Audi: strojové učení jako klíčová technika pro autonomní jízdu

redakce - 08 Prosinec 2016

Audi předvádí v Barceloně na konferenci NIPS model vozu ve zmenšeném měřítku s inteligentními strategiemi pro parkovací manévr. Ukazuje na něm pokroky v oblasti strojového učení, základní technologie pro autonomní vozidla.auto Audi Q3 Deep Learning Cocnep

Model Audi Q2 Deep Learning Concept v měřítku 1:8
foto: Audi

Značka Audi se poprvé účastní konference NIPS s vlastní expozicí. Jedná se o jednu z nejdůležitějších odborných konferencí na světě se zaměřením na umělou inteligenci a každý rok jsou na ní představovány nové pokroky v oborech strojového učení a výpočetní neurovědy.

Systémy schopné samoučení jsou klíčovou technikou pro autonomně provozované automobily. Značka Audi proto již získala v oblasti strojového učení velké know-how a jako jediný výrobce automobilů je nyní zastoupena na konferenci NIPS prostřednictvím vlastní expozice.

Model vozu v měřítku 1:8, „Audi Q2 deep learning concept“, demonstruje inteligentní proces parkování. Na ploše 3 x 3 metry automaticky hledá a nalezne vhodnou mezeru pro zaparkování v podobě kovového rámu a zaparkuje do ní.

Snímací technika modelu „Audi Q2 deep learning concept“ je tvořena dvěma kamerami, které sledují prostor vpředu a vzadu, a deseti ultrazvukovými senzory po obvodu vozidla. Centrální palubní počítač vydává na základě obdržených informací signály pro ovládání řízení a elektromotoru.

Na jízdní ploše zjistí model vozu v prvním kroku svou relativní polohu vůči parkovacímu místu. Jakmile zná svou polohu, vypočte, jak se bezpečně dostane k cíli. Model vozu přitom uskutečňuje veškeré manévry automaticky, řídí a v závislosti na situaci se pohybuje směrem dopředu nebo dozadu.

Schopnost zaparkovat získává model vozu metodou hlubokého zpětnovazebního učení. Systém se přitom učí pomocí pokusu a omylu. Vůz na začátku náhodně zvolí směr své jízdy.

Algoritmus samostatně rozpozná úspěšné akce a tímto způsobem neustále optimalizuje strategii pro zaparkování vozu. Systém tak nakonec dokáže vlastními silami vyřešit i náročné úkoly.

„Audi Q2 deep learning concept“ je projektem předběžného vývoje dceřiné společnosti Audi Electronics Venture (AEV) se sídlem v Gaimersheimu. V dalším kroku přenesou vývojáři proces hledání parkovacího místa do reálného automobilu.

Ke globální síti Audi patří kromě výzkumných pracovišť také inovativní společnosti ze Silicon Valley v , z Evropy a Izraele.

Prémiový výrobce spolupracuje mimo jiné se společností MobilEye, světovým lídrem v oblasti rozpoznávání obrazů. Oba partneři vyvinuli v rámci své kooperace mimo jiné software pro vnímání okolí na základě hlubokého učení.

Audi tento software poprvé použije v roce 2017 v centrální řídicí jednotce asistenčních systémů (zFAS) nové generace modelu Audi A8. Důležitým partnerem při vývoji jednotky zFAS byla společnost NVIDIA s vedoucím postavením v oblasti hardwarových systémů s příslušným vývojovým prostředím. Díky těmto technickým řešením bude zákazník moci využívat funkce autonomní jízdy v popojíždějících kolonách a autonomního parkování.

Audi bude s rostoucím stupněm integrace komponentů s umělou inteligencí zvyšovat intenzitu spolupráce s průmyslovými partnery ze světa high-tech. Formy umělé inteligence jsou mimořádně důležité pro náročné situace, jako je například městská doprava.

Autonomně jedoucí vozidla budou díky umělé inteligenci správně vyhodnocovat své komplexní okolí a realizovat odpovídající jízdní manévry. Přehled o této problematice a dalších zajímavých tématech z probíhajícího vývoje získají na konferenci NIPS také specialisté na umělou inteligenci, kteří mají zájem o inovativní činnost ve společnosti Audi.

Odborníci a personalisté ze společnosti Audi jim poskytnou informace o různých možnostech spolupráce. Odborníci mají u Audi příležitost přispívat svými znalostmi z oblastí strojového učení, cloudových produktů a služeb, analýzy dat a elektronických systémů vozidel k dalšímu rozšiřování umělé inteligence v automobilovém průmyslu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Off

Evropská komise povolává k zodpovědnosti 7 evropský států za to že nezakročili proti zmetkům z VW za jejich nadměrný znečisťování našeho ovzduší díky dízlgejtu. ČR dokonce za to, že se o to byť jen nepokusila. Takovýhle svinstvo a u nás pohoda džez.

Volkswagen emissions: UK and six other nations face legal action
http://www.bbc.co.uk/news/business-38247779

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To Off má být u Tebe vždycky "uf" - jakože únava, že jo?

Obrázek uživatele Kuk

Speciálně pro tebe tam přidám i to F**k.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ozana

raději piš OT:

dokonce je to kratší

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Obrázek uživatele Kuk

Píšu co chci a kdy chci.

p.s. není to kratší ;)
p.p.s. občas si od toho OCD taky odpočiňte nebo vás to umoří :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon