Autosalon Frankfurt 2011: za volantem Opelu Ampera

je za námi a nezbývá než rekapitulovat. K vidění byla spousta novinek, které se konečně dostávají z fáze konceptů a prototypů do výroby. Jednou z nich byl i , který jsme podrobně prozkoumali.

Designově je Ampera proti , ze kterého vychází, výraznější a má blíž k původnímu konceptu Volt.
foto: Hybrid.cz

autosalon Frankfurt 2011 Opel Ampera

Opel Ampera bylo jedno ze šetrných aut na s alternativním pohonem, která rozvážela lidi po rozlehlém areálu výstaviště ve Frankfurtu
foto: Hybrid.cz

autosalon Frankfurt 2011 Opel Ampera

Auto na sebe strhávalo značnou novinářskou pozornost. Není divu.
foto: Hybrid.cz

autosalon Frankfurt 2011 Opel Ampera

autosalon Frankfurt 2011 Opel Ampera

Běžně velký sedan nabízí i v kufru dostatek místa.
foto: Hybrid.cz

autosalon Frankfurt 2011 Opel Ampera

Uvnitř vozu Opel Ampera na vás čeká rozlehlá středová konzole s velkým displejem, který ukazuje proudění energií v autě. Vše je přehledné a jednoduše ovladatelné.
foto: Hybrid.cz

autosalon Frankfurt 2011 Opel Ampera

Interiér vozu se designérům Opelu rozhodně povedl.
foto: Hybrid.cz

autosalon Frankfurt 2011 Opel Ampera

Detail displeje s informacemi o nabíjení.
foto: Hybrid.cz

autosalon Frankfurt 2011 Opel Ampera

V celé své kráse nakonec.
foto: Hybrid.cz

7 Comments on “Autosalon Frankfurt 2011: za volantem Opelu Ampera”

        1. Nechci se přít, ale
          Nechci se přít, ale pročetl jsem si návod k Chevroletu Volt, což by měl být stejný koncept v jiné karoserii a o takovém jízdním režimu nikde nic nepíšou… Provozní režimy (mody) jsou dva: Electric Mode a Extended Range Mode do kterého se sytém přepne při nedostatku energie v bateriích, ale motor slouží jenom jako generátor. Navíc jsou zde tři jízdní režimy Normal, Sport a Mountain. Normal a Sport rychlosti odezvy na plyn a další nastavení ovlivňující jízní vlastnosti, režim Mountain funguje tak, že generátor se zapne s předstihem, aby bylo dost energie na jízdu do kopců. Zajímalo by mě jakým způsobem to ověřili. Dívali se pod kapotu nebo to „jen“ pozorovali za jízdy?

        2. Tak to asi tak opravdu bude
          Tak to asi tak opravdu bude jak píše pan Soukup. Ale u Voltu ani Ampery se nikdy nestane, že potor pohání pouze spalovák ten pouze napomáhá elektromotoru. Přesto bych řadil Amperu mezi sériové hybridy. U klasického hybridu pomáhá elektromotor spalováku, ale u Voltu a Ampery to bude asi obráceně :o)

          Zdroj: gm-volt.com/2010/10/11/motor-trend-explains-the-volts-powertrain/

          1. Myslim, ze nemate pravdu.
            Myslim, ze nemate pravdu. Inzenyri Chebroletu dukladne analyzovali praci soustroji, ktere postavili aby optimalizovali jeho chod. Proto pri dalnicnich rychlostech se zapojuje spalovaci motor primo na kola. Vedlo je k tomu asi nekolik duvodu. Prvni, ze pri takovych rychlostech by se baterka vybyla extremne rychle. Druhy, ze motor pak pracuje v optimalnich otackach s maximalni ucinnosti a v tomto okamziku delat okliku pres dve premeny a nejdrive roztocit generator a pak elektromotor by ucinnost celeho soustroji spise snizovalo (opakuji jen kdyz auto jede ustalenou dalnicni rychlosti v optimalnim rezimu spalovaku). Alespon tak to Ch. uvadel na svych strankach.

Napsat komentář