Autosalon v Detroitu neboli NAIAS je od včerejška v plném proudu a potrvá až do 25. ledna 2015. Novinky už se na nás hrnou a jednou z nich je i Mercedes-Benz C350 Plug-in Hybrid.
foto: Mercedes-Benz
Nový Mercedes do zásuvky nabízí celkový výkon hybridního pohonného systému na úrovni 280 koní (205 kW) a zrychlení z 0 na 100 km/h během 5,9 vteřiny. Max. rychlost činí 250 km/h a max. točivý moment líbivých 599 N.m. To vše díky přeplňovanému čtyřválci o výkonu 208 koní (155 kW) a malému elektromotoru o výkonu 80 koní (60 kW).
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Daimler představil futuristické robotické auto Mercedes-Benz F 015
Přibližně 33 km dokáže tohle auto ujet čistě na elektřinu, a to při max. rychlosti 130 km/h. Vůz je vybaven 6,2kWh li-ion baterií o hmotnosti 100 kg ukrytou pod podlahou kufru (je menší o 45 l proti běžné verzi auta). Průměrná spotřeba na prvních sto kilometrů by tak měla činit 2,1 l/100 km.
Řidič bude mít k dispozici pět módů jízdy: Economy, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual. K tomu navíc budou k dispozici čtyři operační módy: Hybrid, E-mode, E-save a Charge. Liší se především mírou rekuperaci a charakteristikami sedmistupňové automatické převodovky.
Plné dobití baterie z běžné 230V/13A zásuvky bude možné za dvě hodiny, při 16 A za hodinu a tři čtvrtě. Do prodeje půjde automobil Mercedes-Benz C350 Plug-in Hybrid už během letošního podzimu.
Obavam se, ze vsechny
Obavam se, ze vsechny plug-in hybridy slouzi pouze ke srazeni prumernych hodnot spotreby vozoveho parku vyrobce. Daimler Benz zrejme zadny velky odbyt neplanuje, ale musi splnit zakonne limity. Brzy budou vsechny automobilky ktere vyrabi auta s velkoobsahovymy motory mit v nabidce plug-in hybridy.
Si to spočítejte, 6 kWh na
Si to spočítejte, 6 kWh na 100 kg dává energetickou hustotu celkového bateriového systému 60 Wh/kg, což je opravdu nějakých 25 % pod tržním průměrem. Nehledě na to, že z tohoto čísla opět nevíte, kolik energie je pro vás k dispozici a kolik se veze jako vata pro dlouhou životnost baterie.
Na druhou stranu je nabíledni, že bateriový článek s průměrnou hustotou 120 Wh/kg může jít po dodání všeho železa a elektroniky okolo s tímto poměrem jen dolů, ne naopak.
Vámi zmiňovaný poměr by znamenal 160 Wh/kg, čímž se dnes chlubí jen na článkové úrovni ty nejlepší články, natož celý systém 20 let staré NiCd baterky Citroenu. Máte špatná čísla.
Na clankove urovni si muzete
Na clankove urovni si muzete kopit clanky od Panasonicu s hustotou ~250Wh/kg, ze kterych (lehce upravenych) nasledne Tesla sklada svuj pack s husotou ~145Wh/kg.
Co to tam je za baterii?
Co to tam je za baterii? 100kg je nějak moc na „jen“ 6 kWh, ne?
Podle mě i jen 16kWh baterka Citroenu Saxo váží také okolo 100 kg.