Autopůjčovna Avis si do Norska objednala 280 nových elektromobilů Tesla Model S a X

Jan Horčík - 08 Leden 2019

Autopůjčovna Avis má velkou pobočku v malé norské vesničce Skoppum, asi 100 km jižně od Osla. Aktuálně jí tam dorazilo 280 nových elektromobilů Tesla.flotila elektromobilů Tesla Model S a X v norské pobočce autopůjčovny Avis

Flotila elektromobilů Tesla Model S a X v norské pobočce autopůjčovny Avis.
foto: Avis/electrek.co

V Norsku se za rok 2018 prodalo celkem 8614 elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X. Nebýt ale právě velké dodávky asi 280 kusů pro Avis, bývalo by se největším evropským Tesla trhem stalo Nizozemsko s 8585 prodanými kusy.

Právě Nizozemsko a Norsko patří, mimo jiné i díky štědré státní podpoře, k nejlepším evropským trhům ve vztahu k Tesle. Elektromobily se tam často využívají i ve firemních flotilách, jako je právě případ Avisu.

Ta opravdová "zábava" by ale měla začít letos, kdy se během února až března konečně začne do Evropy vozit elektromobil Tesla Model 3. Je nasnadě, že právě trhy jako Norsko a Nizozemsko budou mezi prvními a nejlépe zásobenými, protože právě tam se očekává největší zájem zákazníků.

Zpět na HybridPřidat komentář

To by mě zajímalo kolikrát se ta státní podpora elektromobility Norsku časem vrátí na zlepšení zdraví lidí a životního prostředí? Pokud vůbec.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Norsko má 98 procent elektřiny z čistých zdrojů jako jsou vodní elektrárny. Statistíce čmoudících aut zmizí z měst. Tam to bude mít obrovský vliv na zdraví lidí.

Pak jim ještě zbejvaj oblíbený krby na dřevo a spousta velkejch výletních lodí a trajektů čoudícých na moři a v přistavech.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

Obrázek uživatele Radovan

Tak trajekty už začali taky elektrifikovat http://www.hybrid.cz/norsko-chce-dalsich-53-elektrickych-trajektu-jezdi-4x-levnejsi-nez-dieselove, stejně jako třeba Švédi. Stejně je v tom brněnský dopravní podnik nejdále (nebo nejdéle) :-) http://www.dpmb.cz/cs/lodni-doprava-historie

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 69 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 27 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

A nevíte někdo jak jsou na tom Skandinávci s tou krizí počtu dobíjecích stanic? Už je zažehnáno? Svého času složili (zejména Norové) mnoha odpůrcům elektomobility jako těžko vyvratitelný argument o předčasnosti zavádění EV do praxe.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Šlo o hoax, dezinformaci.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Fakt? Tak to se mi ulevilo. A já tomu dodnes věřil, a huboval jsem Norské úřady, že to mohli dopustit.
Tak to se jim hluboce omlouvám, a beru zpět.

Ověřuj si informace a neskákej na každej fake news.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

Obrázek uživatele Radovan

Oblíbený naschvál spalovací novinářů a petrolheadů. Dokonce se nestyděli vzít reklamu tamní elektro asociace, upozorňující na nutnost instalací zásuvek při stavbách nových domů a na velkých parkovištích, ukazující v nadsázce zadrátované ulice plné kabelů z oken k autům, kterými se proplétají a podlézají cyklisté, a tvrdit, že takto to dnes v Norsku vypadá......

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 69 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 27 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tam nikdy žádná krize nebyla. Bavil jsem se o tom s Norem a ten se jenom smál.
Autoforum vytáhlo nějaký snímek z internetu jak někdo dobíjí přes prodlužovačku a udělali z toho krizi :)

Dokonce i někteří troubové tady tomu věřili :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jeee...to jsou dementi...to byl udělaný obrázek jak by to mohlo dopadnout v roce 2025 kdyby nestavěli dostatek stanic, ty prodlužovací kabely na sídlišti, a někdo z toho webu tam napsal že to tam takhle vypadá teď a co nejhorší ... spousta lidí tomu věří !!! prý EV jsou na h*** podívej se jak to dopadlo v Norsku...tomu autorovi bych zakázal psát i do Mateřídoušky !!!

