Britský magazín autocar.co.uk vyzpovídal Wolfganga Durheimera, nového šéfa technického vývoje Audi. A ten se rozpovídal mimo jiné o projektu “litrového” auta. Podobně jako Volkswagen s modelem XL1 chystá Audi malé auto se spotřebou 1 l/100 km.
foto: Audi
Nové šetrné auto Audi bude postaveno na podvozku současného Audi A1. Půjde o “dostupné” čtyřmístné auto, které nabídne veškerý dnes běžný komfort, včetně klimatizace.
Narozdíl od modelu Volkswagen XL1 nevyužije Audi, které taktéž patří do koncernu Volkswagen, TDI dvouválec. Velmi pravděpodobně ale půjde o hybrid, takže auto bude disponovat elektromotorem a malou baterií.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Volkswagen XL1 se spotřebou 1 l/100 km zachycen při testování
Platforma Audi A1 zůstane ocelová, jen s malými úpravami. Hmotnost podle Durheimera není v tomto případě klíčovou překážkou. Výrazně lehčí by ale měl být interiér a odpružení.
Podle magazínu autocar.co.uk Audi využije novou technologii rychle vyráběných (injekčně lisovaných) komponent z uhlíkových vláken.
Audi už kdysi jedno velmi šetrné auto prodávalo – šlo o model Audi A2. Ten vynikal celo-hlliníkovým rámem nazvaným Spaceframe. Díky němu bylo auto výjimečně lehké a dosahovalo spotřeby pod 3 l/100 km.
Litrové auto Audi vypadá nicméně jako konkurence pro elektromobil BMW i3. Podobně jako Volkswagen XL1 bude vůz vyráběn v malé sérii a prodáván pouze na omezených trzích. Kdy? Očekává se, že ne dříve než za čtyři roky.
Miluji pohádky
Audi tohle
Miluji pohádky
Audi tohle nedá – 1l paliva odpovídá energii cca 8,6kWh (benzín) nebo 9,78kWh (nafta). Aby na tohle auto ujelo 100 km muselo by i s řidičem mít hmotnost cca 500 kg a k tomu perfektní aerodynamiku.
Když připočtu ještě klimatizaci tak to nelze dosáhnout.
Ale budu jim držet palce, dotáhnout se na spotřebu 2l/100km je reálné a bylo by to i zajímavé.