačí pouze zaizolovat bateriový box. Pokud odjedete na měsíc pryč, pak stačí ponechat auto v zásuvce a systém sám může teplotu udržovat. stačí 100-150W na 1-2 hod/den podle zimy. Už aby takových aut bylo víc…

Napsat komentář