Myslíš tu krizi co si vymyslel plátek Autoforum?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

Obrázek uživatele Michelin

No tak to uz aby zacali vyjednavat s Teslou o vystavbe servisu na sousednim pozemku, aby to nemeli daleko.

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km.

Že by Tesla měla tolik problémů a jezdila často do servisu?

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Michelin

Asi si tam nahlasim trvale bydliste. :-)

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km.

Pěkná provokace. Ale ikdyby to byla způlky pravda, jakože není, tak to potěšení a každodenní ůsměv to vyváží.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Michelin

Kdybych napsal clanek jenom o pulce problemu, kterymi jsem si prosel a prochazim, asi by me tu par lidi co si z Tesly udelali nabozenstvi ukamenovalo.
Nemam nic proti elektromobilite a Tesle vdecim za to, ze mi tu cestu ukazala, ale muj pohar trpelivosti uz bohuzel vazne pretekl.
Mimochodem staci si na Tesla srazu poslechnout oficialni prednasky i nasledne diskuze a musi vam byt jasne, ze nejsem zadna vyjimka. Hlasky typu “uz jezdime do servisu po dvou, Xkem s Skem na plataku aby jsme usetrili kilometry” a podobne...

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km.

Proto jsem nekoupil a asi ani nekoupim teslu- jsem zvyklej mit minimalne 2-3 roky pokoj od servisu vzhledem k rocnimu najezdu.
Ma tesla neco takoveho k dokoupeni nebo v cene?

V Americe se snad nejake servisy predplatit daji, jestli je to i v EU, netusim

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

Já o ničem takovém nevím.

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jak je to vlastně s pravidelným servisem Tesly? Se spalovákom se chodí co 15,20 nebo 30 tisíc, mění se oleje, filtry, kontroluje se podvozek, brzdy, karoserie, atd... i kvůli záruce.

Má Tesla taky nějakou předepsanou pravidelnou údržbu? A pokud ano, je někde ceník těchto prohlídek? Já jen, abych si to mohl nějak srovnat, mám teď Lexus hybrid a tam je to jasně dané co se kdy dělá a i ceny jsou k dispozici. Tak mi to vychází cena servisu něco pod 1 KČ/km.

Obrázek uživatele Michelin

Chodí se každých 20tis. na dobrovolnou prohlídku. Vynechání nemá vliv na záruku, takže někdo chodí ob jeden. Mění se akorát kabinový filtr, po dvou letech by se měla měnit brzdovka, po nevím jak dlouhé době nebo kilometrech chladící médium a dál už nevím.
Platíval jsem kolem 365e za jednu tuto prohlídku. Posledně a myslím, že i předposledně to bylo více, protože jsem už platil zároveň nějaké pozáruční opravy, takže přesně vám neřeknu.

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km.

Lexus nemá servis v ceně?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Možná má, jako nový. Já kupoval ojetý.

Diky.

A nedla byste si prosim praci s tim, z ebyste napsal o vsech problemech? Kdyz jsme se spolu bavili, rikal jste, ze vetsina se resila online. Takhle to vypada, ze uz tomu opravdu upadavaji kolecka. Budete prosim konkretnejsi? Ja poprosim ostatni, aby to brali jako zkusenosti uzivatele, byli za ne vdecni a neshazovali je jakymikoliv utoky.
Dekuji.

Obrázek uživatele Michelin

To spis poslete email a ja se rozepisu soukrome.

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km.

Normálně to sem napište. Vaše příspěvky maji hlavu a patu, a je škoda aby se zkušenosti lidé nedozvěděli. I ty negativní jsou potřeba.
Těch negativistů je zde mnoho a i spousta čekatelů na svou Teslu.
Nenechte se odradit, je málo lidí ktěří neco vědí a informace poskytují dalším a mnoho těch co nevědí a zaplevelují diskuze.
Díky těm prvním

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 21 tis. km.
Tesla M3 letos v plánu.

Obrázek uživatele Michelin

Když já mám takovou blbou vlastnost, že nedokážu nereagovat na odpovědi, které mají trošku slušnosti a tedy bych tady zabředl do dlouhých diskuzí, což by mě stálo hodně času, který nemám.

Již jsem to sepsal a odeslal těm co dali email plus Pavlovi, se kterým jsme si již v minulosti psali. Jestli máte zájem dejte email a pošlu vám to taky, ale veřejně se fakt linčovat nenechám.

