Audi představuje Audi A3 Sportback g-tron na CNG

Volkswagen se vydal cestou alternativ. Neomezuje se jen na hybridy, plug-in hybridy či elektromobily, zajímají ho také auta na plyn. Konkrétně . Značka Audi aktuálně představuje model Audi A3 Sportback G-Tron, původně známý jako .

Audi A3 TCNG se teď jmenuje Sportback g-tron. Jezdí na syntetický stlačený zemní plyn (CNG) zvaný e-gas. Ten si Audi vyrábí ve vlastní továrně z obnovitelných zdrojů energie.
foto: Audi

Audi staví ekologickou továrnu na výrobu zemního plynu. Jde o syntetický plyn vyráběný za pomoci obnovitelných zdrojů energie, především elektřiny z větrných elektráren. Plyn je určený právě pro pohon nových vozů na plyn. Audi A3 Sportback g-tron půjde na trh na konci letošního roku.

Pětidveřový kompakt bude mít dvě nádrže ukryté pod zavazadelníkem. Každá z nich pojm až 7 kg CNG při max. tlaku 200 barů. Každá nádrž váží pouze 27 kg, čehož automobilka dosáhla využitím několika vrstev pokročilých materiálů.

Bezpečné nádrže

První je polyamidový polymer, druhá vrstva je CFRP, ta dodává pevnost, třetí je pak GFRP, ta zase chrání před poškozením zvnějšku.

Další zajímavou inovativní komponentou je elektronický regulátor tlaku plynu. Komplaktní lehké začízení snižuje tlak plynu na 5 až 9 barů, a to ve dvou fázích. Čistě CNG autu celkově dává dojezd 400 km, benzinová nádrž přidává dalších 900 km.

Celkový dojezd modelu Audi A3 Sportback g-tron tak bude úctyhodných 1300 km. To je srovnatelné s TDI verzemi. O tom kolik máte plynu v každé ze dvou nádrží vás pochopitelně bude auto informovat přehledně na přístrojové desce.

Snížení emisí

Ústí všech nádrží jsou ukryta pod jednou krytkou. Hlavní pohonnou jednotkou vozu je 1,4l TFSI motor s výkonem 110 koní a 200 Nm. Max. rychlost je 190 km/h při zrychlení 0 – 100 km/h během 11 vteřin. Spotřeba plynu je v průměru 3,5 kg/100 km.

Audi je díky své továrně na syntetický zemní plyn, kterému říká “e-gas”, první automobilkou na světě, které se podařilo zvládnout celý řetězec od udržitelné výroby paliva po výrobu a prodej samotných automobilů.

Mimochodem, vedlejším produktem výroby e-gas je vodík, který bezpochyby také najde své využití. Továrna v německém Werlte vyrobí každý rok asi 1000 m3 plynu. To bude stačit, aby 1500 vozů Audi A3 Sportback g-tron ujelo ročně 15 000 km. Přímé i nepřímé emise takového auta pak budou poze 30 g/km.

tisková zpráva

14 Comments on “Audi představuje Audi A3 Sportback g-tron na CNG”

        1. Ale hej, nie je zložitá.
          Ale hej, nie je zložitá. Najprv sa prerobia na benzínové a potom na CNG :-). CNG už z princípu nemôže fungovať v dieselových motoroch, kde k výbuchu zmesi dochádza stlačením a nie zapálením iskrou ako v benzínových. To by sa CNG ani nedal tlakovať do tých nádrží.

      1. jo dříve… starý
        jo dříve… starý čoudivý diesely… už dnes a do budoucna to s nimi však vypadá naopak lépe ( AdBlue… ), než z benzínovejma… a stejně, kdyby se k motorům instalovalo zařízení, které pracuje jako naše plíce – zachycuje kyslík do naší krve – v tomto případě by šlo do motoru 100% kyslíku, nevznikaly by ŽÁDNÝ škodliviny jako u dýchání(palivo by se 100% spálilo na neškodnej CO2 A vodu…. vyšší výkon
        , a oxidy dusíku by vzniknout nemohly.. když by tam šel jen kyslík
        (vzduch tvoří 21% kyslíku, 78% dusíku a 1% vzác. plynů )… i spalovací motory by v tomto mohly mít budoucnost… kdy není elektřina ( elektromotory), tam se doveze biopalivo z rostlin, nebo synteticky vyrobeno z přebytkové elektřiny…

Napsat komentář