Autosalon Frankfurt 2011: Peugeot, Citroen, Renault

na tasil hned dva trumfy. Především model , hybridní verze 508ky, která se podle Xaviera Gumeryho, hlavního manažera projektu, chce pozicovat jako prémiové auto někam mezi a značku .

Xavier Gumery u „svého“ auta, modelu Peugeot 508 RXH.
foto: Hybrid.cz

Vývoj projektu 508 RHX začal podle Gumeryho slov v roce 2008. Do prodeje půjde na jaře 2012. Prostorné auto využívá NiMH baterie a má možnost pohonu všech čtyř kol. Za jízdy je možné přepínat mezi čtyřmi módy jízdy včetně čistě elektrického. Na ten Peugeot 508 RXH ujede 3-4 km.

Interiér diesel-hybridu Peugeot 508 RXH nabízí dostatek tlačítek pro všechny hračičky.
foto: Hybrid.cz

Po jde o další model Peugeot s pohonem. Ten značka Peugeot upřednostňuje zejména pro vyšší efektivitu. Peugeot 508 RXH využívá robotickou převodovku podobně jako další modely .

Vůz je vybaven dvěma elektromotory. Jeden je umístěn přímo na zadní nápravě, druhý u dieselového motoru, kde slouží jako generátor a startér. Paralelní architektura má údajně umožnit výrazné úspory paliva ve všech jízdních situacích, včetně provozu na dálnici ve vysokých rychlostech.

Očekávaná životnost NiMH baterie je 15 let. Ročně se má vyrobit asi 15-18 000 modelů 508 RXH. Zhruba do tří let chce mít Peugeot na trhu vlastní plug-in hybrid. Jeho vizi nastínil v konceptu HX1.

Peugeot HX1 je futuristické MPV s plug-in hybridním pohonem. Kombinuje Hybrid4 s 2,2l HDi motorem a možností dobíjení. Celkový výkon je 299 koní při spotřebě 3,2 l/100 km
foto: Hybrid.cz

Čistě na elektřinu Peugeot HX1 údajně ujede mezi 30 až 40 km. Auto je dlouhé 4,93 metru a má aerodynamický koeficient 0,28.
foto: Hybrid.cz

e-HDi neboli mikrohybridy jsou vynález PSA Peugeot Citroen. S chutí dnes tuto technologii využívá kde může.
foto: Hybrid.cz

Ke slovu se na stánku Peugeot samozřejmě dostala také technologie . Tu, zdá se, chce montovat praktick do každého svého vozu. Nakonec neunikly pozornosti návštěvníků ani čistokrevné a Citroen Berlingo First Électrique.

Citroen

Možná daleko větší pozornost ale přitáhl koncept městského vanu Citroen Tubik. je 2,08 m široké, 4,8 m dlouhé a 2,05 m vysoké. Místa je v něm pro devět lidí. O pohon se stará diesel-hybridní systém Hybrid4.

Koncept Citroen Tubik budil zaslouženou pozornost. V současné podobě se ale do výroby určitě nikdy nedostane.
foto: Hybrid.cz

Citroen se nedaleko chlubil především hybridní verzí . Designově velmi zajímavý vůz, agresivnější a sportovnější než 508 RXH, nabídne podobný výkon i specifikace.


foto: Citroen

DS5 nabízí zavazadlový prostor o objemu 465 litrů. Auto je 4,52 m dlouhé, 1,85 metru široké a 1,51 metru vysoké. Aerodynamický koeficient je 0,29 a diesel-hybridní plně hybridní pohon nabízí emise 99 g/km. Podobně jako Peugeot 508 RXH nabízí Citroen DS5 čtyři jízdní módy: Auto, ZEV, 4 Wheel Drive a Sport.

Renault

Automobilka Renault představilo zcela nový Renault Twingo postavený na stejné platformě jako Renault Clio. Nové Twingo půjde do prodeje začátkem roku 2012. Praktické malé rodinné auto má velmi variabilní zavazadlový prostor, který může růst z 230 na 959 litrů.