Pokud sem nechcete dávat svůj email napište mi na michelinx@email.cz

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km.

Škoda že nechcete sem pro všechny, stačí si nepouštět písmenka pod kůži. Co je vám po tom že někdo na druhé straně republiky má mindráky ?

Takže jestli to jde tak ještě sem - dolgy@seznam.cz

Děkuji

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Jan Horčík

redakce@hybrid.cz díky :)

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Prosím, zda je ještě možné poslat na davka@seznam.cz
Děkuji.

Také mě to zajímá. lukasruzicka@centrum.cz Díky

napalmm@seznam.cz
Děkuji.

cajovnik@icloud.com

Děkuji

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 21 tis. km.
Tesla M3 letos v plánu.

Obrázek uživatele Michelin

Odesláno.

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den, mohl by jste prosím i sem: skr.bek@centrum.cz.
Děkuji.

Jesli bych mohl také poprosit o kopii textu (osvald.k@seznam.cz), v případě, že se nerozhodnete pro veřejnou odpověď.
Předem moc děkuji za Váš čas.

Prosím hoďte mě do kopie toho mailu (d.vyhnak@gmail.com).

Chci se dozvědět co nejvíce před nákupem abych pak nelitoval.

Děkuji

Obrázek uživatele ozana

SPAMoví roboti si na vašich emailových adresách pochutnají pánové.

---

Jezdím na proud, najeto 85 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 88 tisíc km.

Na @cloud.com fakt nene.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 21 tis. km.
Tesla M3 letos v plánu.

Nevim, jak jinde, ale na gmailu filtry celkem funguji - spam do inboxu projde fakt vyjimecne. A vzhledem k poctu hacku ruznych eshopu... si nedelam iluze, ze uz stejne nekde nekoluje.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

I u nás má většina firem s flotilou vozů 10+ servisáka vlastního. Pochybuji, že by AVIS měl jinou strategii. Ty na Teslu čekat nebudou, ty už si své servisáky našli a vyškolili.
A ani bych se nedivil, kdyby ty služby nabídly pro veřejnost.

No, trochu bych to rozporoval. Co jsem zatím za svůj zaměstananecký život potkal, tak sice každý větší firma s větším počtem služebáka má svého "servisáka", ale ten se stará o auta obecně, tj. domlouvá servisy, řeší opravy, pojistné události, je to především manažer, kterému dáte auto s nabouraným zadkem od parkování a on vám ho za týden vrátí v pořádku.
Ale nic neopravuje, jen zařizuje v příslušných servisech akce, atd. Rozhodně se nehrabe v autech a nemění třeba turba. Ani třeba takový ČEZ, T-Mobile se stovkami aut nemá "vlastní servis", všechno je to domluvené s partnery. Hromada značek, potřeboval byste specialistu na každou značku a model. To vyjde levněji a snáž to jde uřídit, když to máte všechno outsourcované a máte jen člověka, který to řídí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to máš blbý příklady. Naše firma má vlastní autoservis a to jedná jak o osobní vozy tak o specializovanou techniku s plošinami nebo s přechodem na železnici. Pouze v době dovolených či svátků se lidi obrací na externí servis, jinak se to řeší ve firmě, což je mimo jiné podstatně rychlejší. Zaměstnanců máme přes 300, ale autoservis tu byl již od počátků firmy kdy se počítali jen na desítky. Pokud si to někdo outsourcuje tak je to jeho mínus, efektivní, rychlé, ani levné to rozhodně není. Stejně tak to pochopili i v Tesle při výrobě kdy se snaží všechno stavět na interní výrobě.

