Auta na vodík půjdou ve Skandinávii na trh v letech 2014-2017

Honda, Hyundai, Nissan a Toyota podepsali nedávno v Kodani dohodu, podle které se Skandinávie dočká komerčně dostupných aut na vodík během let 2014-2017. Šéf automobilka Honda Takanobu Ito nedávno v Japonsku ohlásil, že auto na vodíkové palivové články představí v roce 2015.

Honda FCX Clarity se objevilo také v České republice a my jsme byli u toho
foto: Hybrid.cz

Japonská automobilka se výzkumem a vývojem zabývá od 80. let minulého století. Už od roku 2002 provozuje po celém světě vozy Honda FCX a Honda FCX Clarity, které na využívají. Neprodává je, ale pouze pronajímá.

Nově uzavřená dohoda a porozumění mezi automobilkami a čtyřmi státy: Island, Norsko, a Dánsko, má vytvořit dialog mezi veřejným a soukromým sektorem. Právě spolu s je v oblasti vodíkových aut zdaleka nejdál, včetně několik funkčních .

pro čerpání vodíku je kritickou součástí snah o rozvoj této alternativy. Aktuální dohoda o porozumění byla podepsána mimo jiné za přítomnosti dánského ministra dopravy a šéfa mezinárodní energetické agentury.

tisková zpráva

4 Comments on “Auta na vodík půjdou ve Skandinávii na trh v letech 2014-2017”

  1. Tak sa mi zda, ze sme
    Tak sa mi zda, ze sme zaspali dobu. Som v Anglii uz 8 rokov a tento kontinent v niektorych veciach je za opicami hlavne typy a kvalita domov :D. Ale uz som tu videl na pumpach aj dobijacie stanice pre elektromibily na dialnici M1 su tusim 2 co je nic, ale prva lastovicka :D. Ale co sa vodiku tyka tak viem, ze v Londyne testuju paru autobusov. Su vraj stransne drahe a sukromne spolocnosti ich nechcu, ze radsej moderny diesel :(( A uprimne bral by som auto na ten vodik, ale aka bude cena za tu Hondu :((

    1. Žil som nejaký čas v
      Žil som nejaký čas v Oxforde a jedna z dvoch hlavných autobusových spoločností zaviedla hybridné autobusy(„double deckre“) a bola to paráda čo sa týka rýchlosti. Zrýchľovalo to s poriadnou silou a pekne hladko, teda ako sa to pohlo, tak vás to zatlačilo do sedadla a rovnakou silou to tlačilo až kým sa vodič rozhodol, že to už stačí 🙂

      Zaujímalo by ma aký bol rozdiel v spotrebe v porovnaní s konkurenčným dieselom.

      1. Co sa tyka hybridnych
        Co sa tyka hybridnych autobusov od Volva a Scanie tak uspora je nieco okolo 25 az 35% co si myslim, ze je slusne a hlavne emisie isli dole. Tak myslim si, zeby tento autobus mohol byt tiez slusny na nakladovost. Vstupna cena je vyssia, ale ak system vydrzi v bezporuchovo hmm 600 000 alebo 900 000km istotne je to dobra investicia a bude tam navratnost.

Napsat komentář