Automobilový trh se v Evropě propadl, auta do zásuvky jsou ale na rekordu

Předběžná data ze západoevropských trhů ukazují, že 1. čtvrtletí 2020 je pro auta do zásuvky opět rekordní. A to navzdory koronaviru a propadajícímu se trhu.

K únoru 2020 byl nejprodávanějším autem do zásuvky v Evropě opět Renault Zoe s 16 230 kusy. Druhý byl Peugeot e-208 (7375), třetí Volkswagen e-Golf (7078), dále Nissan Leaf 40kWh (5745) a Mitsubishi Outlander PHEV (5735). Teprve na šestém místě byl Tesla Model 3 (5107).
foto: Renault

Celkové prodeje elektromobilů a plug-in hybridů se v 1. čtvrtletí 2020 v západní Evropě přehouply přes 200 000 kusů. Jen samotné elektromobily rostly o 56 % (celkem 126 000).

Podíl aut do zásuvky tak za první čtvrtletí dosáhl 4,6 %. Největším trhem je Německo, nejvyšších prodejů v březnu ale dosáhla Velká Británie díky daňovým úpravám.

Pořadí automobilek v oblasti prodejů aut do zásuvky je následující: Renault-Nissan-Mitsubishi, Volkswagen, Tesla, PSA, Hyundai-Kia, BMW, Daimler, SAIC/GM, Jaguar Land Rover, Honda.

Pro celý rok 2020 se v zápaní Evropě očekávají prodeje aut do zásuvky na úrovni 556 000 kusů. Před pandemií čínského koronaviru se očekávalo přes 700 000.Zároveň se ale očekává, že celkově automobilový trh letos poklesne zhruba o pětinu.

28 Comments on “Automobilový trh se v Evropě propadl, auta do zásuvky jsou ale na rekordu”

  1. No ono psat clanek o tom, ze se trh propada, kdyz nikdo nikam
    No ono psat clanek o tom, ze se trh propada, kdyz nikdo nikam nemuze, tak to je objev. No nevim kolik elektroaut proda online treba Alza, ale tento typ aut si prevazne kupuje nekdo kdo na to ma nebo nadsenec. A nic proti cistemu vzduchu.

    1. len pre zaujímavosť – poslal som e-mail predajcovi ako? a
      len pre zaujímavosť – poslal som e-mail predajcovi ako? a dostal komplexnú odpoveď – fungujú ako predaj na diaľku, nové i použité a dá sa aj licitovať
      🙂

      ps – choda mi e-maily od predajcov/dovozcov o otváraní salóniov.

  2. Nemůžu nikde najít nějakou přehlednou tabulku s počty
    Nemůžu nikde najít nějakou přehlednou tabulku s počty prodaných kusů za 1Q/2020. Existuje něco takového?

    Protože podle toho slovního popisu se zdá, že Tesla 3 odpadla z první pozice. A to jsou výsledky za celý kvartál, kdy teda už měla doplout loď a měly se realizovat všechny objednávky za 01-03/2020. Že by se v Evropě více méně vyprázdnil buffer objednávek na model 3 a další už budou přibývat obvyklým tempem? Tomu by nasvědčovalo i to, že dodací lhůta je červen a dokonce jsou i nějaké skladovky.

      1. Nejslabší pro Teslu nebo pro všechny? Pokud jenom pro
        Nejslabší pro Teslu nebo pro všechny? Pokud jenom pro Teslu, tak OK… i když loni za 1Q vedla Tesla 3 s náskokem před ostatními, ne? A letos už ne. Z toho usuzuji, že Tesla 3 se dostává do pozice, kdy už nebude suverénně nejprodávanější, protože nastřádané objednávky se uspokojily a nové nepřibývají takovým tempem, aby si udržela pozici No.1 EV v Evropě.

        PS:
        Když jsem psal, že mě překvapuje, že model 3 už není nejprodávanějším EV v Evropě (za leden i únor), tak mi právě bylo napsáno, že se to změní v březnu, že dopluje loď a model 3 zase bude top. Tak proto se ptám.

        1. Neslabší pro Teslu. K tomu hodně na tom má vliv ukončení
          Neslabší pro Teslu. K tomu hodně na tom má vliv ukončení dotací. Například v Holandsku. Loni prostě nebylo dost M3 k dispozici, přestože tam Tesla poslala co měli. Teď logicky tam bude výpadek.

          Za 1 Q opravdu nelze nic moc posuzovat. Navíc v článku nejsou čísla. Jsou tam čísla jenom za únor a leden a Tesla nejvíce dodává poslední měsíc kvartálu. Jestli je ten rozdíl velký nebo malý, nelze říct.

          1. Proto jsem byl zvědavý na ta čísla. Jasné je jenom
            Proto jsem byl zvědavý na ta čísla. Jasné je jenom pořadí a to je Renault aliance, VW, Tesla.

            Uvidíme. Ale jak jsem psal, byli tady lidi, co mě přesvědčovali, že v březnu to Tesla dotáhne a zase bude jedničkou. Nestalo se, vypadá to, že konkurence prodává stále víc a víc. Tak si počkáme na čísla a pak na údaje za další kvartál a komplet 2020. Ale odhaduji, že ta „nadvláda“ Tesly 3 jako No.1 EV v Evropě skončila. Ono je to i logické.

            1. Renault prodává malá autíčka za zlomek ceny Tesly a
              Renault prodává malá autíčka za zlomek ceny Tesly a prodávají se dobře. Navíc Tesla z principu nemusí pořád a všude dominovat 🙂 Stačí když se bude dobře prodávat. A to kdo domunije uvidíme na konci roku a ne na začátku. Tohle vážně nemá smysl řešit v prvním kvartále.

                1. Tesla dominuje v rámci své kategorie. Ale u spalováků
                  Tesla dominuje v rámci své kategorie. Ale u spalováků existuje taky více kategorií. Nikdo nesrovnává prodeje Porsche a Fabie.
                  To že se Tesla zatím daří přeprodat všechny značky v rámci EV bez ohledu na počet modelů a kategorie je spíše rarita než že by to tak mělo fungovat napořád.

                2. Jo, rarita a je to dané slabou (neexistující) konkurencí v
                  Jo, rarita a je to dané slabou (neexistující) konkurencí v segmentu. Ale ono se to zřejmě teď už bude stabilizovat, jak (jestli) se konkurence probudí 🙂

                3. V to doufáme nejenom my dva, ale i Musk 🙂
                  V to doufáme nejenom my dva, ale i Musk 🙂

            2. Samozřejmě když nemám na Teslu tak si koupím levné
              Samozřejmě když nemám na Teslu tak si koupím levné citigo IV
              nebo jiné menší. Ale raději bych si koupil Teslu.

              A kdyby měli všichni dost prostředků tak si raději koupí Teslu
              pak by Tesla zaručeně vyhrávala v prodeji oproti jiným.

                1. Jestli to nebude dané spíše tím, že e-tron je SUV a Model
                  Jestli to nebude dané spíše tím, že e-tron je SUV a Model 3 je sedan. A lidi co chcou SUV/hatchback si nechcou koupit sedan. Hatchbacky jsou v Evropě dlouhodobě nejprodávanější kategorie. Model 3 a E-Tron spolu ani nesoupeří, protože se jedná o úplně jiné auta.

                2. Samozřejmě, že je to tak. Proto jsem i reagoval na Tonyho,
                  Samozřejmě, že je to tak. Proto jsem i reagoval na Tonyho, že to co psal je blbost, přečti si to 🙂 On tam něco psal o Citigo Tesla a že lidi, co nemají na Teslu koupí Citigo (nebo něco menšího) a kdyby měli na Teslu, koupí Teslu. To je nesmysl a demonstroval jsem to na tom prodeji eTronu – to jsou právě lidi, co v pohodě mají na Teslu, ale koupí si eTron. Už rozumíš?

          2. 1Q Nizozemí – 1. Tesla Model 3 = 1626 ks (březen 1339
            1Q Nizozemí – 1. Tesla Model 3 = 1626 ks (březen 1339 ks)
            1Q Švédsko – 1. Tesla Model 3 = 1249 ks (březen 1084 ks)
            1Q Belgie – 1. Tesla Model 3 = 817 ks (březen 576 ks)
            1Q Dánsko – 1. Tesla Model 3 = 867 ks (březen 728 ks)
            1Q Portugalsko – 1. Tesla Model 3 = 605 ks (březen 514 ks)
            1Q Francie – 1. ZOE = 10.151 ks (Model 3 – 3. místo 2534 ks)
            1Q Německo – 1. Golf = 4119 ks (Model 3 – 3. místo 2901 ks)
            1Q Norsko – 1. Audi e-tron 3754 ks (Model 3 – 5.místo 1216 ks)
            víc evropských zemí není k dispozici

            1Q Jižní Korea – 1. Tesla Model 3 = 3939 ks (březen 2415 ks)

        2. A taky je možný, že se dost lidí rozhodlo počkat si na
          A taky je možný, že se dost lidí rozhodlo počkat si na model Y. Přece jen už to není v nedohlednu, a na Evropském trhu (soudobý) je Crossover (či malé SUV) mnohem žádanější, než klasický sedan.
          Jako auto nekupujete co dva roky, a elektrické už vůbec ne – tak proč si teď koupit TM3, když za dva roky se dočkám mnohem lepší verze TM3 v podobě TMY. A nejen mnohem lepší uživatelsky, ale i technicky.

          Ale je to jen spekulace.

  3. byl bych zatim opatrnej, prodeje se u BEv muzsi resit az tak
    byl bych zatim opatrnej, prodeje se u BEv muzsi resit az tak se spozdejim 6-8 mesicu, neb na ty auta je cekacka prave takto dlouha, takze ted jeste proste bude dobyhat ona doba nez se doda zakaznikum to co je jiz objednano a casto i zaplaceno 😉

    u spalovaku je ta doba v hlavnim segmentu okolo 1-3 mesicu

    takze skutecne propady a dopady uvidime nejdrive za 3-9 mesicu po konci opatreni ktere zmemoznuji vyrabet a prodavat auta na nejvetsich trzich, hodnotit ted brezen je tedy nesmysl

  4. V článku na který odkazujete je jasně napsáno
    V článku na který odkazujete je jasně napsáno REGISTRACE.

    Pane Hořčíku, jestli nechápete rozdíl a časovou souslednost mezi prodejem a registrací (uvedením vozidla do provozu), vyhněte se psaní o automobilovém trhu.

    Zbytek už vysvětlil Josef níže.

    Ano, autor článku Matthias Schmidt je blb. Ale to vás neomlouvá.

        1. No právě že v podstatě už jen chvíli. Auto nekupujete co
          No právě že v podstatě už jen chvíli. Auto nekupujete co dva roky (teda někdo jo, ale běžný lidi ne), a v EV to platí násobně víc. Tak je určitě velká skupina lidí, kteří si říkají „tak mám teď dát milion za sedan, který přesně neplní mé požadavky, a nebo mám dát obdobnou sumu za dva roky za mnohem lepší větší, a technicky o generaci lepší model?“.

          Je to jen spekulace, ale corssover či malé SVU (jak chcete), je na Evropském trhu mnohem žádanější než sedan. A TMY bude téměř ve všech technických směrech lepší.

Napsat komentář