Autosalonu ve Frankfurtu letos vládly pastelové barvy. Nový Renault Twingo se jim také nevyhnul.
foto: Hybrid.cz

Dodávat se bude s 1,2 TCe motorem o výkonu 100 koní, 1,2 16V 75hp benzinovým motorem nebo dCi 75 a dCi 85 diesely. Dva poslední zmíněné by měly nabídnout průměrnou spotřebu kolem 3,4 l/100 km.

Renault Fluence Z.E. bude jedním z prvních elektrických aut Renault na trhu. K dispozici bude nejprve v zemích jako je Izrael, Francie a Dánsko.
foto: Hybrid.cz

Nemalý prostor dostaly na stánku Renault také elektrická auta. Renault Kangoo Z.E. a Renault Fluence Z.E. už se ve Francii prodávají. resp. lze je objednat a první dodávky proběhnou v následujících měsících. Na jaře 2012 k nim přibude Renault Zoe a už koncem letošního roku také podivuhodné elektrické vozítko Renault Twizy.

Renault Twizy ZE je vskutku netradiční elektrické vozítko do města. Zastřešené, se dvěma místy, ale dveřmi jen za tučný příplatek 550 euro.
foto: Hybrid.cz

Všechna tahle auta byla samozřejmě na k vidění. Renault má poměrně rozsáhlý plán proměny osobní mobility v následujících let i toho jak se téhle změně přizpůsobí. Kromě jiného počítá s otevíráním Z.E. Center, kde si budou moct potenciální zákazníci všechna elektrická auta vyzkoušet, a Z.E. Expertů, kteří dokáží tato auta opravit.

Kráska Zoe se prozatím objevuje stále ve víceméně koncepční verzi.
foto: Hybrid.cz

Snad se brzy dočkáme také něčeho víc. V prodeji má být v polovině příštího roku.
foto: Hybrid.cz

Kangoo Z.E. and Kangoo Maxi Z.E., dvou- a pětimístná verze užitkového elektromobilu, bude v prodeji říjnu 2011. Fluence Z.E., rodinné elektrické auto, pak od listopadu 2011. Twizy se dostane do prodeje během prosince 2011 a poslední Renault Zoe pak v polovině roku 2012.

Konečně známe také ceny jednotlivých modelů. Fluence Z.E. bez jakýchkoliv dotací včetně DPH bude stát 25 900 euro ve verzi Expression a 26 900 euro ve verzi Dynamique. Plus 82 euro měsíčně vč. DPH poplatek za baterii. Kangoo Z.E. bude stát 20 000 bez DPH bez dotací a 75 euro bez daně.

Twizy se bude prodávat v celkem čtyřech verzích v ceně od 6990 euro včetně daně (dveře za příplatek 550 euro) po 8490 euro vč DPH. Měsíční poplatek je 50 euro s daní. Ohledně Zoe zatím přesné ceny nejsou známy.

Úvodní verze modelů Fluence Z.E. a Kangoo Z.E. budou využíval elektromotory firmy Continental. Od začátku roku 2013 bude Renault vyrábět vlastní elektromotory v továrně Cléon ve Francii.

Zároveň chce do roku 2016 snížit automobilka Renault výrazně své emise, až o pětinu proti současnému stavu. Renault očekává, že po celé Evropě bude do roku 2012 kolem 50 000 dobíjecích stanic. Už dnes má navíc automobilka v devíti zemích kolem 400 testovacích elektromobilů.

„Přátelský“ elektrický koncept Renault Frendzy byl jedním ze zajímavých konceptů, které francouzské automobilky tak rády prezentují.
foto: Hybrid.cz

Stejně jako Citroen a Peugeot, také Renault představil několik konceptů. Bylo to například rodinné MPV Renault Frendzy. Jde o čistý elektromobil čerpající elektřinu z li-ion baterií. Rozměry auta (d,š,v) jsou 4091 mm, 1872 mm, 1743 mm, rozvor 2691 mm. Přepravní prostor nabízí úctyhodných 2250 litrů. Výkon auta je 44 kW s max. rychlostí 130 km/h.

A samozřejmě Renault neopomněl ani svou řadu šetrných motorů/automobilů eco2. Jde o modely Clio, Mégane a Scénic, které taktéž byly na autosalonu ve Frankfurtu k vidění.

Napsat komentář