A kolik takových firem bude? Vzhledem k tomu, že popisujete nějakou činnost s plošinami, přechod na železnici, tak dejme tomu, že máte vlastní autoservis. To k tomu máte oborově asi blízko.
Nicméně, kdo vám proplácí záruční opravy na novém autě, když si to opravujete vlastními silami? Automobilka? Opravdu vaši technici se školí v automobilce a držíte si své specialisty? To máte třeba rovnací stolice na všechny auta, pokud se musí opravovat auto po havárce a není to ještě na totálku?
Já se bavím o normální firmě, pro kterou je auto jen nástroj a nemá k němu blízko oborově. Auta jsou nová, tj. závady se řeší v autorizovaném servise a když je havárka, tak pojišťovna stejně trvá na opravě ve smluvním (autorizovaném) servisu. Takže proč držet vlastní servis...
Jinak Tesla nedělá vše interně, má své dodavatele, stejně jako ostatní automobilky. Kouknu na volant a třeba páčky vidím svoje z Mercedesu, NVidia také dodává svoje věci, tesla nemá vlastní linku na grafické procesory, atd. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je pravda, že Tesla používá dodavatele právě na takové věcci jako jsou kliky u dveří, páčky pod volantem a sedadla, ale i tak má nebývalé množství vlastní výroby. Vlastní linky. Zatímco ostatní automobilky dělají hlavně design a finální montáž a zbytek outsourcujou, tak Tesla si dělá hodně věcí sama. Proto mají více zaměstnanců na počet vyrobených automobilů než je běžné, ale taky drží zisk doma. Prostě si zjistí jaké by byly náklady a případná marže dodavatele a když je marže přiliž velká, tak si to raději vyrobí doma.

Například ty grafické karty od NVidie. Zhruba za čtvrt roku začně Tesla do svých aut dávat nový počítač pro autopilota. A ten už není od nVidie, ale navrhla a vyrobila si ho Tesla. Ikdyž procesory a desky kupuje někde v Číně. Už to není produkt třetí strany, ale její.

Pro firmu to asi vyhodnejsi (levnejsi) je, kdyz to nebo ono nejak "uplaca" doma, nez to koupit on nekoho, kdo se na to specializuje. Ale je to lepsi i pro zakaznika?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Pokud si doma "uplácáte" něco, co používají všichni (a ostatní si to berou od Bosche, Continentalu, Osramu, Varrocu, atd.), tak to pro vás určitě není levnější (a ani lepší, pokud to tedy není něco přelomového a to v 99,999% není), když si to děláte doma.
V automotive je nejdražší vývoj, výroba je relativně levná, takže pokud např. Bosch "rozprostře" náklady vývoje mezi x automobilek, tak ve výsledku se výrazně zlevní ona komponenta pro všechny, než když vývoj nese na bedrech jen jedna automobilka a celé si to platí sama.

Hmmm, jasně, ostatní automobilky jen tak nechávají zisk jinde... To jsou fakt pohádky. Pokud chci do auta jednotku ABS/ESP, tak je dneska levnější, rychlejší a spolehlivější si ji nakoupit třeba od Bosche, protože ten to dělá pro x automobilek a dostane se na cenu (i s vlastním ziskem), za kterou si to automobilka nedokáže vyrobit.
Tesla si komponenty, které nejsou specifické jen pro jejich auto (typicky ABS/ESP/čidla/atd.), tak je normálně nakupuje od dodavatelů, stejně jako ostatní.
Nevím, jak ten počítač pro autopilota, zda si provedli vlastní návrh nebo něco licencovali, k tomu nemám dostatek informací, ale určitě si ho nevyrábí sami. Nevím o tom (a pochybuji), že by si koupili fabriku na křemíkové wafery a sami si vyráběli procesory, aby jim "zůstal zisk doma".

Obrázek uživatele PaRi

Jenže Bosch je takový hegemon, že s tím snižováním ceny nemusí nijak nepospíchat... a taky nepospíchá. :-/

Nejde ani tak o snižování ceny, ale že to stále vyjde levněji a efektivněji, než "objevovat znovu Ameriku" a vymýšlet znovu něco, co už bylo vyvinuté a vyrábí se to jako "když pekař peče housky".
Samozřejmě Bosch taky chce co nejvíce vydělat, takže musí držet takovou cenu, aby byla pro něj co nejvyšší a pro automobilky zároveň stále zajímavá, aby se jim to vyplatilo.

Ja myslim, ze konkretne u Tesly je to do znacne miry tim, ze Musk vi a umi vsechno lip nez ostatni.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

V Tesle je spoustu součástek co používa třeba Ford i jiné automobilky, například "plynový" pedál je stejný s různejma modelama Fordu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlasím, navíc drtivá většina má nové auta na leasing ať už operák či normální a všechny auta jsou v záruce. Takže není důvod cokoli opravovat vlastními silami. Havarijní pojištění je samozřejmostí když s tím jezdí zaměstnanci.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupBUS2BUSAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol