Audi Q8 TFSI e quattro je nový plug-in hybrid s šestiválcem i baterií

redakce - 14 Říjen 2020

Audi představuje Q8 plug-in hybrid, který nabízí dojezd v elektrickém režimu až 49 km WLTP.auto Audi Q8 TFSI e quattro

Audi Q8 TFSI e quattro využívá systém pohonu s třílitrovým motorem V6 TFSI a výkonným elektromotorem, které doplňuje sada akumulátorů s kapacitou 17,8 kW.
foto: Audi

Audi Q8 TFSI e quattro, SUV ve stylu kupé, je k dispozici ve dvou výkonových stupních. Q8 55 TFSI e quattro poskytuje celkový nejvyšší výkon 280 kW. Celkový nejvyšší výkon modelu Q8 60 TFSI e quattro je dokonce 340 kW.

Audi pokračuje s modelem Q8 TFSI e quattro ve své elektrifikační ofenzivě. SUV inspirované sportovními kupé je již sedmým modelem s externě nabíjitelným hybridním pohonem, uvedeným od poloviny roku 2019 nově na trh.

Spalovací motor 3.0 TFSI poskytuje nejvyšší výkon 250 kW (340 k) a maximální točivý moment 450 N.m. V6 splňuje nejaktuálnější emisní normu Euro 6 AP. Synchronní elektromotor s trvalým magnetem dosahuje nejvyššího výkonu 100 kW.

Kompaktní elektromotor je integrován do skříně osmistupňové převodovky tiptronic a společně se spojkou, která propojuje motor 3.0 TFSI s ostatními částmi poháněcího ústrojí, tvoří tzv. hybridní modul.

Pod podlahou zavazadlového prostoru je uložena sada lithium-iontových akumulátorů. Sada je složena ze 104 článků v tenkém fóliovém pouzdru nejnovější generace, rozdělených po osmi do 3 modulů. Vnější pouzdra akumulátorových článků jsou flexibilní.

Sada akumulátorů pojme 17,8 kWh elektrické energie, přičemž každý článek má kapacitu 48 Ah. V porovnání se sadou akumulátorů, s níž byl model Q7 TFSI e quattro uveden v roce 2019 na trh, vzrostla kapacita o 0,5 kWh.

Nyní má i Q7 nejnovější generaci akumulátorů s vyšší kapacitou. Nová sada akumulátorů je navíc kompaktnější a o cca 40 kilogramů lehčí.

Důležitým faktorem, ovlivňujícím kapacitu a výkonnost akumulátorů, je kapalinové chlazení, které je zajišťováno samostatným nízkoteplotním okruhem. V případě potřeby jej lze připojit k okruhu s chladivem klimatizace, nebo zapojit dohromady s druhým nízkoteplotním okruhem, který náleží elektromotoru a výkonové elektronice.

Výkonová elektronika přeměňuje stejnosměrné napětí z vysokonapěťové sady akumulátorů na střídavé napětí pro elektromotor. Při rekuperaci nabíjí stejnosměrným proudem lithium-iontové akumulátory.

Hnací sílu elektromotoru a motoru 3.0 TFSI přenáší rychle a komfortně řadící osmistupňová převodovka tiptronic. Její elektrické olejové čerpadlo zajišťuje mazání i při deaktivovaném zážehovém motoru V6.

Trvalý pohon všech kol quattro používá mezinápravový diferenciál s výhradně mechanickou regulací, který rozděluje hnací sílu mezi přední a zadní nápravu při normální jízdě v poměru 40:60 %.

V případě potřeby přenáší většinu točivého momentu na nápravu s lepší trakcí. Až 85 % hnací síly může směřovat k předním kolům, až 70 % může přenášet zadní náprava.

Audi nabízí SUV ve stylu kupé ve dvou výkonových stupních, které se odlišují mimo jiné strategií podpory spalovacího motoru elektromotorem. Výkonnější varianta, Q8 60 TFSI e quattro, dosahuje s výhradně elektrickým pohonem dojezdu až 48 kilometrů podle metodiky WLTP.

Verze Audi Q8 55 TFSI e quattro má podle WLTP dojezd až 49 kilometrů. Elektromotory mohou zajišťovat pohon ve vlastní režii až do rychlosti 135 km/h.

Audi Q8 60 TFSI e quattro dosahuje celkového nejvyššího výkonu 340 kW a maximálního točivého momentu 700 N.m. Pokud podávají oba pohony svůj maximální výkon, zrychlí SUV z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 240 km/h.

Audi Q8 55 TFSI e quattro poskytuje celkový nejvyšší výkon 280 kW (381 k) a maximální točivý moment 600 N.m. Sprint z klidu na 100 km/h zvládne za 5,8 sekundy, nejvyšší rychlost je rovněž 240 km/h.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Ja bych tam dal jeste fuelcell aby to byl Vorsprung durch Technik.

Nevypadá to špatně, za mě si to stále drží linii celkem pěkného auta. Taky to nevidím jako zbytečnost.

Další zbytečný compliance car do sbírky, jehož jediným smyslem existence je deklarovat spotřebu 2l/100km.

Zbytečné to není, díky těmto ekologickým autům splní automibilka emise.

To je definice compliance car.

Obrázek uživatele Marek_

Však ano, ale není to zbytečné auto. Automobilka to potřebuje nejen vyrobit, ale i prodat. A pokud by nebyl zájem zákazníků, tak se to neprodá. Takže pokud se to prodává, tak to určitě není zbytečné.

---

Lexus GS 450h Premium

Problém je, že je to taková dieselgate natřená na růžovo.

Obrázek uživatele Marek_

To ať zhodnotí zákazníci a regulační orgány. Tady šlo o to, jestli to je zbytečné auto. A závěr je, že to není zbytečné auto.

---

Lexus GS 450h Premium

V DE uz se premysli, jak zamezit zneuzivani plug in hybridu u zvyhodnovani. Studie zjistily, ze sluzebni phev vyuziva jen 18% ridicu. Takze naprosty podvod.


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů Circontrol