Autosalon Detroit 2014: Toyota FT-1

Toyota na aktuálně probíhajícím autosalonu v Detroitu představuje nové sportovní kupé FT-1. Jedná se o vývojovou studii naznačující budoucí směřování designu sportovních vozů Toyota. Mnozí ji považují za novou Supru.

Toyota FT-1
foto: Toyota

Sportovní kupé FT-1 je vývojovou studií navrženou s úmyslem ukázat, čeho lze dosáhnout ve snaze nabídnout atraktivnější design sportovních vozů přinášejících zákazníkům větší radost.

Model vyšel z pera designérského týmu Calty Design Research, Inc. (návrhářského centra automobilky Toyota v ), který tomuto modelu vetknul vášeň založenou na dlouholeté historii sportovních vozů značky Toyota, sahající až po slavný model 2000GT představený v roce 1967.

Kupé FT-1 je vyvrcholením dlouhodobé snahy návrhářského centra vytvořit opravdový sportovní vůz. Centrum v Calty vloni oslavilo 40. výročí od svého založení.

Pro exteriér FT-1 je charakteristický muskulaturní vzhled závodního vozu se zdůrazněním krásy tvarů ohraničených křivkami, navržený tak, aby přitáhl pozornost každého z přihlížejících.

Čelní partie zaujmou tvarovaným nárazníkem a vzhledem poukazujícím na mohutný výkon tohoto vozu. Studie používá i dynamické řízení sání a odvodu vzduchu, stejně tak jako nastavitelné zadní křídlo v zájmu optimálních aerodynamických vlastností.

Ke stylistickému ztvárnění klasického sportovního vozu napomáhá znatelné posunutí kokpitu FT-1 směrem k zadní nápravě a lepší rozložení hmotnosti díky uspořádání s pohonem zadních kol. Kromě toho panoramatické čelní okno a boční skla přímo poukazují na původní design modelu 2000GT.

Interiér FT-1 byl navržen s cílem maximálně se zaměřit na samotné řízení a vychutnat si požitek z ovládání vozu, k čemuž napomáhá ergonomický kokpit s nízkým těžištěm, dokonale odpovídající sportovnímu vozu.

Volant FT-1 připomínající vozy Formule 1 a přístrojový panel s opakovaným motivem trojúhelníků akcentuje pocity dokonalé jednoty řidiče s jeho vozem a vyjadřuje smělý potenciál sportovního modelu.

S ohledem na co nejlepší výhled z vozu v zatáčkách byly přední sloupky posunuty co nejvíce dozadu. Ke snadné ovladatelnosti přispívá i přístrojový panel, kde se všechny důležité informace zobrazují nad volantem, aby řidič co nejméně přeostřoval zrak.

Zatím není jasné co se ukrývá uvnitř vozu – žádné specifikace dosud Toyota neuvolnila. Klidně ale můžeme spekulovat o hybridním pohonu, který je dnes u podobných sportovních vozů čím dál tím oblíbenější (viz. BMW i8, Porsche 918 Spyder apod.).

tisková zpráva

Napsat komentář